Af! M5A1 lichte tank

Dit model is af!
Over vreemde dingen ...
Ik zit nog even te kijken naar die tweet over het overlijden van mr Tamiya:
Oké, het zal automatisch vertaald zijn en japan is een raar land.
Maar wat zou er toch bedoeld kunnen zijn:

1755723503742.webp

met "het aanbieden van electriciteit?"

Voordat we gedachten krijgen over een Heilige Stekker ritueel heb ik het persbericht ingelezen in Acrobat en daar vertaald. Dat geeft een toch wat normaler beeld 😅:

IMG_2152.webp

Vanmorgen vroeg op om genoeg tijd te hebben voor de laatste stapjes. Had net alles af toen de GP van Italië begon. Die is inmiddels weer klaar, Dus tijd voor de eindfoto's. Dio is wat te groot voor een dynamische overzichtsfoto, dus heb maar van iedere hoek een foto gemaakt en zo rond.
Ben er zelf best tevreden over. Iets minder over de straat. Zie vaak wegen die aangekoekt zijn door wat tanks zoal achterlaten op de weg en dit wilde ik erop krijgen. Vind het maar ten dele geslaagd. Maar wat extra lagen smerigheid is het nog best wat leuks geworden
Genoeg gekletst, de eindfoto's en door met de groepsbouw!20250907_164538.webp20250907_164709.webp20250907_164815.webp20250907_180432.webp20250907_180438.webp20250907_180508.webp20250907_180529.webp20250907_180535.webp20250907_180656.webp

Mooi eindresultaat vriend!👌
Alles netjes geschilderd,mooie lay-out en eigen gemaakt huisje!
De enige opmerking van mijn kant is dat het huis en dan met name de zijkant wel wat meer levendigheid zou mogen hebben!
Nu zit er vrij weinig kleurnuance in de muren!
Je zou het pleister werk wat lichter kunnen schilderen (of met sponsje) ,scheuren juist wat donkerder,streaks en alg aan de onderzijde van de muur!
Maar goed dit had ik volgens mij al eerder gezegd!😊
Totaalplaatje ziet er in ieder geval goed uit!👍

IMG_0279.webp

Als hij af is, zou je dan even het eerste bericht willen bewerken door vóór het onderwerp het voorvoegsel „Af!” te kiezen? 🙂

Beste Ruud,

Complimenten met het diorama/vignette.
Ik heb een vraagje over de basis (het zwarte gedeelte onder het dio). Hoe heb je die opgebouwd? Fotoframe en profiel latjes?

Grt,

Luc

Beste Luc bij SMC staat een stand waar ze die bases in alle mogelijke maten verkopen. Vorig jaar stonden ze in het stuk hal tussen de grote handelsruimte en de ingang van de wedstrijdhal. Maar of ze er dit jaar zijn weet ik niet. Hoop het wel, ze zijn op hier

Echt mooi geworden Ruud
Straat ziet er ook geloofwaardig uit, niets mis mee.

Weet 't nog niet Rob. Ben nooit zo van de wedstrijden eigenlijk. Als ik het maar leuk vind om er mee bezig te zijn. En als ik er hier nog es een duimpje voor krijg ben ik al meer dan tevreden. Wat dan twee of drie anderen -die er verstand van hebben-er nog van vinden, ach...
Maar, neem hem zeker mee naar de bijeenkomst in Galder!
Vond 't verleden jaar echt gezellig daar.
Heb daar trouwens die Stuart gekocht bedenk ik me nu.
Dus als je kan komen, zeker doen. Mooie locatie, goeie catering en gezellig sfeertje!

Mooi geworden, Ruud!
Veel details en nette afwerking.
V.w.b. die "saaie" grijze muur, wellicht een dunne groene wash erover alszijnde algengroei aan de noordzijde?

Goed gedaan Alex, 't is ook echt 'n plaatje en leuk om te bouwen. Enige dingetje zit 'm in de decals. Die zijn prachtig hoor. Maar de mooiste uitvoering is de C34 'Carol'. Het zou leuk gezien als ze van deze eenheid nog 'n andere naam en nummer erbij hadden gedaan. Je ziet dus heel veel C34 'Carols' voorbij komen. En die van mij dus ook! Snap het wel, deze staat uitvoerig in het concord boek 'D-day amoured warfare in Normandy' beschreven inclusief kleurtekening. Dus heeft AFV de boel niet moeilijker gemaakt dan nodig. En gelijk hebben ze!
Veel bouwplezier!

Terug
Bovenaan