M4A3E8

Deze: MIG
of Panzer Art

Verder heeft o.a. Ultracast ze ook en waarschijnlijk meer. Mogelijk ook in een of andere Academy setje.

Succes, Jan

Wat ontiegelijk leuk om eens iets van het westfront uit jou handen te zien komen Roger.
Het blijkt dat je wel een of andere fetisj hebt voor winter modder situaties 🤪

Jammer dat de jeep moet verdwijnen maar het lijkt me een goede keus voor de balans.

Plus Models heeft die .30 kisten waar je om vroeg

Succes verder met dit mooie project 👍

En ook Elsaß!! (populair tegenwoordig!...😉) 14th ArmDiv die de TF Hudelson komt aflossen/versterken of de slag bij Hatten-Rittershoffen?
Om het even, iig voor zowel setting alsook de lokatie 👍

Grtz
Erik

Gaaf om eens een OD project van je te zien Roger en een paar 3-tone elementen kun je altijd wel ergens kwijt in een dioproject, dan blijft het toch nog enigzins comfortabel 😉.

Gr Boris en succes!

Hoi Roger,

Gaaf hoor! Die Jeep vond ik ook erg geslaagd!

Moet je wat vaker doen geallieerden, zelfs ik krijg nu de neiging om het zelfde gaan doen 🙂

gr. Nick

Martin, Elco Thanks!😉
Timo, mg heb ik de volgende stappen geschilderd:
Basis in vallejo mix zwart 950 en flesh 928
Pinwash met zwart 950
Highlights met basis mix maar dan wat lichter.
Stof aangebracht met verdunde buff olieverf met beetje raw umber.
En als laatste met potlood langs de randen om zo nog wat meer metaal na te bootsen!
Groet,
Roger

Hallo,
Ik wil je alvast complimenteren met je Sherman en de figuren in het diorama in wording.
Verder wil ik geen spelbreker zijn, maar deze topic wordt begonnen met de bouw van een heel specifiek uitziende Sherman, welke door S. Zaloga tot een specifieke eenheid en tijdstip wordt toegedicht (zie pagina 1).
Met de Elsaß wijk je daar vervolgens geheel vanaf.
Het verbaast mij een beetje, dat je van iets heel specifieks zó afwijkt, maar uiteraard zal niemand het aan het diorama zien, en ben je natuurlijk geheel vrij om te doen wat je wilt.
Succes, Hans

Hoi Hans,

bedankt voor je reactie!
Mijn interpretatie is dat ditzelfde voertuig zich eerder in Frankrijk heeft begeven en vanaf daar Duitsland is binnen is gekomen! Of zit ik er nu helemaal naast?🤔
Ik kan mijn plan nl nog aanpassen!😉

groet,

Roger

Hoi Roger!

Toren ziet er fantastisch uit! (Krijg zin om m'n Jumbo project van destijds af te maken, daar m'n overige projekten 'wacht op onderdelen' staan...)
Ga wel een beetje mee in Hans z'n verhaal, heb tot nu toe ook nog geen plaatjes('bewijs') gezien van een M4A3E8 in de Elsaß, wat niet automatisch betekent dat dat vtg er niet was!! Wat toch wel vreemd is voor zo'n, zou bijna willen zeggen, 'speciale' tank... m.a.w. 'never say never' ,in theorie zekers, maar toch...
Jouw interpretatie is vwdb wel OK, toch zou ik'm (IMHO!) meer naar de Ardennen trekken of een van de operaties in zuid Duitsland. Je hebt er geen gebouw (of andere dingen...) bij wat er op duidt dat dit specifiek de Elsaß is, dus...
Desalnietteplus ben ik benieuwd naar de volgende stappen en nogmaals errug mooi ook (weer eens...) een Sherman van jouw hand te zien!! Errug cool!!

Wat al aan de base gedaan?

Grtz
Erik

Hallo Roger,
Van de allereerste foto kreeg ik de indruk, dat omstreeks de periode in Zuid-Limburg, deze "bepantsering" bevestigt werd.
Ik denk, dat het ook zou kunnen, dat dit al in Frankrijk gedaan werd, voor, tijdens of net na de opmars naar Duitsland. (en dus voor het ogenblik in Limburg)
Betreffende de opmars van Frankrijk naar Duitsland, lees ik, dat de 8th Armored Division via Berg-sur-Moselle (Fr.) naar Nennig (Dld.) is getrokken, waarbij heftige gevechten werden geleverd met eenheden van de Duitse 11. Panzer-Division.
Dus wie weet, waren de Shermans toen al voorzien van de extra bepantsering...
Nogmaals veel plezier, Hans

Hoi Erik bedankt voor je reactie!
Het is Bekend dat de eerder geplaatste foto een Sherman is van de 8th armored division deze zijn 5 Januari aangekomen in Le Havre.
Midden januari hebben zij deelgenomen aan de gevechten gedurende de Duitse operatie Nordwind.
Later zijn ze via Nederland( Limburg) het oostelijke deel van het ruhr gebied ingegaan ( waar eerder geplaatste foto is genomen)

Had dit voertuig dus ook in Limburg kunnen plaatsen!😉

Groet,
Roger

Ha Roger, U heeft uw huiswerk gemaakt. 🙂!
Zoals ik al zij, omdat er danwel geen plaatjes van bestaan is het niet onmogelijk! Integendeel, de divisie heeft ook de M4A3E8 gekregen toen die beschikbaar was! Dus nogmaals, theoretisch alles in beste orde!
Dus...., Gewoon verder gaan! 😉
Komt er dan ook vet sneeuw bij? Eind januari lag er een dik pak (scheelt gras maken 😉!)
Grtz
Erik

Ps; Limburg is ook wel leuk...!

Hans,Erik,
Als ik de scène aanhoudt dus tijdens operatie Nordwind dan moet er inderdaad een pak sneeuw bij komen!
Limburg is inderdaad ook leuk!
Ga er eens goed over nadenken!😉
Sherman is inmiddels grotendeels af,moet nog tracks en loopwerk weatheren.
Zodra hij af is zal ik weer eens een foto posten!

groet,

Roger

Is er iets in dit diorama dat het specifiek in de Elzas plaatst?

Dan lijkt dat me de makkelijkste oplossing: plak er een naam op die historisch verantwoord is 🙂

Gaaf Roger....ik krijg het er koud van....of dat komt omdat ik net even naar buiten ben geweest.

Ik zie volgens mij ook wat Duitse cans bij het pantser; heb je geen ambities om die een iets andere kleur te geven, of zijn ze dat en komt dat gewoon niet zo goed over op de foto's ? Of wil je uitbeelden dat de hele soep met OD is overgespoten.....dit laatste zou trouwens niet gek zijn, want er bestaan een foto dat Shermans inclusief rekken met zandzakken worden overgespoten.

Dank voor jullie reacties!😉
Alex er zitten enkele Jerry cans tussen die grijs zijn geschilderd!
Ik heb bewust niet al te veel variatie gemaakt in kleur en meer de illustratie van Rodna aangehouden.

Groet,

Roger

Gaaf figuurtje Roger, ik vraag mij alleen af of er Medics waren in een tankunit.
Hij heeft namelijk een tankoverall aan die alleen voor bemanningen waren die in de tanks zaten, volgens mij hadden de medics deze niet.
Maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

ik vraag mij alleen af of er Medics waren in een tankunit.
Hij heeft namelijk een tankoverall aan die alleen voor bemanningen waren die in de tanks zaten, volgens mij hadden de medics deze niet.
Die jassen en dergelijke waren erg gewild bij iedereen die ze te pakken kon krijgen in de koudere tijden van het jaar, voor zover ik weet. Daarnaast lijkt het me sterk dat een pantsereenheid geen hospikken zou hebben. In een tankbataljon was er een medische afdeling:

United_States_World_War_II_Tank_Battalion_November_1944_Structure.png
(bron)

Ziet er mooi uit Roger!
Is het niet lastig de juiste basiskleur met Tamiya te verkrijgen? En gebruik je dan geen Vallejo bijv om het jasje oid op kleur te krijgen? Ik kan me voorstellen dat het vooral snel werkt dat je de basis met de airbrush doet. Ben gewoon benieuwd naar je werkproces vandaar mijn vraag 😉

Terug
Bovenaan