M3A1 Scout Car

Vanavond heb ik hem in de zwarte primer gezet. Ik gebruik, zoals altijd, vallejo.
1000046684.webp

Van tevoren nog even het opgerolde zeil op het linkerspatbord bevestigd.
Binnenkort ga ik het geheel nog wat oplichten.
Dit is Tunesië en Italië, vanaf 1943. Light Mud en Blue black. Light Mud is een khaki kleur, in Model Color 70.988. In model air wordt 71.284 opgegeven, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Voor het blue black 71.005 (ook geen ervaringmee). Of zwart en mengen met grijs en beetje blauw. Het mag niet te grijs ogen, maar moet een soort off-black zijn.
Bedankt Jan, handige info!

Christian

Voor blue-black is, volgens Mike Starmer, Revell antraciet de juiste kleur uit het potje. Die ben ik dan ook van plan om te gebruiken voor m’n Sherman III wanneer ik eraan toekom om daaraan verder te gaan. Voor de Light Mud daarop heb ik die van AK 3Gen gebruikt, dat komt neer op een erg lichte olijfkleur die (uit m’n hoofd) best in de buurt zit van Revell licht olijf.

Adh van de kleurnaam en de tamiya mixen kun je in elk geval een begin bedenken, als het bvb 2 soorten groen en 1 soort roze is, kun je er donder op zeggen dat dat met vallejo ook zo is

Je hebt de verf er netjes opzitten.

De lichte waas laat het zwart naar OD neigen. Naar mijn indruk komt de antraciet kleur daarmee minder tot zijn recht. Dit is een mooi voorbeeld van de bedoelde camouflage. 1763572513481.webp
Zie Sherman V SA Arm. Division
Ik denk dat het geheel met een waas van een buff-achtige kleur iets beter overkomt.

Voor nu lekker zo laten.

Succes, Jan

Ik snap je punt wel. De waas had idd wat minder gekund, maar die zit er nu eenmaal op. Ook denk ik dat de antracietkleur op de foto niet helemaal tot zijn recht komt. De foto was genomen bij lamplicht, ik vind dat de camo in het echt wat donkerder oogt.
Bij het verweren wordt het geheel waarschijnlijk ook wat donkerder, dus met olieverf kan ik ook nog wel wat veranderen.

Lamplicht is te geel. Dat kan verklaren dat hij naar OD neigt.

Met de olieverf kun je nog veel doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan