- Interesses
- Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
- Schalen
- 1:35
WD-1/TTOjee, die stugge &€#@#¥£$§ telefoondraad….
ook wel
weedeeenteetee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
WD-1/TTOjee, die stugge &€#@#¥£$§ telefoondraad….
Ik voel dat er mooie verhalen achter weedeeenteetee en &€#@#¥£$§… schuilgaan!WD-1/TT
ook wel
weedeeenteetee
Ja klopt, ik zat nog wat te twijfelen over type jerrycan, de zwarte kunststof met grote dop (wanneer zijn die ingevoerd?) of de metalen met andere handgreep (zie foto) dan die voor mengsmering/brandstof.Walter,
Ik zie achterop de metalen jerrycan met mengsmering voor de apparatuur.
Rechts is de plaats nog leeg voor de zwarte plastic jerrycan met drinkwater.
Ander ontwerp, met de grote dop

Dat valt wel mee. Zo heb ik een enorme hekel aan werken met PE.Wow! Wat een details en dat in 1:35! Prachtig! Geen uitdaging is meer te groot voor jou als ik dit zo zie

Volgens mij mankeert er weinig aan je zicht, als je dit zo strak kunt maken. Petje af.zou stuk makkelijker voor mijn ogen zij
Bril -11 en -10 en voor dichtbij werk moet die steeds vaker af …..😳🤓Volgens mij mankeert er weinig aan je zicht, als je dit zo strak kunt maken. Petje af.
Groeten, Jan
Ik zou de kistjes apart verven en dan pas bevestigen. Zou ik gemakkelijker vinden.afzonderlijke
Goed advies. Opschriften etc er op doen als ze al vast zitten is wel erg lastig…Walter, de kisten zullen voorzien moeten worden van opschriften (op deksels en voorzijden?).
In wit of geel, dus best blikvangers
En dat lijkt me “lastig” als ze al gemonteerd zijn, of als de riemen er overheen zitten
Dus net als in het echt:
eerst de kisten en het voertuig afmaken
Dan plaatsen
Dan de riemen er over bevestigen
Is mijn advies

Heel eenvoudig. Afgelopen week was het nieuwe maan met een hoop vallende sterren. Om 3 uur ‘s nachts ga je buiten zitten en elke keer als er een ster valt zet je een messing prikstok in het handvat vast. Zeker weten dat ze gedemagnetiseerd zijn 🤣🤓😵💫🤪Ik sta hier nergens meer versteld van, dus maar even de vraag: Dat demagnitiseren, hoe heb je dat gedaan?😳
klopt , zwarte kisten en we hadden er witte cijfers op staan .@Cees Goldenberg
Iets zegt me dat de kisten waar de AT26 in zaten, zwart waren.
Weet jij nog hoe dat zat?
Ik denk dat de foto wat verkleurd is na 40 jaar…Ik wist niet dat de verf zo bruin van kleur was. In mijn herinnering was t echt olijfgroen, al dan niet verschoten.
Kijkend naar de andere kleuren denk ik dat dat wel meevalt?Ik denk dat de foto wat verkleurd is na 40 jaar…
Ik denk dat je sowieso nooit af moet gaan op de kleuren van foto’s op een computerscherm 🙂 Weet je zeker dat het er bij jou hetzelfde uitziet als bij de ander, bijvoorbeeld? Bekijk dezelfde foto maar eens op een paar verschillende apparaten, zoals een computer en een telefoon.Kijkend naar de andere kleuren denk ik dat dat wel meevalt?Ik denk dat de foto wat verkleurd is na 40 jaar…
Ik keek naar de kleuren van de bomen, de camo-netten, het rood, geel en zwart etc. Deze leken me niet verkleurd, vandaar.Ik denk dat je sowieso nooit af moet gaan op de kleuren van foto’s op een computerscherm 🙂 Weet je zeker dat het er bij jou hetzelfde uitziet als bij de ander, bijvoorbeeld? Bekijk dezelfde foto maar eens op een paar verschillende apparaten, zoals een computer en een telefoon.
Niet in een foto die gescand is van een afdruk of negatief, maar in een digitale foto hebben de kleuren van de omgeving wel invloed op de kleuren van wat je eigenlijk fotografeert.Of zou juist de felle groene kleur van de bomen het rood in de verf op de foto meer naar voren brengen?
Pluntjezakken waarbij een deel los in het voertuig lag waardoor de plunjebalen niet helemaal vol waren. In eerste instantie had ik de volle model plunjezakken van Legend opgestapeld. Dat ging dus niet want dan zag de chauffeur echt niets meer. Dit besproken met Cees die aangaf dat de zakken lang niet vol zaten als ze op de boegplaat gingen. Daarna ben ik aan het snijden gegaan om ze veel platter en anders van vorm te krijgen (met wel plooien etc).@Cees Goldenberg
Tankpakket of plunjezak?
Walter heeft nu plunjezakken op de boeggolfkeerplaat gelegd.
Bij 43 maakten we tankpaketten: o.a. Slaapzak en ransel in het tentzeil gerold en dan mantelriepjes er omheen.
ik zie de tankpaketten ook op de foto’s van MARYKE tijdens de vaaroefening, pagina’s hier voor.
Dus de vraag is: wat is het advies: tankpakketten (die zijn kleiner) plaatsen of hele plunjezakken?

Kijk, zo leer je nog 's wat....Vergeet niet dat kleding en verf, behandeld zijn om dekkend te werken op infrarood.
Het oude gevechtspak (“het slobberpak met de visgraat”) werd bij moeilijke maten nog wel vertrekt in de 80-er jaren, en dat gaf op foto’s vreemde effecten tussen broek en blouse. (Het ene werd groen, het andere bruin)
Dus wat een fototoestel er van maakt, mag (moet) anders zijn als wat het oog er van maakt.
ofwel: (bij moderne voertuigen) houd rekening met vertekening in foto’s.
Dit, nog los van het “verbruinen“ van (goedkope) afdrikken uit de 70-er en 80-er jaren.
Als ik de vakantie- en familiefoto’s uit die tijd bekijk is het schrikken en lachen tegelijk
Het kijkt erop dat de brugclassificatie ergens halverwege jaren '70 zijn 'herzien'Pluntjezakken waarbij een deel los in het voertuig lag waardoor de plunjebalen niet helemaal vol waren. In eerste instantie had ik de volle model plunjezakken van Legend opgestapeld. Dat ging dus niet want dan zag de chauffeur echt niets meer. Dit besproken met Cees die aangaf dat de zakken lang niet vol zaten als ze op de boegplaat gingen. Daarna ben ik aan het snijden gegaan om ze veel platter en anders van vorm te krijgen (met wel plooien etc).
Bekijk bijlage 12033Bekijk bijlage 12034
Opvallend trouwens dat op deze als tonnage 13 staat en op eerder plaatje hierboven 12