M109A2 KL

Schade is nu helemaal hersteld. De spatlappen voor waren compleet verwrongen. Omdat deze PE dingen eigenlijk veel te dun waren omdat het vrij dikke rubberen dingen waren heb ik ze vervangen door … inderdaad Evergreen 😉. Ook dekje bij het kanonscharnierpunt gemaakt van inpakpapier Chinees restaurant en dat met wat houtlijm oplossing. Ligt nu nog los omdat ik deze pas na schilderen van de M109 wil vastmaken. Ondertussen experimenteer ik wat verder of het zeiltje nog wat beter kan (VMS bijvoorbeeld). Er komt nog een loop van Voyager op, antenne van LeopardWorkshop en de tripod voor de .50.
Vandaag nog wat kettinkjes en riempjes en nog wat lasnaden op aantal plaatsen.
Ik zit nog wat te dubben over de anti-slip op het voordek. Dit mag beslist niet te overdreven, grof en te dik. Ik zie veel modelbouwers daarmee worstelen en de heilige graal is er volgens mij nog niet…0679A996-F974-40BD-B2FD-6B9460032989.jpeg67AF338A-6A74-403B-AAE3-4A64FEB611AE.jpeg

Ik zit nog wat te dubben over de anti-slip op het voordek.
Als je er aan gaat rekenen, blijft er van een korrelgrootte van 2 á 3 mm niets meer over.
Dus zoek het niet in de korrelgroote, zou ik zeggen.

Ooit heb ik voor mijn YP-408 van water-proof schuurpapier de achterkant weggeschuurd en de lijm+korrellaag overgehouden,
op maat geknipt en opgeplakt. Strakke randen en een mooi resultaat.
Maar veul gedoe. Gelukkig maar enkele vlakjes.

Foto_20210509_0010.jpg

Voor het maken van mijn boxer was dat ondoenlijk. Zo veel stukjes ... tientallen.
Toen heb ik gekozen voor gewoon vlak plakfolie. (waar je kastplanken mee bekleedt) dus zonder structuur, maar met een eigen lijmlaagje dat goed hecht aan Evergreen. Het is zeer precies op maat te maken. Belangrijk is dat de antislip donkerder van kleur is/anders reflecteert, en een randje heeft en dat ze recht/haaks is.
Ik ben tevreden er het resultaat. Door het hoogteverschil ontstaan randen tijdens de wash en het drybrushen.

IMG_0250.JPG

IMG_1063.JPG

Ik ontdekte dat ik nog folie van AFV-Club had liggen. Een plakfolie met fijne structuur.
CB1948F6-DA1A-4D5C-8570-E8746FC27EF7.jpeg
Eerst met papier de juiste vorm snijden en passen en daarna de vorm overnemen op de folie en met scherp mes en liniaal uitsnijden.
2FDA9AD9-8270-436C-B8DD-E42C54C781EB.jpegDaarna op het voertuig. Voordat je het gaat aandrukken kun je nog correcties aanbrengen. Daarna aanwrijven en klaar is Kees.
97506656-FC7D-48CF-9C1E-C4CAF0ADC8B8.jpegGeen overdreven korrel, niet te dik maar behoorlijk zoals het hoort. Hier een foto van het 1:1 voorbeeld in het NMM.
76B747BE-D637-4A4E-AF70-1B84CDD04EF9.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat staat toch gewoon op de foto?

cb1948f6-da1a-4d5c-8570-e8746fc27ef7-jpeg.24872

Anti-Slip Coating Stickers for Vehicle/Tank/Aircraft/Ship, AFV Club nummer 35206.

Alle riempjes, de tripod en antenne zijn aangebracht. Alleen nog dat gaatje/dop aan de zijkant bij de chauffeur (waar ik maar geen foto van kan vinden) en een Voyager loop (is onderweg) en dan is de bouwfase gereed. CB0C94FE-883D-4933-AB5F-FCBA2DDB1805.jpeg818E1C5D-34DD-426D-88F5-1AADDEB6EB6F.jpeg
B3947C3D-B401-4491-A438-EC43C08DCFE0.jpeg
Aan de hand van vorige week genomen foto’s van @Bas Slaats nog wat extra details bij het scharniermechanisme van de kanonsteun aangebracht.
5B5EA4CB-C0C9-45BF-A8ED-63659D59AB97.jpeg

Laatst bewerkt:
En niet alleen strak, maar ook heel fijne details.

Prachtig, ambachtelijk werk weer!

Groeten, Jan

En niet alleen strak, maar ook heel fijne details.

Prachtig, ambachtelijk werk weer!

Groeten, Jan
Tja, ieder z’n ding. Ik geniet enorm van de 3D hobbyisten die met CAD programma’s de mooiste dingen weten te tekenen en te printen. En de schilderkunstenaars natuurlijk die een voertuig of persoone echt tot leven wekken …..Maar dank voor het compliment 😊

Enig idee of dat spul nog ergens te krijgen is?

Gr Bas
Ja, is gewoon nog te koop. Is niet overal standaard in assortiment trouwens. Even googelen op AFV 35206. Ik heb het laatst nog gekocht bij 1001hobbies.

IMG_9540.jpeg
Dit voertuig dat zelfs de vloer onder de hobbyplek heeft gezien was goed voor Zilver in Naked Class bij KMK scaleworld 2023! Mijn eerste prijs bij modelbouw. Ik ben er blij mee!

Proficiat Walter, dik verdiend ! 😀 👍

Gefeliciteerd 🙂 Maar hadden ze niet door dat de M113 C&V zo goed als helemaal zelfbouw was of zo …?

Gefeliciteerd 🙂 Maar hadden ze niet door dat de M113 C&V zo goed als helemaal zelfbouw was of zo …?
Was mijn eerste scratch project. Ze zullen het wel niet netjes genoeg vinden ….of te oud misschien…

Terug
Bovenaan