M10 IIc in Italië

Mooie vorderingen Jan 👍

Voor de kale struiken is dit spul misschien wat ?

Dsc00635s.jpg

Dit komt bij de bloemist vandaan en wordt gebruikt bij bloemsierkunst.
Ik heb hier plenty van liggen dus mocht je er wat van willen gebruiken kom je't maar halen.

Ik heb hier plenty van liggen dus mocht je er wat van willen gebruiken kom je't maar halen
Hoi Peter,

Ik kijk eerst nog in mijn voorraad plantenwortels. Die hebben een fijne structuur. Dit spul oogt al redelijk grof, maar ik houd het in gedachten, want een combi kan ook goed zijn.

Ik vind het wel een goed idee om een keer bij te kletsen. maar heb op dit moment weinig tijd voor de hobby. Dat wordt waarschijnlijk na de zomer/herfst pas anders.

Groeten, Jan

Ook deze is onderhanden. Ik heb zojuist wat herstelwerk gedaan, onze kitten was even nieuwsgierig. Maar dat wordt weer bijgewerkt. 1000011892.webp1000011893.webp1000011890.webp1000011891.webp

Gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn multifocale bril niet werkt voor detaillering. Op de normale werkafstand zie ik de fijne details dubbel. Binnenkort bij de opticien langs om te bekijken wat we daaraan kunnen doen. Daarna wil ik de figuren aanpakken.

Ik wil eerst kijken wat ik nodig heb. Een opticien en eventueel een optometrist zijn nu even de eersten. Ik heb namelijk de indruk dat de samenwerking tussen de ogen niet voldoet.

Binnenkort bij de opticien langs

toen het voor mij nodig was heb ik multivocaal gekozen voor alledaags gebruik en de gratis tweede bril drie puntjes sterker gekozen voor
het hobbyen 🤓

Enne... ziet er goed uit dat bergpad 👍

Vandaag naar de opticien geweest. Mijn basisbril stimuleert de ogen om te blijven werken. Voor dit gepriegel 'krijg' ik nu een computer-/leesbril. Die ondersteunt optimaal bij scherpstellen op korte afstand. Nog even geduld en dan kijken hoe het gaat.
Gelukkig zijn mijn ogen gezond en stabiel. Dit hoort bij ogen van mijn leeftijd, 50+.

Ziet er goed uit Jan 👍 en van welke makelij is dat fraaie setje ?

Dankjewel Peter, dit is van Valuegear. Past erg goed en er zitten extra onderdelen bij + een set voor op het achterdek. De laatste ligt er inmiddels ook op.

Groeten, Jan

Bedankt voor jullie hints en tips. Die gaan me zeker helpen.

Hier nog een monster van klei uit laaggelegen gebied Bekijk bijlage 37737
Gisteren had ik tussen het werk door de gelegenheid om richting Westkapelle te fietsen (fiets achterop de auto meegenomen)..
Houtschors, kurk ofwel boombast doe je jezelf meer plezier mee denk ik zomaar

Op de zijkant horen ook markeringen. Je kunt ze niet zien op de originele foto en Tamiya heeft ook niets in de doos gedaan.
In de periode dat de M10 17 pdr naar de troepen ging, was ook in Italië de geallieerde ster voorgeschreven. Daarvoor werden de Britse air recognition roundel en de rood-wit-rode vlakken toegepast. De laatste zie je op de voorkant. Omdat de geallieerde ster al in gebruik was, heb ik die op de zijkanten aangebracht, zoals voorgeschreven.
Het Serial number zal er ook op hebben gezeten. Een vroege Achilles uit Normandië had S237811 (Chelsea). Na zoeken en puzzelen kon ik de S238516 maken: knippen en plakken in 1:35.1000014027.webp1000014025.webp1000014026.webp
De S is van zelfrijdend geschut en heb ik uit een tanknaam decal geknipt.

Groeten, Jan

Dankjewel Leon,

Van dichtbij zie je wel schoonheidsfoutjes. En ik vind hervnog best spannend. Vooral nu de verwering. Ik heb diepte in de laag met een pinwash en een drybrush. En een filter. Het is continu een leerproces met zijn uitdaging.
De M10 van iets dichterbij;1000014442.webp1000014443.webp
Groeten, Jan

Dat komt denk ik, doordat er altijd leermomenten zijn, waar je de volgende keer mee aan de slag gaat.

Groeten, Jan

Vanmiddag de airbrush er weer bij gepakt. Kijken of ik de juiste kleuren erin weet te krijgen. Ik.heb zojuist het gras gespoten. 1000015263.webp
Voorbeeld:
1000015264.webp
Basis Vallejo cam. Bright green met beetje buff. Daarna buff met beetje green ochre.

Groeten. Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi Jan

Wil je dat gras (vanwege kleur nuances) nog eens in een close up laten zien ?

Natuurlijk @Peter van Dijk,

Voor het gras heb ik een soort matje met donkergroen gras gebruikt en daarop de afhangende sprieten van een touwtje. Ik knip het touw altijd onder een hoek door, dan heb je meteen variatie in de lengte.1000015469.webp
Ik heb eerst de basis gespoten met de groene kleur met daar doorheen een beetje buff.
Vervolgens buff met een beetje groen. Buff is veel kleurrijker dan het materiaal van het touw.
1000015466.webp

1000015467.webp

De bladeren krijgen ook nog een laagje met iets grijs door de kleur. Alle kleuren dun spuiten.

De kleuren:1000015468.webp

Hartelijke groet, Jan

Heel duidelijk, bedankt Jan 👍

Terug
Bovenaan