M-20 diorama, GEREED.

ziet er echt super mooi uit,de kleuren zijn helemaal goed 🙂 MAAR,de bomen boven lijkt mij wat sterk,er is daar overal steen .en de boom zou dan door een naad of kier moeten gaan,boom beneden kan wel en dan een klimop boven lijkt mij wat beter..maar goed dat is mijn gedachte...........

groeten jeroen,.

jeroen gerritsen zei:
ziet er echt super mooi uit,de kleuren zijn helemaal goed 🙂 MAAR,de bomen boven lijkt mij wat sterk,er is daar overal steen .en de boom zou dan door een naad of kier moeten gaan,boom beneden kan wel en dan een klimop boven lijkt mij wat beter..maar goed dat is mijn gedachte...........

groeten jeroen,.
Onderschat nooit de kracht van de natuur. Ik heb al bomen op de gekste plekken zien groeien. Ik vindt dat Peter weer een mooi stuk modelbouw is aan het afleveren. Cheerio, Arno

hi Peter,

Hier wordt Rob de tuinman nog jaloers op 😀

De opzet vind ik prima, misschien iets te veel groen, maar da's mijn persoonlijke smaak.
het gras tegen de voorste muur zou ik wel wat verwilderen. Dat ziet er toch wel iets te statisch uit. Met de achterkant van een penseel een beetje in die graspollen porren en het scheelt al een hoop. Ook kun je er wat takjes, bladeren of ander spul tussen strooien.
Maar dat was je waarschijnlijk allemaal al van plan, toch? 🙂

groet

Robert

Heren,

Bedankt weer voor jullie reaktie's.

Misschien dat ik die boom daar boven nog wel weg laat, of aan pas aan de omgeving, we zien wel.
Het gras bij de voorste muur, en hier en daar ook de rest, dat word nog herzien, staat op mijn lijstje. Hier staan de meeste van jullie op en/of aanmerkingen op.
Blaadjes, takjes, mos enz. enz. dat komt allemaal nog als ik de ondergrond af maak.
Net een mengsel van witte houtlijm, fijn zand en water aangebracht op de ondergrond. Dit staat nu te drogen.
Daarna spuiten, drybrushen en dan kan de rest er op.......

Groeten, Peter

Hoi,

Deze week heb ik weer de draad opgepakt en ben verder gegaan met het diorama. Wegens vakantie en andere werkzaamheden stond het even stil, maar ben weer lekker bezig, heerlijk gevoel hoor.....

Ik ben verder gegaan met de ondergrond. Deze is nu zover dat de figuren en de M-20 hun plekje kunnen gaan innemen.

Volgorde:

Hier is de ondergrond voorzien van fijn vogelzand vermengd met het witte houtlijm mengsel. Hierna heb ik de figuren geplaatst en de M-20
voorzichtig in de ondergrond gedrukt en een nacht laten drogen.
M-20%20diorama%2061.JPG

Hierna is alles voorzien van een verflaag. Basis kleur is zand geel.
M-20%20diorama%2062.JPG

Hierna ben ik statisch gras e.d. aan gaan brengen, ook bij het lange gras en er tussen. Dit ales weer met het witte houtlijm mengsel.
M-20%20diorama%2063.JPG

Hierna, na weer een dag drogen, ben ik het een en ander gaan verven en drybrushen.
M-20%20diorama%2064.JPG

Dit is de situatie zoals hij er vanmorgen bij stond. Ook nog wat pastel poeders aan gebracht om wat meer lijnen in de diverse ondergronden te krijgen, breekt wat meer....
M-20%20diorama%2065.JPG

Deze foto is anders belicht, komt door het weer, geen zon.....

Ik ben nog bezig met wat achter gelaten Duitse spullen te verven, dit komt achter de kasteel muur te liggen.
Vandaag of morgen de figuren plaatsen, de M-20 er op en dan de final tough, "als ik dit goed schrijf" en dan zit dit project er op.

Binnenkort de foto's als het diorama is afgerond. Tips, op en/of aanmerkingen, ik hoor ze graag.

Groeten, Peter.

Hmm, weer erg leuk
Dit is wel zo'n beetje het idee wat ik ook heb bij mijn Ardenner Achterwandje die momenteel "in progress" is...

Een berg werk dus nog..🙂

Hoi,

Bedankt weer voor al jullie reactie's en aandacht.
De omtrek is al afgewerkt, zit alleen nog plakband om de hard houten voorkant. De zijkant is zwart gespoten.
In Bunnik is hij zeker te zien.

Binnenkort de final "Touch", thanks Jos.

En nog een naam verzinnen voor dit diorama.

Peter.

Hoi,

Wel, hier is hij dan, dit is het geworden. Alleen nog een naamplaatje.
Hierbij een berg foto's van het geheel.

gereed%2001.JPG

gereed%2002.JPG

gereed%2003.JPG

gereed%2005.JPG

gereed%2007.JPG

gereed%2008.JPG

gereed%2012.JPG

gereed%2031.JPG

gereed%2010.JPG

gereed%2014.JPG

gereed%2015.JPG

gereed%2021.JPG

gereed%2033.JPG

gereed%2025.JPG

gereed%2026.JPG

Dit was het voor dit diorama. Ik hoop dat ik jullie een leuk stukje diorama bouw heb laten zien, aan de kijkcijfers lag het in ieder geval niet.
Het was een bijzonder leuk project om te doen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te zien groeien van niets tot iets.....

Voor alle foto's moet je maar eens een kijkje nemen op mijn homepage.
Daar staat het hele foto verslag en nog meer detail foto's.
De link, http://home.wanadoo.nl/peterstoof/
Klik op "in bewerking"

Met vriendelijke groeten en bedankt voor al jullie reaktie's.

Peter.

Wow!

Peter, het is echt een mooi stukje werk geworden. Erg leuk hoe je alle stappen in beeld hebt gebracht; zeer inspirerend!

Alex

Peter,

echt geweldig wat je hebt gemaakt.

Even zoveel bewondering voor een kompleet korrekte topic wat betreft het
opnemen van reacties en het verwerken ervan in je werkstuk...

Voor mij op alle fronten een absolute 10, en hopelijk voor jou een paar gouden plakken her en der...

Rico

Alex en Rico,

Bedankt voor jullie reaktie.
Ik hoop dat het ook voor anderen een stap op weg is in de goede richting.
Aangezien de vele reaktie's, ook persoonlijk via de e-mail, is het toch leuk om zo je medebouwers te kunnen helpen met hun diorama's.

Thanks, Peter

Heel mooi geworden, mooi ook om het hele proces na te kunnen kijken in de vorige posts.
Ik had alleen de figuur met de trenchcoat een kwartslag gedraaid zodat ie als het ware rugdekking geeft aan de figuren bovenin die allen hun aandacht op de zelfde richting houden.
Het figuur opzich doet zeer aan een "wacht" denken, maar deze staat met zijn neus de verkeerde kant op.

Mocht dit al eens besproken zijn, en een motivatie hiervoor al eens gegeven zijn dan heb ik niks gezegd natuurlijk (heb niet de moed om al die lappen tekst door te spitten).
Daarnaast blijft het uiteraard mijn persoonlijke mening.

Heel mooi,alles ziet er netjes uit.en vormt mooi een geheel.ik wil deze ook wel even live zien in Bunnik als het kan 😀 in het begin dacht ik dit ziet er een beetje vreemd uit[kleuren]maar als dan dit het resultaat is is het toch heel knap gedaan.

groeten jeroen,.

Peter, heel strak !!

geinig detail is het achtergrond foto'tje !
Een heeel klein puntje van commentaar is het zwart op de rand van de muur.
Zelf had ik de muur, gewoon de muur laten zijn en de kleur van de bodemplaat laten stoppen tot daar waar deze dio begint.
Maar uhh... ik ben zelf nauwelijks voor 10 % in staat te dromen wat jij gewoon neer zet, laat staan zelf ooit bouwt.
Ik moet ook maar eens echt een dio gaan bouwen, kunnen jullie lachen 😉

Maar zonder gekheid Peter, het is een juweeltje en daar laat ik bij 😀

Groet, en misschien binnenkort weer tot ziens ! Arian.

Hoi,

Bedankt weer voor jullie reaktie's.
Dat figuur kan ik nog wel een slag draaien om te zien of dat beter oogt.
Eens kijken wat ik hiermee ga doen, moet ik nog even mijn gedachten over laten gaan.
Dat zwart langs de randen, de vertikale rand langs de opbouw, zowel links als rechts, ja die had ik eigenlijk nog moeten meenemen in het geheel. Het is nog aardig weg gewerkt achter een boom en een klim-op.
Eigenlijk is de doorsnede niet goed uitgevoerd, als je het op die manier bekijkt dan...maar ik denk dat ik het hierbij laat.

Naamplaatje er op en zo laten....

Groeten, Peter.

Heel mooi. Vind dit soort threads met de gehele opbouw van de dioama altijd er handig als voorbeeld voor eigen werk. De manier van bouwen spreekt me wel aan dus zal hier zeker nog vaker terug naar kijken 🙂

Martin

Peter, een woord, perfect. De hele setting, plaatsing van de figuren, de ruïne met gewassen. Mooi gebouwd en geweatherd. Af, chapeau. Naam? Voorzetje: " Sh.t, the bridge is down". Cheerio, Arno

Hoi,

Eric, nee hoor hij zit vast, net even gekeken.
Het lijkt misschien zo op die foto, maar hij zit vast.
Arno, thanks voor je Chapeau.
Ik hou hem in gedachten.
Jan en Martin, bedankt voor jullie reaktie.

Groeten, Peter.

Terug
Bovenaan