Hoi,
Deze week heb ik weer de draad opgepakt en ben verder gegaan met het diorama. Wegens vakantie en andere werkzaamheden stond het even stil, maar ben weer lekker bezig, heerlijk gevoel hoor.....
Ik ben verder gegaan met de ondergrond. Deze is nu zover dat de figuren en de M-20 hun plekje kunnen gaan innemen.
Volgorde:
Hier is de ondergrond voorzien van fijn vogelzand vermengd met het witte houtlijm mengsel. Hierna heb ik de figuren geplaatst en de M-20
voorzichtig in de ondergrond gedrukt en een nacht laten drogen.
Hierna is alles voorzien van een verflaag. Basis kleur is zand geel.
Hierna ben ik statisch gras e.d. aan gaan brengen, ook bij het lange gras en er tussen. Dit ales weer met het witte houtlijm mengsel.
Hierna, na weer een dag drogen, ben ik het een en ander gaan verven en drybrushen.
Dit is de situatie zoals hij er vanmorgen bij stond. Ook nog wat pastel poeders aan gebracht om wat meer lijnen in de diverse ondergronden te krijgen, breekt wat meer....
Deze foto is anders belicht, komt door het weer, geen zon.....
Ik ben nog bezig met wat achter gelaten Duitse spullen te verven, dit komt achter de kasteel muur te liggen.
Vandaag of morgen de figuren plaatsen, de M-20 er op en dan de final tough, "als ik dit goed schrijf" en dan zit dit project er op.
Binnenkort de foto's als het diorama is afgerond. Tips, op en/of aanmerkingen, ik hoor ze graag.
Groeten, Peter.