lopende projecten

Na bijna 25 jaar niets aan modelbouw gedaan te hebben, ben ik dan eindelijk weer aan de slag gegaan, nu na een uitzending van 5 maanden naar Afghanistan, heb ik de draad weer opgepikt, en ik moet zeggen, het is een levens lang virus waar je mee besmet bent. eenmaal een plakker,altijd een plakker. Mijn modellen zijn waarschijnlijk niet historisch verantwoord, maar daar gaat het mij ook niet om. Plezier en tevreden zijn over dat wat je gemaakt hebt, dat is wat telt. In mijn geval dan.
Graag jullie meningen, op- of aanmerkingen.
Ik zou graag willen weten hoe het schilderen van gezichten met Vallejo in zijn werk gaat. ik heb een tutorial van Jaume ortiz gedownload, maar dat geeft niet het gewenste resultaat.
wellicht is er iemand die mij op weg kan helpen. Vraag:
Op de foto's van de Tiger, is sneeuw en gras. Het is nog in een staat van afwerken. De sneeuw heb ik gemaakt van talkpoeder. maar dit is niet echt toppie. wellicht iemand een tip?het gras moet nog geschilderd worden. maar hoe doe ik dit en met welke kleuren. Is airbrushen een optie?

Welnu, hier de plaatjes.

000020.jpg

000019.jpg

000018.jpg

000017u.jpg

000016.jpg

000014e.jpg

000022.jpg

000013.jpg

Groet,
René

figuren zien er toch niet verkeerd uit?!

maar wou je nog wat weten, misschien zou je kunnen kijken naar een paar bouwverslagen van Rene Duret, John van Pelt, Johan Bijl en Willem Plaisier.

Ha die René,

Zo zie je maar weer: oude liefde roest niet... 😉 .

Ik vind je niveau meer dan acceptabel, vooral als je je bedenkt dat je er lange tijd uit bent geweest.

Wat betreft de sneeuw: natriumbicarbonaat (ofwel zuiveringszout). Men zegt dat het bij alle drogisten te vinden is, ik heb het alleen bij de Etos kunnen vinden. Eén van de betere tips die ik hier gekregen heb (en ik nu dus weer door kan geven 🙂 ).

groeten, Richard.

Hoi Rene, is 25 jaar niet 2 1/2 maand??? Als iedereen die na zoveel jaar de hobby weer oppakt zulk werk afleverd dan staat ons nog veel moois te wachten. Mijn enige opmerking zou alleen de Tiger I zijn omdat ie absoluut geen onderdeel is geweest van KG Peiper maar goed dat geef je ook al aan dat er historisch misschien wel het nodige aan zou kunnen mankeren en maakt hem echt niet minder mooi om naar te kijken.

Als je de talkpoeder nog kan verwijderen dan zou ik het nu doen, kom je naar Sneek toe komende zondag??? Aangezien we alle 2 in Leeuwarden wonen moeten we daarna maar even wat afspreken en we hebben binnenkort ook weer een bouwavond in Joure.

JW

@ Marten, Thanks

@ richard, dank voor de tip, ik ga daar zeker even langs om dit spul te halen.

@ JW, het is toch echt 25 jaar geleden.
V.w.b aankomende zondag,helaas ik had graag willen komen( had het al in de planning staan), maar er is een mexicaan langs geweest en mijn hele gezin is nu aan het bijkomen van een anderhalve week van rillen, blaffen, en weet ik wat al niet meer.
en wat je zegt,die Tiger is inderdaad nooit deel geweest van KG Peiper, maar ik vondt het zo mooi,dat ik me even heb laten gaan 😳

@Richard Cramer
over die zuiveringszout, naar mijn idee kan je het alleen bij de apotheek halen. ik heb ook al diverse drogisterijen gehad, maar daar zaten ze me heel raar aan te kijken en kon het daar ook niet vinden. bij de apotheek laten ze je zo verschillende opties zien. maar zo'n pot van een kilo kost ong. iets van 6 euro ofzo

Hallo René,

Ik vind dit erg knap, als je 25 jaar afwezig bent geweest in het modelbouwwereldje. Ik zelf hecht ook niet super veel waarde aan historisch correctheid. Het gaat om het plezier toch? In het dagelijks leven heb je al genoegen verplichtingen.

Over de gezichten, Jaume Ortiz heeft een boekje geschreven waarin ook heel goed step-by-step staat hoe je gezichten schildert. Ik weet niet of dit het zelfde is als de tutorial die jij gedownload hebt? Mij helpt dit boekje in iedergeval heel erg goed.

Veel succes verder,

Maarten

Maarten, René en Frank, en alle anderen,
hartelijk dank voor de bemoedigende woorden, geeft de burger moed om door te gaan. ben blij dat ik het niet verleerd ben.
heb indertijd een goede leermeester gehad, Francois verlinden. ja die man die jammergenoeg vanuit Lier naar USA is vertrokken. heb daar menig uurtje in zijn kleine winkeltje aan de berlaarsestraat doorgebracht.
Ja droom lekker verder 😳 zij hij zacht tegen zichzelf. 🙂

@ Maarten is het boekje deze: osprey Modelling Fallschirmjäger Figures

Dat is inderdaad het boekje Rene! Heb er zelf een variant opgemaakt en vooral dun aanbrengen is het credo. Calvin Tan heeft ook een soortgelijk boek uitgebracht bij Osprey "Modelling Waffen-SS Figures"

Zeer de moeite waard.

JW

je zou de Lancier in Gouda nog kunnen proberen, Rob is vanaf woensdags geopend. Tan's boekje is lastig te vinden op het moment maar misschien via de bekende zoekprogramma's.

JW

Hallo René,

Op Bol.com hebben ze beide boekjes gewoon hoor 😉 :

Calvin Tan:

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/modelling-waffen-ss-figures/1001004002612068/index.html

Jaume Ortiz:

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/modelling-fallschirmjger-figures/1001004002909720/index.html

Die van Jaume Ortiz vind ik het handigste voor gezichten en die van Calvin Tan voor het schilderen van moeilijke camouflagepatronen.

Rob de Jong is ook prima hoor, maar als hij hem niet op voorraad heeft kan het misschien wat langer duren.

Groeten,

Maarten

Terug
Bovenaan