Ben nu bezig de rupsen er op te leggen. Hoop gepuzzel omdat de tracklinks die bij rondingen om wielen moeten afwijkende versies in de Friul set zijn (de verbindingsstukken staan daar wat schuin). Geeft erg fraai beeld. Toen ik de eerste er op had zitten kreeg ik bij het kijken van wat foto’s een hardverzakken omdat de track precies andersom zat dan zoals ik had gedaan. Eerste reactie: DOM, DOM, DOM, DOM!!! Daarna verder gaan kijken en ook de TH die
@Jakko Westerbeke mij had toegeschoven in Nieuwdorp erbij gepakt. Gelukkig toch goed! Volgens de TH horen de blokken aan voorzijde gezien naar beneden te wijzen. Maar wat duidelijk is, is dat hele volksstammen met Leopard1 tanks rondreden bij de KL met de tracks verkeerd om (trucje tegen ongelijkmatige slijtage???). Hele eskadrons die alles verkeerd om hadden.
Weet iemand hier meer van:
GOED 👍🏻
allemaal FOUT 👎🏻
Zelfs op de voorzijde van het Friul doosje:
FOUT👎🏻
Aaarchh …zelfs bij NMM zitten ze niet goed.
Conclusie van dit hele verhaal als je foto’s bekijkt: het lijkt of de helft van de tanks de tracks andersom heeft zitten dan de andere helft. Dat zou inhouden dat goed of fout dus niet van toepassing lijkt te zijn en dus alles mag (mits je de set dan wel op gelijke wijze doet).
Wie weet hier vanuit KL ervaring meer over te vertellen?
En ja…ik houd toch de TH wijze maar aan..
Daarin staat trouwens wel beschreven dat als de verbindingsstukken aan één zijde tot de grensmaat zijn versleten de rupsbanden 180 graden gedraaid moeten worden. Dit zou er op wijzen dat met omgekeerde rupsen rijden een vorm van levensduurverlenging is.