Hoi Rob,
Laat me voorop stellen dat een titel van een bouwwerkje natuurlijk een uiterst onbelangrijk element is in het geheel der dingen en een discussie niet echt waard . Ook is het bedenken van een titel en wat voor beelden het oproept erg persoonlijk. De reden van mijn opmerkingen is dat ik vond en vind dat in dit geval de vlag de lading absoluut niet dekt. Niet in letterlijk opzicht (grammatica/ betekenis) en ook niet figuurlijk (voor mij heeft het zoeken naar en vinden van Saddam te weinig overeenkomsten (van welke aard ook) met het onderwerp van je dio). Tenslotte is het uiterst ongebruikelijk om een citaat uit het recente verleden te gebruiken voor het typeren van een gebeurtenis uit een verleden dat veel verder weg ligt in tijd. Normaal gesproken worden citaten gebruikt van personen uit hetzelfde tijdperk of uit een vroeger verleden. Natuurlijk staat het je vrij te breken met deze conventies en een aantal mensen zal dat juist leuk vinden, maar bij serieuze types zoals ik 🙂 zal dat tot onbegrip leiden.
Groet,
Arjan