Ladies and Gentlemen, We've got him!

A

Anonymous

Dit wordt de nieuwe titel voor mijn Ardennes 1944 dioramaatje.

De Amerikaanse officieren melden hun verovering aan hun verantwoordelijken. De King Tiger is gestrand door brandstoftekort.

Tank is van Dragon en de figuren zijn van Alpine.

Foto-WYK4IC8D.jpg

Foto-MWE33DAP.jpg

Foto-3JULVQC3.jpg

Ha die Rob,

Lokatie de Ardennen, een Tiger die achtergelaten blijft wegens brandstoftekort, een oproep aan HQ, de Alpine figuren... Hmmm.... Ben je gisteren in Schiedam misschien geïnspireerd door mijn dio 🙂 😉 ?

FF serieus: waarschijnlijk had je dit idee al veel langer in je hoofd zitten en heb je toevallig juist nu het besluit genomen om er werk van te maken. Maar toen ik dit topic zag ging er in eerste instantie wel een steek van ergenis door me heen (ja, ik ben een man die eerlijk voor z'n gevoelens uitkomt 🙄 ...), nu moet ik bekennen dat ik nieuwsgierig ben hoe jij dit onderwerp gaat tackelen. De KT blijft een mooi monster waar je een heel mooi camo-patroon op los kan laten. Ook de Alpine figuren zullen je niet teleurstellen.

Succes, ik blijf 'm (natuurlijk) volgen 🙂 !

groeten, Richard.

Interessant idee Rob. De titel vind ik ook erg goed en toen ik hem las dacht ik eerst even aan een Irak gerelateerd projectje 😉.
Wat betreft de setting van de 2 dio's is er niet zoveel aan 't handje denk ik. Door de jaren heen heb ik al veel van dit soort vergelijkbare ideeën gzien. Echter beteked het niet dat je er niks origineels meer mee kan doen natuurlijk. Succes!

Groetjes

Hoi Richard,

Jammer dat je het zo interpreteerd. 🙄 🙄
Maar dat idee kreeg ik al op het moment dat Alpine deze figuren introduceerde. Ik heb die KT al meer als 2 maanden zo staan als hij op de foto staat. Eerlijk gezegd is het mij gisteren niet bijzonder opgevallen. Ik ben gisteren eerder drukker geweest met de organisatie van de dag dan veel tijd te hebben kunnen besteden aan de wedstrijdtafel etc. Pas vanmiddag heb ik kennis genomen via de foto's van Eric dat jij iets soortgelijks in gedachten gehad schijnt te hebben.

Maar als ik je er blij mee kan maken..................... Ik maak er wel een Normandisch tafereel van of Duits grondgebied etc etc..............

Maakt mij niet uit hoor. Ik vermaak mij toch wel. En misschien komt deze helemaal niet af. 🙂 🙂 🙂 🙂

De groeten.

rob linssen zei:
Maar dat idee kreeg ik al op het moment dat Alpine deze figuren introduceerde.
Idem hier, hoewel ik meer aan dacht aan een Jagdpanther.

Ik ben benieuwd hoe je het verder gaat aanpakken Rob. Ik zou de tank 'dumpen' in een slootje of iets dergelijks.

Groet, MartinD

Ha die Rob,

Jij schrijft:
Jammer dat je het zo interpreteerd. 🙄 🙄

Jammer dat jij mij niet begrijpt... 😉 . Wanneer je de smiley's goed interpreteerd dan zie je dat ik in éérste instantie een vleugje ergenis voelde (wat ik dan ook uitspreek met een 🙄 als toevoeging), maar dat ik die ergenis zeer snel als kinderachtig opzij zet en dat het gevoel plaats maakt voor nieuwsgierigheid. Ook het feit dat ik je op het eind succes wens met een 🙂 moet genoeg zeggen.

By all means: blijf op de ingeslagen weg voortgaan. Het is zoals Boris zegt:
Door de jaren heen heb ik al veel van dit soort vergelijkbare ideeën gzien

No hard feelings?

Nogmaals een welgemeend succes 🙂 .

groeten, Richard.

Rob, als eerste al leuk dat je weer een voertuig gaat doen en dan ook nog in een diorama!! We hebben hier gisteren overgesproken en kreeg niet echt de indruk dat hier sprake zou zijn van copieergedrag 🤣 🤣 .

Gewoon laten staan in de oorspronkelijke setting en wat Martin aangeeft zou een idee kunnen zijn, zet hem wat weg in een greppel met een zijkant. Zijn wel diverse mooie beelden van te vinden hoe deze setting eruit kan gaan zien.

JW

Hoi Richard,

Ja hoor, zoals jij het bedoelt zo heb ik het ook begrepen. Ik heb tekstueel getracht er de humor in te houden. Niet gelukt.
Dus inderdaad, no hard feelings. Not at all.

Ik heb de foto's van jouw dio nu wel extra goed bestudeerd 😀

Ik heb wat bedenkingen over de titel eerlijk gezegd. In het Engels gebruik je "it" als je aan dieren of dingen refereert, "him" lijkt mij in dit geval erg "Double Dutch" . Ook het "ladies" bevreemdt mij een beetje, zo veel vrouwelijke commandanten zullen er toen toch niet geweest zijn ....

Arjan

De benaming is gebasseerd op een kreet van een amerikaans officier die melding maakte van het grijpen van Saddam dus beetje speling mag wel toch 🤣

JW

Ik ken het citaat en dat is ook waar het me aan doet denken, niet aan een uitgeschakelde Tiger. Voor mij bijna zoiets als een uitgeschakelde tijger in Berlijn de titel "Ich bin ein Berliner" meegeven 😉 . Maar goed over smaak valt niet te twisten en elk diertje zijn pleziertje.

Arjan

Maar goed over smaak valt niet te twisten en elk diertje zijn pleziertje.

Hoi Arjan, Een beetje humor!

We moeten het ook niet allemaal zo serieus nemen. 😉
Ik hoef er geen goud mee te halen in een wedstrijd. 🙂 🙂

Toen ik de boxart van deze figuren bij hun presentatie zag, was dit het eerste wat mij te binnen schoot.
Dus die titel blijft staan, vrouwelijk onvrouwelijk wat maakt het ook uit. Misschien belt die soldaat wel met zijn mobiel naar huis of twittert misschien................................. 😀 8)

Hoi Rob,
Laat me voorop stellen dat een titel van een bouwwerkje natuurlijk een uiterst onbelangrijk element is in het geheel der dingen en een discussie niet echt waard . Ook is het bedenken van een titel en wat voor beelden het oproept erg persoonlijk. De reden van mijn opmerkingen is dat ik vond en vind dat in dit geval de vlag de lading absoluut niet dekt. Niet in letterlijk opzicht (grammatica/ betekenis) en ook niet figuurlijk (voor mij heeft het zoeken naar en vinden van Saddam te weinig overeenkomsten (van welke aard ook) met het onderwerp van je dio). Tenslotte is het uiterst ongebruikelijk om een citaat uit het recente verleden te gebruiken voor het typeren van een gebeurtenis uit een verleden dat veel verder weg ligt in tijd. Normaal gesproken worden citaten gebruikt van personen uit hetzelfde tijdperk of uit een vroeger verleden. Natuurlijk staat het je vrij te breken met deze conventies en een aantal mensen zal dat juist leuk vinden, maar bij serieuze types zoals ik 🙂 zal dat tot onbegrip leiden.

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan