KV 1 gerecycleerd

Dag iedereen,

Geen dag gaat voorbij of er wordt wel bericht over de financiele crisis die ons kapitalistisch systeem uit evenwicht brengt. Daarom besloot ik om te gaan recycleren 🙂

Het gaat om een KV1 van trumpeter die ik een tijd terug had gebruikt om wat technieken uit te proberen. Het resultaat was veel te grof, zoals wel vaker gebeurd bij het uitproberen van nieuwe technieken, waardoor de kit naar de achtergrond verdween.
Daar ik vorige week wat tijd had besloot ik als kort projectje de koepel van deze KV opnieuw aan te pakken.

zo zag ie eruit voor het recycleren:

PICT0039-1.jpg

Decals afgeschuurd, textuur aangebracht, en in primer gezet:

putty.jpg

kv2.jpg

kv3.jpg

schaduw aangebracht en basiskleuren voor de koepel:

kv4.jpg

kv5.jpg

kv6.jpg

kv8.jpg

nummer geschilderd op de koepel en beschadiging aangebracht:

kv20.jpg

kv22.jpg

verdere verwering

kv11.jpg

kv12.jpg

resultaat niet goed te zien op foto

kv14.jpg

kv13.jpg

fitting op de hull

kv19.jpg

Groeten

Koen

Knap resultaat Koen,
Maar ik zie dat je eerst beschadigingen aanbrengt en dan een filter zet?
Het lijkt net op de foto of je nu niet echt meer de lichte beschadigingen ziet? Of ligt dit aan de foto?

Greetz Jacco

he koen,

mooi gedaan, maar is het ook de bedoeling dat de zijkanten van de koepel donkerder zijn dan de bovenkant, of komt dat door de foto die dat effect versterkt?
Voor de rest knap gedaan in mijn ogen 😀

Simon 😉

Hallo Koen,

Ik ben een grote liefhebber van Russisch materieel. Jouw KV-1 ziet er heel mooi uit! Wil je ons verklappen welke verf en welke kleur je gebruikt om Russisch groen na te bootsen?

Alvast bedankt,
Jan Kort

Hallo Koen,

Het is (helaas) al weer even stil op dit draadje. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de kleuren die je gebruikt hebt.

groeten,
Jan Kort

Treffende weathering

Hi Koen,

Allereerst wil ik zeggen dat recyclen van oudere modellen mij ook kan bekoren. Ten tweede vind ik de verwering erg geslaagd en treffend. De licht beschadigde laag is wit, en waar de beschadiging zwaar is zie je de menie of het staal.

Hoe heb je dat precies gedaan? Eerst een primer laag en vervolgens een topcoat en voorzichtig chippen? En de licht beschadigde laag wit geverfd?

Groeten,

Vincent

Hallo Koen,

Bedankt voor je antwoord. Tamiya, dat had ik niet verwacht.... Het resultaat is erg geslaagd en ik ga het zelf ook proberen. Ik pak zelf meestal Vallejo Russian Green met wat flesh. Geeft ook een mooi resultaat. Maar "jouw groen" lijkt veel dieper, wellicht door de verschillende lagen. Ik ga jouw project in iedre geeval nauwgezet volgen.

groeten,
Jan

domme vraag?

Hallo Koen,

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel jij met "flash en wit"?

groeten, Richard.

ps: ik ben o.a. bezig met het restaureren van een serie Amerikanen. Ik zie aan jouw voorbeeld dat er dus nog hoop is voor mijn oude modellen 😀 .

Koen,

vooral de laatste foto laat je schitterende verwering duidelijk zien.
Het verschil in lakschade is erg mooi weergegeven.
Ik hoop over enige tijd wat meer ervaring op te doen en ook zo iets moois neer te kunnen zetten.

Laat gerust meer zien, groet Willem

Re: domme vraag?

Richard Cramer zei:
Hallo Koen,

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel jij met "flash en wit"?

groeten, Richard.

ps: ik ben o.a. bezig met het restaureren van een serie Amerikanen. Ik zie aan jouw voorbeeld dat er dus nog hoop is voor mijn oude modellen 😀 .

sorry is mijn fout 🙂

moet flat flesh zijn van tamiya!!

Mooi gerecycleerd hoor, Koen! De kleureffecten zijn erg mooi subtiel zo. De chipping vind ik wat te veel van het goede, maar smaken verschillen nou eenmaal. probeer wel nog wat meer te variëren in hoe je de chips opbouwt; nu zie je steeds duidelijk de stipjes waaruit ze zijn opgebouwd.

Terug
Bovenaan