- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
Dit is voor mij met recht een project geworden. @Jakko Westerbeke vroeg mij wat foto’s te plaatsen nav een vraag die ik elders op het forum stelde. Een project dus en bijna een blok aan het been omdat het maar duurt en duurt. Ben er jaren geleden aan begonnen en het voertuig is daarmee een afspiegeling geworden van allerlei ontwikkeling van wat ik wel en niet kon. Soms tijden niets aan gedaan en dan in een opwelling weer verder. De basis en opbouw in ruwe vorm is het simpelste: de onderzijde van een M113 verzagen, korter maken, smaller maken, wielen goed positioneren (tussen 2 en 3 zit meer ruimte). Opbouw is rechttoe rechtaan met plasticplaat te doen. Toch is bij mij daar de beginnersfout jaren geleden ontstaan dat ik hem net iets te smal heb gemaakt (2 mm). En dat zie ik gewoon..... Daardoor heb ik een haat liefde verhouding met dit voertuig. Het echte lastige is alles wat na de ruwe vorm komt met als hoogtepunt de koepel met de 25mm Oerlikon. Shampoodop en lippenbalsem stift zijn de basis geworden met daarnaast evergreen en putty ... en veel geduld. Hij nadert nu zijn afronding wat betreft bouw. Deze kerstperiode de koepel afgerond (bijna). De tracks en afscherming daarvoor moeten nog. Ondertussen had Perfect Scale de M113 Lynx (Canadese versie) uitgebracht. Die is echter heel erg afwijkend van de M113 C&V (de hele opbouw wijkt sterk af). Heb er geen moment spijt van dat ik die niet als basis heb gebruikt.
Grootste uitdaging komt nog: spuiten. Iets wat me nog niet goed lukt. Voorlopig blijft hij dus zo staan tot ik de tijd rijp vind om het spuiten aan te durven....met recht een project dus.

Grootste uitdaging komt nog: spuiten. Iets wat me nog niet goed lukt. Voorlopig blijft hij dus zo staan tot ik de tijd rijp vind om het spuiten aan te durven....met recht een project dus.

Laatst bewerkt: