Gister met het kangeroetje aanwezig op het feestje dat 'bouwgroep het gooi' genoemd wordt. Los van het maandelijkse vermaak en het volledig ondergedompeld worden in alle facetten die onze hobby zo leuk maken, ook weer op pad gegaan met de nodige materialen, tips en truucs en goeie verhalen van eenieder. Gister had ik m'n figuren strakker dan ooit (voor mijn doen dan
😉 ) geschilderd. Ik dacht doe nog ff snel een gloss erover met de airbrush, drogen met de fohn en dan half uurtje later nog 'ff' een zwarte wash erover. Voorvarend niet één maar gelijk alle drie de figuren lekker in de zwarte wash gezet, in de veronderstelling dat ik daarna, zeg 5 minuten later, de boel met een wattenstaafje en een beetje X20A wel 'schoon' zou poetsen
😉 maarrrr.... Dat was dus niet het geval, het zat zo goed als 'geverfd' op m'n figuren, Enige dat ik nog kon doen is natter en wat harder de boel schoon proberen te maken, wat 'je raad het al' ten koste ging van al het voorgaande. Nog geprobeerd met de kwast en de kleuren alles een beetje recht te zetten, maar helaassss.. Ik heb de figuren toch maar meegenomen om, zoals op de foto te zien, de opstelling alvast te maken. Dit is gelukkig aardig gelukt. Vanavond/morgen gaan de figuren een nachtje in de blue wonder en dan beginnen we nog is een keer opnieuw. LES GELEERD !!! Dat wash/pinwash truucje heb ik nog niet helemaal onder de knie. Schat dat ik de glanslak wat 'dikker' dus bijv 2 lagen en ook een nachtje drogen moet geven. Dan zal ie robuurster zijn schat ik en wel bestand tegen? Na de figuren, hoef ik alleen nog zandzakken te maken, die op de voorkant en mogelijk nog op de voet van de mortier komen te leggen, maar dat zal nog in het werk bepaald worden. Groetjes !!!
ps1. In de tank zelf komt nog het 3e figuur
😉
ps.2 Willem, Paul, Richard, ik schat\hoop dat het goed is dat ik jullie zo pontificaal plaats, jullie knappe koppen zijn ook op de bouwavond foto's te zien, dus volgens mij geen ramp. Zie het ook als een bedankje voor alle tips support en gezelligheid ! De anderen daarbij zeker niet uitgesloten... Dat dus !!!