hallo,medebouwers
ik denk dat hij klaar is...
helaas zijn japanse figuren niet in overvloed te vinden,en die paar die ik vond ,vond ik niet passend of erg mooi,vandaar dus alleen de tank.
dit is een late versie van de chi-ha ,die in reserve werden gehouden voor de laatste grote slag op de Japanse eilanden zelf...de slag kwam er nooit.
de kleuren voor dit model was al een grote uitdaging.
in de bouw handleiding staan kleuren zoals parched grass,grass green en earth. wow wat zijn dat precies voor kleuren?
na veel research heb ik besloten om zelf maar wat kleuren bij elkaar te zoeken.
het rooster heb ik los gelaten zodat deze ook open gezet kan worden.
ik vond het jammer als dit detail anders niet zichtbaar meer zou zijn.'
maar omdat de turret dan permanent naar rechts of links moet staan laat ik deze maar los liggen,ietsjes open.
dat geeft ook wel een beetje contrast.
de kit was erg prettig om te bouwen,en ik heb alleen nog fruil tracks toegevoegd.deze hebben een natuurlijke "sag" wat is het nederlandse woord hiervoor?. die de vinyl tracks gewoon niet kunnen nabootsen,ook al zijn deze erg mooi en goed.
nog wat meer foto's op mijn site en ook wat info over deze japanse tank.
groetjes thierry koorneef
ik denk dat hij klaar is...
helaas zijn japanse figuren niet in overvloed te vinden,en die paar die ik vond ,vond ik niet passend of erg mooi,vandaar dus alleen de tank.
dit is een late versie van de chi-ha ,die in reserve werden gehouden voor de laatste grote slag op de Japanse eilanden zelf...de slag kwam er nooit.
de kleuren voor dit model was al een grote uitdaging.
in de bouw handleiding staan kleuren zoals parched grass,grass green en earth. wow wat zijn dat precies voor kleuren?
na veel research heb ik besloten om zelf maar wat kleuren bij elkaar te zoeken.
het rooster heb ik los gelaten zodat deze ook open gezet kan worden.
ik vond het jammer als dit detail anders niet zichtbaar meer zou zijn.'
maar omdat de turret dan permanent naar rechts of links moet staan laat ik deze maar los liggen,ietsjes open.
dat geeft ook wel een beetje contrast.
de kit was erg prettig om te bouwen,en ik heb alleen nog fruil tracks toegevoegd.deze hebben een natuurlijke "sag" wat is het nederlandse woord hiervoor?. die de vinyl tracks gewoon niet kunnen nabootsen,ook al zijn deze erg mooi en goed.
nog wat meer foto's op mijn site en ook wat info over deze japanse tank.
groetjes thierry koorneef