Japanese type 97 shinhoto Chi-Ha

hallo,medebouwers

ik denk dat hij klaar is...
helaas zijn japanse figuren niet in overvloed te vinden,en die paar die ik vond ,vond ik niet passend of erg mooi,vandaar dus alleen de tank.
chiha-6ps.jpg

dit is een late versie van de chi-ha ,die in reserve werden gehouden voor de laatste grote slag op de Japanse eilanden zelf...de slag kwam er nooit.
chiha-4.jpg

de kleuren voor dit model was al een grote uitdaging.
in de bouw handleiding staan kleuren zoals parched grass,grass green en earth. wow wat zijn dat precies voor kleuren?
na veel research heb ik besloten om zelf maar wat kleuren bij elkaar te zoeken.

chiha-12.jpg

het rooster heb ik los gelaten zodat deze ook open gezet kan worden.
ik vond het jammer als dit detail anders niet zichtbaar meer zou zijn.'
maar omdat de turret dan permanent naar rechts of links moet staan laat ik deze maar los liggen,ietsjes open.
dat geeft ook wel een beetje contrast.
chiha-8.jpg

de kit was erg prettig om te bouwen,en ik heb alleen nog fruil tracks toegevoegd.deze hebben een natuurlijke "sag" wat is het nederlandse woord hiervoor?. die de vinyl tracks gewoon niet kunnen nabootsen,ook al zijn deze erg mooi en goed.
chiha-7.jpg

nog wat meer foto's op mijn site en ook wat info over deze japanse tank.

groetjes thierry koorneef

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de eerdere commentatoren!
Inderdaad een heel mooi en origineel model.

Misschien toch een ondergrondje met wat exotisch groen er om heen? Ik denk dat dat het voertuig alleen maar meer "body" zou geven...

Thierry,

Een erg mooi model. Die kleuren geven het veel leven zo!
Hier nog wat WO2 fotomateriaal:
http://images.google.com/hosted/life/l?q=lvt+saipan&imgurl=d924c30a949f5646

Groet, MartinD

hallo,medebouwers

bedankt voor alle comments !
ik kan iedereen een japans tankje aanbevelen,al merk je wel dat er niet erg veel voorhanden is wat betreft aanvullende figuren en dergelijke.
daar hebben de populaire onderwerpen toch wel de overhand.

met dit model wil ik het hier maar bij laten,maar in het volgende jaar wil ik me wat meer gaan toeleggen op(kleine) ondergrondjes en grondwerkjes,want daar heb ik tot nu toe nog niet echt mee bezig gehouden.

ehm de ster voorop is te vinden op late Japanse tanks.
voorheen zat er een"brass star" op,dat is denk ik,iets van messing keizerlijke ster.
later werd deze vervangen door een geverfde ster voorop,zoals op mijn model.
en toevallig lijkt deze ster op de amerikaanse uitvoering,maar zijn een wereld van verschil !
het hele fijne weet ik er niet van ,maar ik geloof dat Japanse slagschepen ook zo'n messing ster op de boeg hadden. een teken van de keizerlijke familie,voor de Japanse leger eenheden.

he,martin gave foto's zeg.
op zich al veel diorama materiaal voor vele bouwers hier.
ik heb al stiekum plannen voor een marines sherman...maar dat gaat nog wel even duren,want ik heb nog vele dozen liggen...die ik allemaal nog wil bouwen. 😉

Het is een mooi model geworden, Thierry! En het verdient daarom betere foto's. Nu zijn je foto's een beetje brokkelig, door het resizen waarschijnlijk. Post eens grotere 🙂

op verzoek GROTERE foto's

hallo,

op verzoek heb ik even gauw wat groter formaat foto's genomen van de Chi-Ha.
ik maak altijd foto's in de kleinste resolutie van mijn camera dat is geloof ik 0,3 megapixel.
omdat ik de foto's altijd onbewerkt op mijn website zet.
en mijn webspace is maar 20 mb groot.
😢
P1060625.jpg

P1060626.jpg

P1060627.jpg

P1060630.jpg
[/img]

P1060628.jpg

P1060629.jpg

sorry dat ik nu pas reageer,maar doordeweeks lukt het me vaak niet om dit soort dingen even gauw te doen..
maar bedankt voor de leuke comments ! 😀

Terug
Bovenaan