hallo,tankers
bedankt voor de comments..
@ staf :klopt ik moet eigenlijk de tools nog wat verlevendigen,dat heb ik nog niet gedaan zag ik nu ook.
en inderdaad heeft Gunze verf van zichzelf nogal een glans.'
meestal doe ik voordat ik de decals erop zet eerst een hoogglans laag over het model heen,dan de decals en daarna het hele model met een mat vernis weer terug brengen,zodat je de zilvering van de film van de decals niet ziet.dus doe ik standaard het model mat vernissen.
@ dominique : met dit model heb ik weer wat nieuws geprobeerd inderdaad met de"spons techniek". die ik uit het boek van MIG heb gehaald. ik heb dat gedaan met mat zwart. en deze daarna met een wash van burnt umber olie verf een beetje heb verkleurd.
is er mischien een kleur die ik beter had kunnen gebruiken? tips zijn altijd welkom. de reserve tracks heb ik juist niet roestig gemaakt,om het onderscheid tussen de gebruikte tracks en de reserve duidelijk te maken.
en de grond plaat? niet goed? laten we dat dan maar op verschil van mening houden? 😉
@arjan :heb ik echt de haken van de spare tracks verkeerd gemonteerd?
ik moet zeggen dat de bouwbeschrijving op zijn minst erg karig en onduidelijk was,maar ik heb wat verschillende manieren bekeken.
en deze leek mij de goeie?temeer daar de tracks er zo het best in passen.
maar als dit niet goed is kan, en ga ik er niks meer aan doen.
de loop dat zou inderdaad weleens kunnen ja,ik vond deze ook wel erg ruim in de"saukopf"zitten,wederom niks aan te doen...
en de luiken dat is ook giswerk,aangezien ik geen detail foto's heb(in kleur)wel wat foto's in zwart wit uit de concord boeken.
mischien mag je in als modelbouwer in zulke gevallen,jezelf wat artistieke'
vrijheden veroorloven? totdat er uitsluitsel komt.
ik heb ergens gelezen dat er in polen een jagd tiger is gevonden met een 88mm kanon....maar van de vinders geen enkele foto..wel soms een tripje naar dit vermeende voertuig...als er iemand gaat...graag foto's 😉
haha in ieder geval bedankt voor de comments.
ik ga het gewoon weer opnieuw proberen met een vers model,want de stapel dozen groeit,dus over een tiental jaren hoop ik ooit eens een model te bouwen wat redelijk klopt.ik beschouw elk model nog steeds als een leerproces dus kritiek is nodig.
bedankt tankers.
tot de volgende.. groetjes thierry koorneef