Iosif-Stalin 2 Klaar.

Bedankt voor de reacties heren,

Filip: Inderdaad dat is zowat dezelfde techniek die Mario gebruikt heeft.
Enkel de kleur is wat anders.

Jan : Ben ik van plan !

Rinus : Kom dan maar eens naar bij ons in club , dan kan ik wel een workshop geven als je wil. Online is dat nogal moeilijk 🙂 .

Boris : Bedankt , ik ga hier en daar nog wat veranderen hoor.

Marc : Ik gebruik Raw Umber en Napels Yellow Light.

André : See you tomorrow ! 8)

Dirk : Zie Marc 🙂

Grtz

Kristof

😱 ik weet niet hoe het komt, maar ik zit nu op school te kijken naar je IS en hij lijkt nu veel meer kleur variatie te hebben dan wanneer ik hem thuis bekeek. 😱
Vaaag... 😀

Mzzls.

boris bakker zei:
😱 ik weet niet hoe het komt, maar ik zit nu op school te kijken naar je IS en hij lijkt nu veel meer kleur variatie te hebben dan wanneer ik hem thuis bekeek. 😱
Vaaag... 😀

Mzzls.

Dit laat wederom zien dat foto's beoordelen vanaf een scherm niet eenvoudig is. Professionele gebruikers hebben dan ook schermen die helemaal afgesteld worden zodat de kleuren 'echt' overkomen. (En we praten dan ook meteen over een flinke investering)
Misschien het glas even schoonmaken?
custom_schater.gif

groeten Maarten

Kristof Pulinckx zei:
Rinus : Kom dan maar eens naar bij ons in club , dan kan ik wel een workshop geven als je wil. Online is dat nogal moeilijk 🙂 .

Ha ik bedoelde ook niet online, maar zoiets als de Masterclass Workshop 😉 . maar ik zou graag eens langskomen, maar als 17-jarige heb ik niet echt vervoer 🙁 Maar zie ik je tijdens SMC in eindhoven? 😛

Rinus

ja, een workshop over dit soort geintjes zou leuk zijn, het mig boek laat net effe te veel te raden over, en dit ziet er geweldig uit, zo wil ik ze ook wel eens kunnen maken, maar dan zonder die chips, daar ben ik fel tegen (ik vind het niet mooi, en omdat ik het niet kan heb ik er een hekel aan...).

Timo

Nogmaals bedankt voor de reacties heren !

Eelke: Dat stof aanbrengen is eigenlijk redelijk simpel , want anders kan ik het ook niet ! 😉

Het mengt je kleuren , en dan lijn je je model op de gewenste plaatsen er mee in.
De spatten en aflopertjes zijn gewoon geschilderd.

Boris : Hij heeft ook meer kleurenvariatie in het echt dan dat je ziet op de foto's. Ik krijg gewoon geen foto's genomen waar je het allemaal kan op zien.

Rinus : Tja dat is waar als 17 jarige ergens geraken... Heb dat ook ooit ook meegemaakt.
Ik kom zeker naar SMF dit jaar en zelfs een ganse dag.
Probeer het eens gewoon , het is echt makkelijker dan je denkt hoor.

Timo : Die chips zijn gewoon part of the game. Ik zie ze wel graag eigenlijk alles wat met weatheren te maken heeft.
Oefenen , oefenen.

Grtz

Kristof

Dag Kristof,

knap gedaan die verwering met olieverf.
Véle beter te controleren dan met pigmenten, en zeker zo sterk in contrast.

De wielen misschien overdoen met olieverf 😈

C ya

nou, ik heb gisteren wat geprobeerd te stoffen met olieverf, maar t wilde niet zo, ik heb toch geelbruine stofkleuren gebruikt, van goeie kwaliteit (abteilung 502), een goeie white spirit uit het belgenland, maar krijg het niet mooi, wat is de truck? ik heb het nu toegepast als een wash, het paneel waar de stoffige rand op zou moeten komen (in dit geval een spatbord en wat paneeltjes van m'n test panzer 4) heb ik voldoende bevochtigd met de wash, waarna ik em met nog wat ws nogmaals heb laten vloeien zodat ie extra in de hoekjes en gaatjes komt. je ziet ook de kleur naar de diepe punten lopen, precies zo het zou moeten, maar dat van jou ziet er veel stoffiger uit als die van mij, waar zit het verschil?

mijn basis is vallejo met een dun laagje satin vernis van vallejo, de voorkant is denk ik humbrol/revell met een laagje matte vernis van revelln pigmenten zitten er niet op, washes wel, in verschillende kleuren (op de koepel zelfs wit en citroengeel, en later zelfs nog scharlaken rood geprobeerd, geeft een apart effect, maar niet voor op een tank!)

Timo

Timo de Porto zei:
maar dat van jou ziet er veel stoffiger uit als die van mij, waar zit het verschil?
Misschien dat dit niet na één wash al bereikt was, maar in meerdere dunne laagjes??? 🙄

@Kristof, het ziet er inderdaad erg goed uit. Ik ben benieuwd naar meer.

ik heb ook verschillende laagjes na elkaar opgebracht, maar het blijft een vlak geheel, terwijl er bij kristof juist diepte inzit. gelukkig is het op m'n testmodel, maar het is natuurlijk de bedoeling dat m'n huidige projecten wel voorzien worden van een mooie stoffige laag!

Timo

Timo,

Kan je misschien ook eens een foto posten ? Dan kan ik zien wat je juist bedoeld.

Ik heb geen gebruik gemaakt van washes.
Ik heb het er gewoon opgeschilderd. Opgebouwd in verschillende lagen. En rond de boutjes en dergelijke heb ik gewoon de "inlijningstechniek" toegepast.
Hier en daar heb ik het geheel gemanipuleerd met een proper vochtig penseel terwijl de olieverf nog nat was.
Het zal zeker niet liggen aan je basislaag en de gebruikte materialen.
Die olieverf van 502 is van prima kwaliteit.
Zelf gebruik ik olieverf van Winsor&Newton en Van Gogh.

Hopelijk heb je er iets aan.

Grtz

Kristof

hooow, dus je schilderd gewoon een stukje met olieverf en gaat er daarna overheen met WS, ik dacht dat het washes waren, vandaar dat jij laagopbouw hebt, en ik niet. ik heb er geen foto's van, dat is een andere hobby waar ik ECHT geen talent voor heb, maar ik zal het eens proberen, misschien zelfs wel op m'n bijna affe t34/76, maar ik begrijp nu dus waar de "fout" zat, je gebruikt in weze (met een N erachter zijn kinderen zonder ouders 😉 ) helemaal geen wash, maar je smeert gewoon olieverf daar waar je een stoffig laagje wil hebben, en blend dat met wat WS.

probeer!

Timo

Nog even een update.

Heb nog wat verder gedaan aan het stof. En de dingen verliepen niet altijd zoals de bedoeling was. Mijn olieverf bleef maar blinken bij momenten. Uiteindelijk heb ik toch een manier gevonden om van de lijnzaadolie in de olieverf af te geraken.

Hier foto's de hull , de upper hull is klaar. Op de lower hull moet nog stof en gedroogde modder komen.

Alle feedback is welcome !

Grtz

Kristof

Bas Hermsen zei:
Mijn olieverf bleef maar blinken bij momenten. Uiteindelijk heb ik toch een manier gevonden om van de lijnzaadolie in de olieverf af te geraken.

Hoe dan? op een papiertje? Ziet er goed uit, ga zo verder 😀

Ook op het MIG forum geweest? 😈

Ziet er weer netjes vies uit Kristof. Ik vind de subtiele verwering grote klasse. Uit eigen ervaring weet ik dat het niet simpel is om zo'n resultaat te krijgen.

Dirk

hoi Kristof;

je lijkt het tekniek van stof met olie verf goed onder de knie te krijgen, je heb precies ook geen probleem met het mengen van de twee kleuren, ik krijg dikwijls meer een grijs kleur dan het mooie geel bruin die ik hier bij jou model zie, toch heb ik nu...hum hum 😉 een paar dingens die je misschien gemakelijk bijwerkt,als je datnodig vind, op het 3de en 5 de foto(de close-up), zijn er rond de koepel lijn en ook naast de zij rosters, hangt er ook van af hoe de koepel komt te staan maar ik heb mijn JS onder mijn ogen en blijf dat zien erder hoe ik ze draai, een paar lijnen die niet goed geblend lijken, die zien er redelijk scherp uit terwijls de andere goed gebroken lijken, als je snapt wat ik bedoel......is maar mijn interpretatie hé....

voor de rest geeft me goesting krijgen om toch de mijne beginen weatheren.

sluukes

marc
modelbouwclublier

Hoi Kristof,

Op foto is hij al zeer mooi, maar nu ik vanavond het model eens van dicht bij heb kunnen bestuderen moet ik
echt zeggen dat hij er in het echt nog beter uit ziet als op foto.

Ook kan ik met zekerheid zeggen dat deze nog beter is als je vorige model :!:

Bedankt voor de positieve feedback jongens!

Bas: een stukje karton ( bv een stukje van de doos ) absorbeert de olie veel beter dan een stukje papier.
Ik doe wat olieverf op het karton , laat het een nachtje trekken en dan is alle olie er zo goed als uit.
Werkt goed hoor.

Dirk : Nee het is inderdaad niet zo simpel als ik gehoopt had. Het heeft me dan ook meer tijd en moeite gekost dan verwacht. Maarja het eindresultaat dat telt hé. 😉

Jeroen : Bedankt en smakelijk ! 🙂

Boris : Bedankt !

Marc : Het lijkt op de foto dat ze niet goed geblend zijn , dat klopt maar op het model valt het beter mee hoor. De foto is nogal uitvergroot.
Maar ik ga toch zowieso hier en daar nog wat aanpassingen doorvoeren.
Een avondje club levert vele meningen op die een mens kunnen doen nadenken. 🙂

André : Hopelijk is hij een inspiratie voor je T-70 !
En maak die Hetzer nu eens af , en je SU-100 en je E-10 !!! 😈

Grtz

Kristof

Bas: een stukje karton ( bv een stukje van de doos ) absorbeert de olie veel beter dan een stukje papier.
Ik doe wat olieverf op het karton , laat het een nachtje trekken en dan is alle olie er zo goed als uit.
Werkt goed hoor.
Probeer het eens met een stukje tissue, dat werkt nog sneller, handig voor als je geen zin hebt om een nacht te wachten 😉
Jan 🙂

André : Hopelijk is hij een inspiratie voor je T-70 !
En maak die Hetzer nu eens af , en je SU-100 en je E-10 !!!

Kristof, als mijn T-70 de helft van het niveau haalt van jou model dan ben ik al zeer te vrede :!:

welke Hetzer, SU-100 en E-10.....................😈 😉

Hi allemaal,

Korte update.
De hull is klaar op het roet aan de uitlaten na.
De gedroogde modder is gedaan met olieverf.
Olieverf recht uit de tube , al deppend aangebracht met een oud plat penseel.
Ook de extrene benzine( diesel ) tank zit op zijn plaats. Bewust wat scheeft gehangen ! 😉
En ook de rezerve schakels zijn klaar.

Alle commentaren en opmerkingen zijn welkom!

Grtz

Kristof

Goed werk Krostof!
Interessant die manier van modder aanbrengen. Zal dat ook eens testen. De trrack's blenden m.b.v. het vuil mooi met de rest van het voertuig. De gemorste brandstof lijkt ook zeer goed. Mooi dun en subtiel.

groetjes! 😀

Je reservetank hangt scheef 😛 😈
Zonder gekheid, erg mooi werk Kristof! Welke verf/ kleur heb je gebruikt?
Jan 🙂

Heerlijk om naar te kijken mister Pulinckx 😀 De modder op de hull vind ik zeer overtuigend. Je hebt verschillende aard tonen gebruikt maar gaan de kleuren niet makkelijk blenden als je ze op de hull tamponeerd?

Groetjes!

Jurjen

Hoi Kristof,

Prachtig echt het wordt met de keer beter en beter :!:

De gedroogde modder is echt goed geslaagt ik heb hem gisteren weer gezien en kan het nog niet goed geloven dat het gemaakt was met olie verf 😱 😱

Enkele antwoorden,

Mr: Zuijdendorp 😉 : Het was zo'n beetje de bedoeling om de kleuren in elkaar te blenden om zo geen al te harde overgangen te krijgen.

Jan : Zeker doen !

Dr Dré : Bedankt en toch is het olieverf ! 😉

Grtz

Kristof

Hi iedereen,

Kleine update.
De wielen en tracks zijn klaar en worden nu getest fitted op het model.
Het was serieus vloeken om iets of wat diepte en leven in die kleine geribbelde wielekes te krijgen. 🙄
Ben zeker een keer of 5 opnieuw begonnen. Maar nu zullen ze moeten dienen.

De toren is ook bijna klaar , daar post ik binnenkort foto's van.

Grtz

Kristof

Prachtig is het woord hier Kristof 🙂

Waar heb je het roest mee gedaan op de uitlaat als ik vragen mag en de loopwielen het loopvlak hoe heb je dat gedaan met potlood?

Ga vooral zo door!!!

Mvg Wim

deze verdiend een heel mooi maar eenvoudig ondergrondje, ik denk dat je met zo'n stukje russische steppe, zanderig en af en toe een pluk hoog gras een prachtig geheel kunt maken, dan kun je mooi zien waarom ie stoffig is!

Timo

Gaaf Kristof! Die roest plekken van de banden op de brandstof tanks zijn echt GAAF! Leuk idee ook! Wielen en track's zien er ook goed uit.

Mzzls 😀

Hi allemaal,

Merci voor de reply's !

Wim : Bedankt , het roest is gedaan met een mengeling van Humbrol 63 en 100.
Die metalen schijn is inderdaad potlood. Een HB 2 om exact te zijn. 😉

Jeroen : Bedankt enne zeg het maar hoor ! Voor mij moet je niet zwijgen. 🙂 🙂

Timo : Hij krijgt een mooi ondergrondje. Een mooi gelakte houten vloer. 😉 Die je kan kopen bij Armstrong bases op Euromilitair !
Nee er komt geen grondwerkje. Ben ik te lui voor.

Boris ; Wederom bedankt!

André : ik had hem gisteren niet bij , ik wist dat je niet kon komen he! 🙂

Grtz

Kristof

HI allemaal,

Hij is klaar !
Eindelijk na maanden zwoegen en zweten en tussen het pamperverversen en papfles geven door ,heb ik eindelijk nog eens een model klaar !
En ik heb eindelijk iets af voor euromilitaire.

Er zit zelfs een figuurtje in ! Een stukje Tristar met een Hornet hoofdje.

Ik moet zeggen dat het een zeer aangenaam model is om te doen.
Zo ga ik er zeker nog ééntje doen maar dan met alle toeters en bellen.

Ik wil nog effe iedereen bedankten die de moeite gedaan heeft om mijn model te volgen en er feedback op te geven ! Bedankt jongens !

Nu word het tijd voor iets Duits! Maar wat ... Brum brum 🙂

Hier onder de foto's van het afgewerkte model.
Feel free to comment ! 🙂

Grtz

Kristof

Terug
Bovenaan