I'm telling you, there was a Snowgoose following the boat!

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Na de Bailybrug, Morris met Bofor en de M24 Chaffee gereed of bijna gereed wordt het tijd voor weer eens een buste.
Deze is van Life Miniatures, en beeld een britse militair uit na terugkeer uit Duinkerken.
De titel slaat op een boekje uit 1941: The Snow Goose: A Story of Dunkirk, een novelle van de Amerikaanse schrijver Paul Gallico. Veel mensen kennen wellicht de LP "The Snowgoose" van de Bitse band Camel, gebaseerd op dat boekje.
Het beschrijft de tocht van een visser die deel uitmaakt van de vloot kleine scheepjes die de manschappen van het strand naar de grotere schepen brachten. Zijn bootje wordt gevolgd door een tamme sneeuwgans, en dat dier groeit uit tot een teken van hoop voor de ingesloten militairen op het strand.

Mijn eerste buste van dit merk en ik ben zeer verrast van de kwaliteit.
Het model staat in de primer met de highlights er op gespoten.
17879267897928520692926907237946.webp17879268259774605789991165453209.webp

Laatst bewerkt:
De glans gaat nog weg, door de gebruikte retarder droogt de verf erg traag.
20260831_092155.webp20260831_092203.webp20260831_092207.webp

Het blijft een leerproces, dat werken met acrylverf.
Ik ben tevreden over de kleuren maar niet over de afwerking. Te korrelig naar mijn zin, te ver verdunde verf vermoed ik.
Dus ik ga 'm strippen en overnieuw beginnen.

20260901_115011.webp20260901_115005.webp

Ik denk dat je er gewoon nog wat laagjes overheen kan doen. Het is niet perse te dik ofzo.

Ik denk ook dat je verf te ver verdund is.
Ook zou je je highlights nog veel hoger kunnen pushen.

Succes met het opnieuw beginnen

Vandaag zijn hoofd gedeeltelijk gedaan.
Het verband en haar zijn nog niet klaar en er komt nog glans op zijn onderlip en in zijn ogen.

En ligt het aan mij of lijkt hij wat op een jonge Paul McCartney?
(En voor de jonkies: dat was de drummer van Pink Floyd)

20260902_204909.webp

A-35301-1528423142-9676.webp

20260902_204917.webp

(En voor de jonkies: dat was de drummer van Pink Floyd)
En Nick Mason was natuurlijk een van de Beatles

Ja hij lijkt inderdaad op Paul McCartney, voordat ik je bericht had gelezen en de foto zag dacht ik hetzelfde.

Ik denk dat het niet aan jou ligt. Ik zag de foto, dacht: „Hé, dat is net Paul McCartney” en las dan pas je opmerking daarover 🙂

Dat is zeker Paul ! Maar met de drummer van Pink Floyd zit je echt fout. Hij was gitarist bij Genesis!

Heeee, ik copieer ook alleen maar wat AI me dicteerd hoor.
Ik twijfelde nog, dacht eigenlijk even dat hij zanger en bassist van de Beatles was, maar dat bleek natuurlijk Mick Jagger te zijn.

Ik twijfelde nog, dacht eigenlijk even dat hij zanger en bassist van de Beatles was, maar dat bleek natuurlijk Mick Jagger te zijn.
Fout, fout, fout…dat was Jim Morrison! Mick Jagger was van Deep Purple !
Maar goed, waar het om gaat …. De vader van die Paul heeft dan dus vermoedelijk in 1940 de oversteek bij Duinkerke gemaakt!!

Helaas is dat ook niet waar …IMG_2171.webp

Maar alles goed en wel, nog iemand een op- of aanmerking over het figuur zelf?
😉

Dat komt omdat deze nog geschilderd moeten worden, het is een kogelgat, in- en uitgang, plus een hoofdwond voor de militair. Vandaar het verband.

Terug
Bovenaan