Rob Plas
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
- Schalen
- 1:9
- 1:16
- 1:35
- 120 mm
- Nu bezig met
- 1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Na de Bailybrug, Morris met Bofor en de M24 Chaffee gereed of bijna gereed wordt het tijd voor weer eens een buste.
Deze is van Life Miniatures, en beeld een britse militair uit na terugkeer uit Duinkerken.
De titel slaat op een boekje uit 1941: The Snow Goose: A Story of Dunkirk, een novelle van de Amerikaanse schrijver Paul Gallico. Veel mensen kennen wellicht de LP "The Snowgoose" van de Bitse band Camel, gebaseerd op dat boekje.
Het beschrijft de tocht van een visser die deel uitmaakt van de vloot kleine scheepjes die de manschappen van het strand naar de grotere schepen brachten. Zijn bootje wordt gevolgd door een tamme sneeuwgans, en dat dier groeit uit tot een teken van hoop voor de ingesloten militairen op het strand.
Mijn eerste buste van dit merk en ik ben zeer verrast van de kwaliteit.
Het model staat in de primer met de highlights er op gespoten.

Deze is van Life Miniatures, en beeld een britse militair uit na terugkeer uit Duinkerken.
De titel slaat op een boekje uit 1941: The Snow Goose: A Story of Dunkirk, een novelle van de Amerikaanse schrijver Paul Gallico. Veel mensen kennen wellicht de LP "The Snowgoose" van de Bitse band Camel, gebaseerd op dat boekje.
Het beschrijft de tocht van een visser die deel uitmaakt van de vloot kleine scheepjes die de manschappen van het strand naar de grotere schepen brachten. Zijn bootje wordt gevolgd door een tamme sneeuwgans, en dat dier groeit uit tot een teken van hoop voor de ingesloten militairen op het strand.
Mijn eerste buste van dit merk en ik ben zeer verrast van de kwaliteit.
Het model staat in de primer met de highlights er op gespoten.

Laatst bewerkt: