Af! Horch kfz 15

Dit model is af!
Zeg eens @André Meere , is dat een aanraadbaar boek? T kriebelt bij mij om weer wat met de trein te doen? Hier hebben ze tenslotte ook een heel eind spoorweg aangelegd, allicht is er wat mee te doen

Zeg eens @André Meere , is dat een aanraadbaar boek? T kriebelt bij mij om weer wat met de trein te doen? Hier hebben ze tenslotte ook een heel eind spoorweg aangelegd, allicht is er wat mee te doen

Het boek omschrijft vooral smalspoorlijnen en voorzieningen aan het oostfront, van de Baltische staten tot aan de Kaukasus. Hoofdtaak was merendeels voedsel en munitie transporten met meest gestandaardiseerd materieel. Volgens mij was het spoor op Texel meer aangebracht voor de fortificatie van het eiland toch? Dat werk kan ook gedaan worden met lokaal aannemers materiaal

Ja dat klopt, de iemand heeft t spul rond de hoogovens gerooid, en per skuut maar Texel vervoerd en daar weer neergelegd. Ik vindt smalspoor wel intressant eigenlijk

En nog wat meer verweerd en de verse vervuiling aangebracht. Volgende stap wordt het watereffect. Voor vandaag zijn de bouwuurtjes op…
Mijn bouwmaatje moet uit 🦊
Bekijk bijlage 56765
Mooi werk Willem,

Mooie kleuren.
Ik zou met een filter proberen iets contrast tussen het hout en de grond aan te brengen. Boomer heeft pas een roze filter over de grond aangebracht. Aan hout kun je iets grijs, oranje filter toevoegen.

Groeten, Jan

Het moment waarop het steeds stopt bij mij, het schilderen van het voertuig.

Tot ik afgelopen SMC van Elco wat inzichten kreeg over het gebruik van de verfspuit. Dank daarvoor!

We gaan weer verder.
De eerste basislaag zit er op, bandjes afgeplakt en morgen de tweede laag waarmee het model lichter zal worden qua kleur.
IMG_5186.webp
IMG_5187.webp
IMG_5189.webp

Deze horde is genomen!

vooral.jpg

Kijk er de kijk, het vordert mooi en gestaag. Benieuwd naar de volgende laagjes, maar voor nu so far so good 😀

Na een laagje purity seal volgden de decals. De rode kruis tekens komen uit een oude doos van MB (de ambulance versie van de panzer 1). Ze vallen uit elkaar bij het aanbrengen. Kijken wat er straks van over is. Wat set en sol gebruikt.
Hopen op een aardig resultaat….
IMG_5252.webp
IMG_5251.webp

Ik ga 'm steeds leuker vinden!
Maarreh... Je had beter eerst een glanslaag onder de decalplekjes moeten doen. Nu zie je met name bij het taktische symbool de decalfilm en da's lastig weg te werken. Kan wel, met een vaste hand en een likje grijs.

Ik kan je van harte voor dit soort zaken de lak van vms aanraden. Ik gebruikte altijd die van vallejo, maar die vlokt nog wel eens wat. Bij het gebruik van vms hield ik mn hart vast, want t leek een bende te worden, t spuit vrij dik, maar het droogde kraakhelder en strak op (gelukkig), en de decalletjes gingen er ook erg strak op. Wel set en sol gebruikt, en uiteindelijk na verweren ook nog de vms matte lak, die je gek genoeg pas ziet als ie opgedroogd is, en in vergelijking met beide andere matte lakken die ik heb geprobeerd beter was. Oke, een van de genoemde was vallejo matt, en die is als ie op zn best is wel aardig, maar meer ook niet, maar de variant van games workshop beviel me wel altijd goed. Nu dus vms, die niet stinkt als een bok. Just my 2 cents, maar ik had zo een verschil niet aan zien komen!

Eindelijk weer een verloren uurtje gevonden om wat te schilderen. Met wat pigment gewerkt. De banken moeten nog verder aangepakt worden (basiskleur) en worden wat donkerder.
Wat spullen voor de achterbank verzameld en geschilderd.
IMG_5340.webp
IMG_5342.webp
Wordt weer vervolgd….
🍀

Laatst bewerkt:
Mooie slag gemaakt zeg ! Hij wordt echt PRACHTIG. Toffe accessoires ook ! Rieten mand en fruitkistje helemaal leuk !!! Spreek je snel...😉

WOW! What a fabulous little build and an amazing base! Nothing negative to say on this. I was thinking of getting a Tamiya Horch but having seen you put this together I might get one of these - it looks an excellent little kit.

Loving the wicker baskets of fruit and other food bits - Miniart?

Thanks Stuart!
The wicker baskets are old plus model (resin).
The model is a pleasure to build.

Laatst bewerkt:
I was thinking of getting a Tamiya Horch
They’re both the kind of vintage where Italeri beats Tamiya every time except on ease of construction. Also, Tamiya’s version has an extra set of doors that it shouldn’t have 🙂 On the real one, the doors could be taken off and stowed on some brackets on the back, but Tamiya apparently interpreted that as the doors for accessing the boot.

Also: see Erwin’s version of the Tamiya kit from the last group build.

Gisteravond is de Horch gekeurd tijdens de bouwavond ’t Gooi.
Ik vind hem “af”. Ik ga naar een volgend project.
Zal dit weekend nog wat eindfoto’s maken.
Dit was voor mij een motiverende en leuke bouwgroep waardoor ik eindelijk weer eens iets af kan noemen.
🍀
IMG_5481.webp
Foto van Herr Reits.

Veel bouwplezier!

Zoals al gesteld werd, een heel mooi resultaat!
De door jou laatst geplaatste foto heeft erg veel nostalgische charme!
Wellicht nog 1 of 2 poppekes onderaan de brug? Oogt wat leeg nu, daar.

IMG_5481.webp
IMG_5432.webp
IMG_5433.webp
IMG_2637.webp

Klaar! Dank voor de tips, motivatie, likes, opbouwende kritiek en steun. Dat maakt onze club tegenwoordig zo mooi.
Blij dat ik weer eens wat af heb gemaakt, dat was lang geleden.
Het is niet exact de foto geworden waar ik mee begon maar noem het maar geïnspireerd door de foto.
Veel bouwplezier!
Willem

Wat een plaatje 👍👍

Zou je dan even naar het eerste bericht in dit onderwerp willen gaan, daar op Bewerk klikken en bij het onderwerp het voorvoegsel „Af!” willen kiezen? 🙂

Mooi onderwerp, interessante setting, netjes en geloofwaardig afgewerkt en leuk gepresenteerd, oftewel,
een zeer geslaagd klein diorama !

Hij is zeker mooi geworden, maar ik mis de mannetjes van de genie die om de brug staan, dat zou het mijns inziens helemaal af maken.
Nu zijn er best grote lege vlakken, als je daar een of twee man neer zou zetten, en een in het water, heb je meteen meer het gevoel van de originele foto te pakken.
Nogmaals, slechts mijn bescheiden mening hoor!

Terug
Bovenaan