"Hetzer" eind foto's

Zo hier nog eens een kleine update van mij kant😀

Ondertussen heeft de rechterkant en de voorkant al de bassis wheatering gekregen en zijn we begonnen aan de side skirt's van de linkerkant.

H0073.jpg

H0074.jpg

H0078.jpg

H0079.jpg

H0080.jpg

Het bvendek is ook al zo goed als klaar maar hier heb ik nog

geen foto's van, maar deze komen er zo snel mogelijk aan😉

Tot de volgende,

André

Dit wel eng zo. Twee postings van André, die volstrekt gelijkt zijn. Ge wordt toch niet gek in de kop?! 😉

Ziet er goed uit André. Strak werk tot nu toe.

Zo Dat is weer lang geleden eigenlijk te lang.

Maar ja jullie zullen wel weten hoe dat gaat verlof en goed weer dan
komt de modelbouw op een klein pitje te staan.

Maar nu toch nog eens een update van mijn hetzer.

H0086.jpg

H0087a.jpg

H0088a.jpg

Nog Even Kristof bedanken voor alle tips en raad die ik weer gekregen heb Thanks man 😀 😉

Ik vind het er goed uitzien. Misschien dat het lichtrandje van de chips iets te contrasterend is. Kan komen door de foto's en wellicht dat het wegvalt als je het van een wat grotere afstand bekijkt.

Ga zo verder zou ik zeggen 😀

@Dominique, bedankt het is inderdaad de stijl die je hier regelmatig langs ziet komen.

@Kristof, ik begin het inderdaad beetje bij beetje onder de knie te krijgen maar ja met zo een leermeester moet het wel lukken 😀 😀 😉

@Jurjen, dat is zo op de foto is het wat lichter als in het echt.

@ Hoi Jacco, de filter zijn gedaan met olie verf (burnt umber) en de modulatie is gedaan met telkens de basis kleur een beetje meer op te lichten

@Marcel, leuk voor te horen dat het een goed voorbeeld is voor je stug

Zo weer een klein stapje korter bij het eind resultaat

Nog een klein beetje chippen boven op het dek en dan is hij al voor een 70% af denk ik?

H0090.jpg

H0092.jpg

H0094.jpg

Wat nog te doen:
- Stof-wash
- Modder
- Tracks (zo als gewoonlijk nog totaal niks aan gedaan)
en dan kan hij weer netjes op een plankje??

Michel Caudron zei:
Hoi André,

vraagje, hoe krijg je die witte randen rond je chips?
zoals op de fenders en de schurzen.

hoi Michel,

Dat zijn de high-light van de chip.
Deze worden eerst gezet op het model op de zelfde manier als dat je chipt.
Ik heb hier voor de basiskleur gebruikt waar bij ik een beetje wit heb toegevoegd.
Daar over ga je dan chippen met een donkeren kleur.

Heel mooi weatherwerk, André. Mij valt wel op dat de wielen op de latste foto een duidelijk andere tint hebben dan de romp, maar bij het bestoffen zal dat wel minder zichtbaar worden.

Persoonlijk vind ik chippen niet echt geweldig. Maar dat heeft niets te maken met je schilderlkunst! De kleuren vind ik erg mooi. Zacht geel met veel verschillende tinten, knap hoor.

groeten Maarten

André, mooi werk, maar die naad is doodzonde 🙁 Had je die niet eerder gezien? Ik vind je roest op de uitlaat erg mooi, maar zou toch wat van de basiskleur erbij doen.... geen enkele uitlaat is helemaal verroest, vergeet niet dat deze voertuigen vrij nieuw waren, en slechts kort meegingen 😉
Ik zal 'm straks een live bekijken!
Jan 🙂

@Jeroen ik denk niet dat hij lekker gaat smaken 😀 😀 😉

@Jacco de leuren van de mig poeder zijn P028, P037 en P039 de humbrol verf die ik gebruikte voor de uit laat zijn 29 en 62

@Boris inderdaad hij iste zien door een of anderen reactie is de de putty terug los gekomen 😕 😕

@Boudewijn het zal je wel lukken ik ben er zeker van 😉

@Maarten thanks, wat de chippen betreft is het inderdaad een kwestie van smaak 😉

@Niels bedankt (kijk Boris) 😀 😉

@Jan onder tussen heb je de kans gekregen voor hem live te zien en ik denk wel dat je kunt zeggen dat de naad in het echt zeer miniem is;
ik ga eens kijken wat ik nog kan doen met de tips die ik toen straks van je heb gekregen

Zo eindelijk nog eens wat tijd gevonden voor wat te doen aan de Hetzer.

Hij loop gelukkig stil aan op het einden want ik ben hem een beetje moe gezien ondertussen.

Het is stil aan tijd voor iets anders. 😈 😈

H0110.jpg

H0108.jpg

H0105.jpg

H0101.jpg

Nu nog de wielen en de tracks er onder nog een laatste check up en dan is hij voor mij voorlopig klaar 😉

hoi hoi

mooie verwering :!: maar het is voor mij nogal eentonig, alle chipjes zijn er maar zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, overal netjes het lichte randje erbij...het is een goeie techniek maar zorg ervoor dat het niet te repetitief begint te worden !

probeer de chips her en der nog wat bij te kleuren met wat roesttinten, het lichte randje erond in het vervolg iets minder wit maken, was de grondverf van deze tanks wit ? want het ziet er uit als grondverf...

ik ben benieuwd naar de tracks... 8)

cheers
Dom

@ Staf we zullen nog maar even op de tanden bijten 😀 😉

@ Peter veel ga ik er zeker niet meer aan doen.

@ Kristof jup "Steffi" voor de komende 12 maand 😕 😕

@ Jacco thanks man 😉

@ Dominique eentonig als je goed kijkt dan zie je ook genoeg chippen zonder een high-light en wit zijn ze zeker niet.

Mooi model!
Ondanks dat ik niet zo'n Lays fan ben is het je hier gelukt om iets moois te maken van een in weze hele saaie kleur. Om van een enkel Dunkelgelb model iets te maken waar je naar blijft kijken is een gave!
Wat me verder opvalt is dat de details zoals de noteklamp achteraan enorm strak geschilderd zijn...

Ga vooral door, want jijzelf hebt het misschien wel gehad met dit model, ik wil graag het eindresultaat zien.

@ Thanks Rob, we gaan door tot het bitteren einde 😀 😀 😉

Ik heb dan toch besloten voor eens een figuur te proberen 😕 😕 😉

Al moet ik zeggen dat het met een klein hartje is, het is mijn eerste figuur dus de tips zijn zeker welkom.

Nog niet te zeer kijken naar het figuur de armen moeten nog bijgewerkt.

Maar dit is de pose hoe hij zou moeten komen.

H0125.jpg

ik heb nog wel wat figuur tips. ik weet echter niet wat voor uniform je wilt bereiken, maar 't lijkt me dat je een zwart panzer uniform wilt maken, gezien de figuur, en het lijkt me ook een logisch uniform bij de tank zelf. zwart is een moeilijke kleur, en als basis zou ik het figuur dan ook eerst zwart airbrushen, of primeren in zwart, maar omdat ie nu wit is, ga ik er vanuit dat ie al geprimert is.

deze basiskleur, zou je kunnen doen met humbrol matt zwart en een beetje flesh, om de kleur wat romig te maken. de 2e laat van de basis, die moet je wel met het penseel doen, want hierna is het tijd om meteen door te gaan met schaduwen, puur zwart, of zwart met een tikkeltje flesh (maakt de kleur een heel stuk minder hard, en geeft een wat levendigere kleur), waarna je het hele zaakje kunt blenden, omdat je beide lagen, als het goed is, nog nat zijn. Highlights doe je het beste direct hierna, met wat meer flesh, maar het blenden hiervan moet wel wat verfijnder gebeuren, omdat ie enkel moet blenden met de basislaag, en niet met de schaduwkleur.

humbrol droogt mij persoonlijk te snel, en olieverf, bijvoorbeeld ivoor zwart en huidskleur verdienen aanbeveling, omdat die veel langer te bewerken zijn, maar hier heb ik vrijwel geen ervaring mee. de methode komt overigens uit modelling panzer crewmen van ? osprey iig, en hier en daar wat aangepast.

ik heb het in acryl ook getracht, met panzer aces kleuren, maar niet naar tevredenheid, de kleuren zijn best mooi, maar worden door gebruik van bijvoorbeeld humbrol veel mooier, omdat je zeker bij het zwarte uniform, gewoon veel mooier kunt blenden.

ik heb trouwens een puntje van kritiek op je hetzer...

't missende spatbord, daar zitten een paar schroef of boutgaten boven, maar als je goed kijkt naar de andere kant, dan zul je zien dat die boutjes, die daar nog wel op het spatbord zitten, een stukje lager zitten...

verder, 't weather werk doe ik je niet na, maar net zoals een van m'n voorgangers al aangaf, de chips zijn erg mooi, maar, ook vrij monotoon van kleur, en als ik de linker kant bekijk, dan had ik het misschien overtuigender gevonden, als de lange krassen er niet hadden gezeten, de kleine pitjes in de verf lijken me veel logischer (vallende stenen, afketsende lichte munitie, e.d.).

uitlaat is daarintegen bijzonder mooi, MAARRRR, de einddemper zit scheef tof het voertuig, en naar mijn referenties (ik heb er eentje die net in z'n basis staat) hoort die wel recht.

't zijn kleine dingetjes, en bij mezelf zijn het heel veel grote dingen die er aan mankeren, dus eigenlijk heb ik niets in te brengen, maar zo kun je je model misschien een volgende keer NOG beter maken!

Timo

't missende spatbord, daar zitten een paar schroef of boutgaten boven, maar als je goed kijkt naar de andere kant, dan zul je zien dat die boutjes, die daar nog wel op het spatbord zitten, een stukje lager zitten...

Dat klop maar dat is op het spatbord, maar de hull zit een stukje onder het spat bord hier door krijg je het effect dat deze niet op de zelfde lijn zitten.

uitlaat is daarintegen bijzonder mooi, MAARRRR, de einddemper zit scheef tof het voertuig, en naar mijn referenties (ik heb er eentje die net in z'n basis staat) hoort die wel recht.

De uitlaat zit inderdaad nog wat scheef maar deze is nog niet vastgelijmt.

Timo bedankt voor de tips in verband met het figuur deze komen zeker van pas 😉

Val in herhaling maar dit "ding" is enorm fijn!

Het ventje daarintegen vind ik behoorlijk "saai".
Daar het voertuig vrij rustig is kan een figuurtje behoorlijk wat dynamiek toevoegen. De keuze voor dit figuur vind ik daarom jammer en zou persoonlijk voor een wat meer dynamische pose kiezen.

Anyway... zere persoonlijk allemaal natuurlijk.

K massel & tot zondag.

Marcel.

@John helaas is het voor mij noppes zondag dus zul je moeten wachten tot Lier voor hem te zien

@Marcel het wordt heel waarschijnlijk een ander Figuur want blijkbaar zou het uniform niet kloppen voor bij dit voertuig

Mooi model André!
Veel kleur nuances in het geel, en goed geweatherd. De chipping ben ik het wel mee eens wat Dom. zegt. Het figuur kan volgens mij best wel hoor, wat zou er niet kloppen aan het uniform dan?

mzzls

@ het figuur , heb ik ondertussen al 1239875545 gezien, is gewoonweg saai, hij ziet er ook gewoonweg uit alsof hij op een Big Mac zit te wachten in een of andere drive in van een Mac Donald...

ik wil actie, levendigheid, originaliteit ................ anders vlieg je 15 minuten in de hoek 😛

dus laat die 2 hersencellen die nog werken...werken

breek uit 😈

cheers
Dom

Terug
Bovenaan