🏆 Winnaar Great barrier type 69 reef.

Dit model is van de winnaar van deze FOC
Je hebt nog 2 maanden, das uh uh iets van 3 schakels per dag fabrieken 🤔 💪🏼
En dan komt er ook nog een bagger (gedeeltelijk) en een bark bij en, evt, ook nog een stukkie water en een aankleding en een ondergrondje en een..................... Dus ik denk dat ik er 4 ga doen @Tini Hendriks 😎 of misschien wel 5, dan heb ik nadertijd ook nog even tijd om de afgevallen verbindinkjes weer op te zoeken en op de track te plakken

altijd die details.... je mag rustig wat leuks opsturen Timo 😉 Daarnaast ging het me meer om Walters handschrift....

image.jpgDankzij de injectie van Walter de motivatie weer gevonden om de tracks verder op te pakken. Tijdens het ”testleggen” vallen er nog maar 6 connectoren af😢 In ieder geval minder dan bij de eerste testen dus ik zet door. De @Walter Jonkers connectoren zijn te herkennen aan het feit dat ze nog niet geschilderd zijn en dat ze geen gaatje in de bout in de connector hebben. ( heb ook een connector ontdekt die verkeerd omzit🤪 dit is voor het eerst dat de slechte pasvorm van pas komt 🥴) De methode is nu dat ik de 2 keer geairbrushde tracks voorzie van connectoren maar pas na het nogmaals aanstippen van de pennetjes met matt zwart. Ik druk de connectoren er dus nu ”nat” op.

Plak en print ze 😉

p.s. Er moet nog 1 track af voor een nice tight fit👍🏻

Ik vind het fijn dat je weer de motivatie hebt en dat er weer 'beweging' in zit. Mooie beschrijving van je aanpak om dit op te lossen!

Je hebt de kwaliteiten van de echte modelbouwer: als het mislukt, een oplossing bedenken en uitvoeren.

Succes, Jan

Super dat je de Mojo weer in je hebt en dat het werkt 👍 gelukkig maar want het ziet er heel goed uit kerel

Ik vind het fijn dat je weer de motivatie hebt en dat er weer 'beweging' in zit. Mooie beschrijving van je aanpak om dit op te lossen!

Je hebt de kwaliteiten van de echte modelbouwer: als het mislukt, een oplossing bedenken en uitvoeren.

Succes, Jan
Thanks Jan, ben een redelijke stijfkop maar krijg moeilijk een project af. Deze wil ik dus perse af krijgen😉

Super dat je de Mojo weer in je hebt en dat het werkt 👍 gelukkig maar want het ziet er heel goed uit kerel

Thanks for the compliment Peter! En ja, deze mot af😜

Ondertussen de rupsjes zwart… Bij de eerste rups, dus zonder natte toevoeging, vlogen er nog zo’n 10 stuks connectoren af. Op de nieuwe methode, dus met natte montage, maar twee connectoren. Gelukkig had ik een voorraadje want anders had ik op mijn werkplek moeten zoeken en de kans dat daar wat weer vind is practisch nihil🤭

De tijd die ik aan de rupsjes heb besteed besteed ik normaal aan een compleet model🫣

image.jpg
Plak en print ze 😉

De methode is nu dat ik de 2 keer geairbrushde tracks voorzie van connectoren maar pas na het nogmaals aanstippen van de pennetjes met matt zwart. Ik druk de connectoren er dus nu ”nat” op.
De aanhouder wint, Frank! Super om te zien dat je de motivatie, mede dankzij Walter, weet vast te houden!

en dat er weer 'beweging' in zit.
Da-dum-tsssssss..... 🤣

IMG_3590.jpeg
Ipv zwart XF1, NATO zwart XF69 gekozen voor de tracks (All Tamiya). Daarna heel licht geairbrushed met buff XF57, met dezelfde kleur een licht wash.
IMG_3592.jpegAfgeplakt en Tamiya Red Brown XF64. Zelgemengt roestkleurtje eroverheen gewaaierd. Connector toegevoegd 🤬 (6e van links, onderste rij)
IMG_3594.jpeg
Olieverf wash met burnt sienna. Dit was de eenvoudige kant.
IMG_3596.jpeg
Alhoewel, 3 latjes gezaagd zodat de tandjes wegvielen en zelfde procedure als above😉
IMG_3597.jpeg
Eindresultaat, jammer van de rondjes. Verder happy…….. 🤪

Plak en print ze😉

Zien er prima uit (behoudens de uitdrukrondjes). De meeste zie je niet, omdat ze niet in het zicht zitten.

Die kunnen behoorlijk in het zicht zitten aan de binnenkant van de rupsband … Bij AFV Club Sherman-rupsbanden vijl ik ze weg, dat probeerde ik ook met deze maar toen brak de schakel bijna door de helft. Nog een reden om ze niet meer te kopen 🙂

Die kunnen behoorlijk in het zicht zitten aan de binnenkant van de rupsband … Bij AFV Club Sherman-rupsbanden vijl ik ze weg, dat probeerde ik ook met deze maar toen brak de schakel bijna door de helft. Nog een reden om ze niet meer te kopen 🙂
Had ik ook geprobeerd Jakko, maar is, om de door jou genoemde reden, bijna niet te doen🥴

Ach, je gooit die tank toch overboord!!

image.jpg
Een aanslag op mijn beschikbare plasticard maar dit is de basis van de bark. Stuk smaller dan oorspronkelijk de bedoeling was maar met de beperking van 1 door mijn leidinggevende toegestane vitrinekast is dit het grootste wat ik kwijt kan. Het (rood afgeschermde) draadeind komt onder het bestuurdersluik van de tank uit. Anders valt de tank elke keer van de bark en zo stevig is ie niet🥴

plak en print ze 😉

@Frank Langeler , hoe ga je dat ding vastzetten aan de onderkant? Het heeft nog wel wat trekkracht te verduren zonder om te vallen lijkt me?
Ik heb van het vele klussen nogal een paar bussen zeer krachtige montage kit overgehouden die ik hiervoor ga inzetten @Hilbert Zuijdendorp . De Bark wordt in een lijstje gelijmd en ik heb vannacht besloten dat ik de bark ook nog ga verzwaren door er wat lood in te lijmen. Het dreigt idd topzwaar te worden. We gaan het zien 😉

En, p.s. idd beter als een liter resin 🤣

Ga ik naar kijken Tini 😉 gekeken 😵‍💫

Laatst bewerkt:
Koens Kleefpasta @Tini Hendriks gecontroleerd op plakkracht, duur spul trouwens, deze plakkracht is vergelijkbaar met kukident. En als ik aan kukident denk denk ik aan mijn opa 👨🏼‍🦳 met zijn klapperende gebit😬. Dus ik twijfel even of Koen aan mijn doel voldoet. 🤭

Vannacht heeft de printer weer een keer gedraaid dus ik heb nu de steunen op de bark om het plaatwerk op te monteren en een tweetal naamplaatjes😉

image.jpg
print en plak ze😬

Frank....mooi werk! Wat aan bakbeest is zo'n ponton eigenlijk. Je hebt vast al even de T69 voor de "looks" op de ponton gezet.....en ik snap helemaal dat je dat nog even geheim houd voor ons 😳
🙂

En net wat Hilbert zegt......mooie naamplaatjes!

Succes!

Klopt Alex, zo’n bark is huge…
IMG_3641.jpeg
Tel er hier al 11…. en heb het idee dat er al een paar afgedrukt zijn. Er zijn er 25 afgezonken, misschien een barkje vol🤔

En nee, niet echt geheim gehouden of uitgeprobeerd. De bark is topzwaar waardoor ik ook moet wachten tot de bark gemonteerd is in het frame. 😬

Hoi Frank,

Voor zover ik je kan volgen, komt het met de bevestiging in orde. En door voldoende gewicht onderin het deel van de bark aan te brengen, zal de lijst ook beter op zijn plaats blijven, in plaats van voorover te willen vallen. Belangrijk om stap voor stap alles goed te testen. Je kunt daar ook een dummy bij gebruiken in plaats van je onttakelde model. Ik zou het jammer vinden als het bij de eindstreep misgaat.

Succes, Jan

Ps. Enne komt er dan straks ook water onder je bark te staan?😏

Ik las HIER dat het er 25 waren.
En een beetje water gaat wel meer duidelijk maken waar we precies naar kijken.
1281406683_46049.jpg

@Frank Langeler, In het begin had je het ook nog over het bijplaatsen van de bouwmachine / dieplepel.
Gaat die nog komen, of zie je daar inmiddels van af?

Deze vond ik ook nog:
1684191041672.png

Hoi Frank,

Ps. Enne komt er dan straks ook water onder je bark te staan?😏
Jazeker @Jan van Harn , dat is een volgende uitdaging. Wil iets gaan uitproberen met heldere siliconenkit…..

In het begin had je het ook nog over het bijplaatsen van de bouwmachine / dieplepel.
Jazeker @Arne Ρоirοt , maar gezien de afmetingen van mijn bark in zeer afgeslankte vorm. Het grootste gedeelte is aan de andere kant van de bark eraf gedonderd….🌊

image.jpg
Om enige toelichting bij het model te verschaffen wat er gebeurt dit silhouette met opschrif gemaakt, komt op de achterkant van de bark.

image.jpg
En de bark op de lijst…

image.jpg
En de titel is veranderd in “rust in peace”. Moet nog wel geprint worden😬

Plak en print ze😉

Netjes! Maar wel één opmerking: „flooded”? Dat betekent iets als „onder water gelopen” — een huis kan flooded zijn, een tank ook als hij ergens blijft staan waar hoog water langskomt, maar van een tank die in het water gedumpt wordt, zou ik niet „flooded” niet zeggen 🙂 Iets als „sunk” misschien? (Dat klinkt beter als „dumped” 🙂 )

En als ik dan toch redactiewerk aan het doen ben, zou ik de zin herschrijven tot:
By personal order of Her Majesty Queen Sirikit of Thailand, in 2010, twenty-five Type 69-II tanks were sunk to make a unique, artificial, coral reef in the Gulf of Siam, in the province of Narativat in the south of the country.
Door de bijzinnen om te wisselen loopt de tekst beter, geeft hij duidelijker aan wát er hier aan de hand is in plaats van wáár, en door de extra komma’s is hij grammaticaal ook correcter.

Snap hem Jakko, flooded vind ik echter een mooi woord, onder water gezet, wat hier letterlijk gebeurt. De rest loopt idd beter en is aangepast , hierbij heb ik echter ook even 2010 verplaatst, loopt die nog beter😉

By personal order of Her Majesty Queen Sirikit of Thailand twenty five Type 69 II tanks were flooded in 2010 to make a unique artifical coral reef in the gulf of Siam, the province of Narativat in the south of the country.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch echt meer komma’s gebruiken, die verhogen de leesbaarheid.

By personal order of Her Majesty Queen Sirikit of Thailand, twenty five Type 69 II tanks were flooded in 2010, to make a unique, artifical, coral reef in the gulf of Siam, the province of Narativat in the south of the country.

Laatst bewerkt:
Gaaf man 😀 zo een speciaal text plaatje is toch iets waar een eigen 3D printer ideaal voor is !

Ik kijk echt uit naar het voltooide diorama 🤓

image.jpg
Het drama van de rupsjes continues…. Bij het opleggen van de eerste rups kwam ik erachter dat die te lang was. Bij het inkorten knapten er 3 schakels, moest er 1 af. Bij de tweede rups knapten er 2. Bij beide voldoende om er een paar nieuwe te schilderen en ertussen te zetten. De vrees is dat ik de ingekorte er niet omheen krijg……🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Het volgende project wordt iets met vleugels of wielen😁

plak en print ze😵‍💫

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan