GMC Clubmobile

Ik vermoed ook dat het beslag is waar alleen water en olie bij hoeft, maar het toevoegen van diverse attributen kan idd geen kwaad, en ik mis eigenlijk nog een deegkneder, t is toch een soort van mobiele bakkerij.

En heeft t ding eigenlijk een koffiezetter? Ik raak het overzicht wat zoek

Oei dat valt met de hand niet mee, want t is kleverig als de pest maar zon vermoeden heb ik wel. Ik heb wel eens lelijkere deegkneders gezien😛

Afgelopen dagen me gebogen over de para’s gear (Gecko), en de Mae West gescratcht, vreemd dat ik die nergens kon vinden.
Ook de melkkan in 3d-print gekregen van Frank (thanks), maar de verpleegster (s) is/zijn nog een dingetje.
Daar moet ik flink wat aanpassingen maken aan het uniform, (en dat stel ik een beetje uit…)
Heb ik eerder gedaan (GPA) , maar vind dit toch wel echt een uitdaging.

IMG_4157.jpeg DSCF1658.jpeg
(Herinnert me ook steeds aan mijn moeders verhalen, hoe oma in Nijmegen in ‘44 Engelse uniformjasjes vernaaide voor de Tommies voor beter zitcomfort. Maar dat is een ander verhaal 😉)

”Upottery, D-Day minus 1”
Langzaam begint het plaatje zoals ik het in gedachte heb zich te ontvouwen.
Het zijn nog maar grove schetsen. In het kader van balsa een eerste opzet, maar dit lijkt toch wel erg groot, 34 x 34 cm.
Te groot, niet in de laatste plaats voor mijn vitrine.

IMG_5243.jpeg IMG_4502.jpeg

IMG_5244.jpeg IMG_4141.jpeg

IMG_5247.jpeg

Mooi man 👍 dat gaat helemaal goed komen !

Voor de compositie niet nodig maar je kunt de basis nog iets verkorten : door de boel iets op te schuiven van zuid naar noord ? zie plaatje..
Eerst had ik de para gear vóór de CM gezet met het idee dat de 'weg' links naar de instap verzamelplek leidt :
"Zet maar effe neer hier, ben zo weer weg..."
Door de CM nog ietsje rechter te zetten zou je deze nog ietsje verder kunnen opschuiven richting generator om zo het geheel nog wat
korter te maken ? De breedte is al minimaal en goed zo.
tini-club.jpg

In aflevering 4 van de serie Masters of the Sky (deel 4 vanaf vandaag beschikbaar) komt de Clubmobiel donut wagen en de dames daarbij een paar keer voor.

Als dit de pose van de militair is Tini, zou ik het bordes wat breder maken. Dit staat een beetje vreemd 🤔

Hoi Tini

Ik kijk net wat meer op mijn gemak naar de setting.

Enkele suggesties, geheel vrijblijvend:
1. De uitrusting zou ik in het gras zetten. Is logischer in mijn beleving.
2. Kijk eens wat het doet als je de aanhanger in de lengterichting van de loods zet, met de klep richting de GMC?

Afwerking: nog wat olie of vuil op het beton? Het waterspoor vind ik mooi.

Succes, Jan

Ja, Jan, goede opmerkingen, ik ben ook nog aan het spelen met enkele onderdelen.
De Gmc en de Nissenhut zijn de vaste waarden.
De trailer zoals jij zegt is wel een goed idee.
De uitrusting kan inderdaad nog in het gras, ik dacht dat t te krap werd, daar ik het vignette kleiner gemaakt heb.
Ik moet nog wat met het gras, mijn “lang gras” van @Erwin Verhoeve ging nog even niet zo goed, het touw van mij pluist teveel

Groet, Tini

Ik maak het ook wel uit een blokkwast. Met de schaar onder een hoek bosjes eruit knippen. Dan heb je meteen verschillende lengtes. Ik gebruik vooral de dunnere uiteinden.

Eenvoudig te verlijmen met licht verdunde houtlijm.

Of een matje met lang gras en hier polletjes van maken.

Beetje roest op de Romney loods? Want volgesn mij waren dat net Citroens, ze roesten al in de folder. 🤣

Goed bezig Tini, nu de GMC starten en erop rijden!

Hoi Tini,

Als ik het goed zie, vormt het kader een lijst die boven het oppervlak van het dio uitsteekt. Een nadeeltje is dan, dat je het dio inkadert.

Als je het profiel van de rand mee laat lopen met het oppervlak, krijg je meer de indruk dat het dio, de omgeving rondom doorloopt. Je ziet dat o.a. bij de LVT van Roger en het laatste dio van Bas terug.

Je kunt dit voor een volgend project meenemen.

Succes, Jan

Je mag hier met recht trots op zijn! Knap stuk werk, ik heb het met plezier en aandacht gevolgd.

Groeten, Jan

Ik zou ergens tussen de loods en de truck nog een grondpersoneelslid laten lopen. Geeft net iets meer leven aan het geheel en beeld dat rondom de truck het leven van voorbereiding doorgaat terwijl de soldaat hier zijn rustmoment neemt .

Het ziet er heel goed uit Tini 👍

Een figuur erbij kan zeker geen kwaad... jouw 'bijvuller-idee' lijkt me wel goed want zal op die plek niet afleiden van het verhaaltje.
En de reserve nurse kan zowiezo toch erbij in de Club Mobile ?

Mooie geheel!
Misschien nog een grote belijning over de kruisende weg voorlangs om het idee van een vliegveld te benadrukken?

Op het idee gebracht door Ron van Wiggen om iets tastbaars bij een vignette te laten zien van het onderwerp heb ik über den Teig
notabene een Motor Corps Pin van het American Red Cross gevonden zoals gedragen door nurses.
Deze pin onderscheidt zich van andere pins door een wiel met spaken en de groene kleur, ik ben er blij mee! 😀

IMG_4489.jpeg

Terug
Bovenaan