Mijn bedoeling was om iemand weer te geven die zijn kledij al enkele weken aan heeft en de kans nog niet heeft gehad deze te wassen of vervangen. Anders had ik zeker helemaal anders gewerkt en met veel donerdere tinten gewerkt en zelfs met satijn en glanzende vernissen.
Hoi René,
Johanna, kijkt eens achter rechterhak.
daar zit stevige afdruk hak in modder Smile
Dat noem ik nu eens een aandachtige toeschouwer zie!
😉
Hoi Robert,
Kraag en ceintuur van de jas zijn wat anders van toon dan de rest van de jas
Nog een aandachtige toeschouwer in de zaal!!!
🙂
Wel, ik ben nu een Britse tankist van hetzelfde merk met een hoofdje van dat andere merk aan het bekladden. Dit zou ik graag nog tegen de AMSS show klaar hebben. In een later stadium komt die dan nog op een stuk Staghound te staan.
Hallo J.
Maar daardoor zou het niet zo hoog opspatten Wink
Natuurlijk zijn er ook tanks voorbijgereden, heeft hij op en van voertuigen gesprongen en lag het er enkele weken eerder veel modderiger bij. Dat vind ik nu juist het mooie aan figuren : je geeft het figuur weer op een bepaald moment, maar je kan er ook allerlei dingen instoppen waardoor je kan afleiden wat erin het verleden zou kunnen gebeurd zijn. Daarom dat ik het ook belangrijk vind om een "feeling" met het figuur te krijgen en soms denk ik langer na over het verhaal dat ik wil vertellen dan het schilderen zelf.
Hallo Michel,
maar ik had ook voor mijn informatie een soort van bouw-/verfverslag gezien, misschien dat je nog handig tips hebt/had die we gaande weg hadden kunnen zien
Een bouw/verfverslag komt zeker nog in een magazine. Kan je iets specifieker zijn welke handige tips je zou willen? Op zou een algemene vraag zou ik met een heel boek kunnen antwoorden, en dan staat er nog misschien niet in wat je wou weten.
Hoi Rob,
Wanneer ben jij voor het laatst in een herfst bos in deze regionen (Ardennen bijvoorbeeld) geweest? Wink
Modderpoelen, zeker waar voertuigen door bossen rijden, afgewisseld met drogere stukjes grond met blad en begroeiing.
Niets mis mee, met Gino's intrepretatie van een herfststukje Smile
Dat had ik dus in gedachte. Hartelijke dank voor de uitleg!!!
😉
Hallo J.,
aan de andere kant is het mijn mening dat ik de compositie minder vind.
Kan je misschien zeggen wat minder vindt aan de compositie? Dan kan ik het misschien meenemen voor een volgend figuur.
Alleen verwacht je dan niet alleen modder op de broekspijpen en onderkant van de jas.