German officer WWII, eindelijk klaarH

Hallo iedereen,

Dit figuurtje is eindelijk klaar geraakt.
Even een opsomming van gebruikte produkten :

Figuur van Alpine
Hoofdje Van Hornet
Stronk van Grey Funnelline
Paddestoelen van Joefix
Blaadjes van Plusmodel
Lang gras van Joefix
Bodem van Magic Sculp met pigmenten gemengd
Sokkel van DCM

Alles is naar (goede?) gewoonte wederom geschilderd met acryl, inkt en pigmenten.

Ik hoor graag wat jullie van het eindresultaat denken.

Vele groetjes,

Gino.

geroff2.jpg

geroff6.jpg

geroff23.jpg

geroff16.jpg

Zo mooi, Gino...

de stronk geeft het geheel iets surrealistisch, vind ik ook mooi trouwens.
Had misschien iets met grijstinten gedaan.

maar, zou fijn zijn om een paar stapjes van je te zien !
Ben bijvoorbeeld benieuwd wélke inkten je gebruikt, en in welke facetten toegepast van je figuur.

groeten,
René

Ha Gino,

Erg mooi! Vooral de broek vind ik zeer geslaagd. Dat ondergrondje is erg mooi zeg! Vooral dat uitgeholde stammetje doet me denken aan een oud bos ergens in Polen of in het Hürtgenwald. Wellijkt het of de foto's iets overbelicht zijn?? (eigenlijk mag ik hier niks over zeggen aangezien ik ook niet zo'n foto talent ben 😉 )
Al een volgend project op tafel?

Groetjes!

Mooi geschilderd Gino.

Wat ik me wel afvraag is het volgende: met de modder op zijn broek en jas krijg je het idee dat hij door een modderpoel heeft gelopen. Je vignette laat juist een schoon en droog herfstlandschapje zien. Ik vind de combinatie wat vreemd dus.

Duidelijk herkenbaar als een "Poppe". Mooi figuur Gino.
Kraag en ceintuur van de jas zijn wat anders van toon dan de rest van de jas. Camo is goed getoned, en de kleur van het sjaaltje breekt de rest van de kleuren op een gepaste (lees: niet overdreven) manier.

Ondergrond en sokkel zijn ook goed op elkaar afgestemd en die stronk van Grey Funnel line is natuurlijk ook inventief uit het table top assortiment getrokken en voor "onze" tak van sport ingezet.

Het naamplaatje vind ik wat minder bij de sokkel passen. Is natuurlijk met zo'n sokkel ook erg lastig om goed te doen. Zou zo ook niet weten wat dan wel past.

What's next?

Robert

Nu vind ik het eindproduct heel mooi, maar ik had ook voor mijn informatie een soort van bouw-/verfverslag gezien, misschien dat je nog handig tips hebt/had die we gaande weg hadden kunnen zien 🙂

J.Prummel zei:
Mooi geschilderd Gino.

Wat ik me wel afvraag is het volgende: met de modder op zijn broek en jas krijg je het idee dat hij door een modderpoel heeft gelopen. Je vignette laat juist een schoon en droog herfstlandschapje zien. Ik vind de combinatie wat vreemd dus.

Wanneer ben jij voor het laatst in een herfst bos in deze regionen (Ardennen bijvoorbeeld) geweest? 😉
Modderpoelen, zeker waar voertuigen door bossen rijden, afgewisseld met drogere stukjes grond met blad en begroeiing.
Niets mis mee, met Gino's intrepretatie van een herfststukje 🙂

Rob, ik kom vaak genoeg in dit soort omgevingen en dan zie ik er toch minder vies uit 😉

Kijk, ik zeg ook niets over de kwaliteit van Gino's werk, aan de andere kant is het mijn mening dat ik de compositie minder vind.

Is er geen wezenlijk verschil tussen een dagje wandelen in een bos en dagen achter elkaar door modder moeten kruipen, rennen, niet over de paden maar dwars door velden, percelen enz?

Ik doe geregeld weekendjes (wild)kamperen in bossen in NL en de Ardennen, met 20 tot 45 km wandelingen erbij. Dan zien mijn schoenen/broekspijpen er van tijd ook behoorlijk uit.

méér Gino, méér poppen, méér ende meer!
Al staan je figuren drooggekookt in een woestijnvlakte!

zeer fijne techniek heb je Gino, kijk immer uit naar je posts.

René

Rob Plas zei:
Is er geen wezenlijk verschil tussen een dagje wandelen in een bos en dagen achter elkaar door modder moeten kruipen, rennen, niet over de paden maar dwars door velden, percelen enz?

Ik doe geregeld weekendjes (wild)kamperen in bossen in NL en de Ardennen, met 20 tot 45 km wandelingen erbij. Dan zien mijn schoenen/broekspijpen er van tijd ook behoorlijk uit.
Rob, je hoeft me niet te overtuigen of zo, ik weet heus wel dat je vies kunt worden van modderige omgevingen. 😉 😀
Alleen verwacht je dan niet alleen modder op de broekspijpen en onderkant van de jas.

moooooi!

ik heb eigenlijk geen op of aanmerkingen, behalve dan dat je wat mij betreft wel meer artikelen mag produceren over hoe je te werk gaat bij zo'n figuur, want het blijven stomweg inspirators!

ik vindt dan het grove van het sokkeltje wat minder mooi, ik denk dat ik een strakke sokkel mooier had gevonden, maar dit geeft het geheel natuurlijk wel een extra herfstig sfeertje.

ik heb ook zo'n ideetje voor een figuur waarbij de sokkel de sfeer wat extra's moet gaan meegeven, maar ik denk dat ik nog eel lang moet oefenen wil het wat worden!

Timo

Hartstikke bedankt allemaal!!!

Hallo iedereen,

eerst en vooral wil ik jullie allen danken om mijn knutselwerkje te bekijken en te reageren. Dit doet echt héél veel deugd!!!

Hoi René,
de stronk geeft het geheel iets surrealistisch, vind ik ook mooi trouwens.
Had misschien iets met grijstinten gedaan.

maar, zou fijn zijn om een paar stapjes van je te zien !
Ben bijvoorbeeld benieuwd wélke inkten je gebruikt, en in welke facetten toegepast van je figuur.

Ja, soms vind je in de wargame wereld eens iets dat wij ook kunnen gebruiken. Ik heb het oplichten gedaan met Silvergrey. Een koud grijs wat mooi afsteekt tegen het warm bruin dat ik voor de basis en schaduwen heb gebruikt. Omdat ik het geheel een wat "mistig" gevoel wou meegeven heb ik vrij veel met grijstinten opgelicht.

De stapjes zijn voorbehouden voor de magazines. Over dit figuur zal ik een artikel aanbieden aan Art of Modelling en Military Modelling.

De inkt heb ik gebruikt om het "vuil" te schaduwen en ook voor het inlijnen. Inkt vloeit iets beter dan acryl, wat het inlijnen een stuk makkelijker maakt. Voor het inlijnen meng ik dit wel met acryl verf omdat de inkt op zich te erg blinkt. Ik gebruik vooral Sepia en zwart. Deze zijn ook mooi voor leder- en houteffecten te schilderen. Voor het inlijnen in de gezichten gebruik ik dan weer voornamelijk paarse of blauwe tinten en zwart.

Hallo Boris,
Wellijkt het of de foto's iets overbelicht zijn?? (eigenlijk mag ik hier niks over zeggen aangezien ik ook niet zo'n foto talent ben Wink )
Al een volgend project op tafel?

Groetjes!

Ja, dat fotograferen 😈 Ik ben daar ook helemaal niet goed in. Voor de magazines stuur ik altijd een onder-, een over- en een juistbelichte versie van dezelfde foto mee. Tot hiertoe heb ik nog niemand horen klagen. Maar alle tips en truukjes zijn meer dan welkom!

Hallo J,

Mijn bedoeling was om iemand weer te geven die zijn kledij al enkele weken aan heeft en de kans nog niet heeft gehad deze te wassen of vervangen. Anders had ik zeker helemaal anders gewerkt en met veel donerdere tinten gewerkt en zelfs met satijn en glanzende vernissen.

Hoi René,
Johanna, kijkt eens achter rechterhak.
daar zit stevige afdruk hak in modder Smile

Dat noem ik nu eens een aandachtige toeschouwer zie! 😉

Hoi Robert,
Kraag en ceintuur van de jas zijn wat anders van toon dan de rest van de jas

Nog een aandachtige toeschouwer in de zaal!!! 🙂

Wel, ik ben nu een Britse tankist van hetzelfde merk met een hoofdje van dat andere merk aan het bekladden. Dit zou ik graag nog tegen de AMSS show klaar hebben. In een later stadium komt die dan nog op een stuk Staghound te staan.

Hallo J.
Maar daardoor zou het niet zo hoog opspatten Wink

Natuurlijk zijn er ook tanks voorbijgereden, heeft hij op en van voertuigen gesprongen en lag het er enkele weken eerder veel modderiger bij. Dat vind ik nu juist het mooie aan figuren : je geeft het figuur weer op een bepaald moment, maar je kan er ook allerlei dingen instoppen waardoor je kan afleiden wat erin het verleden zou kunnen gebeurd zijn. Daarom dat ik het ook belangrijk vind om een "feeling" met het figuur te krijgen en soms denk ik langer na over het verhaal dat ik wil vertellen dan het schilderen zelf.

Hallo Michel,
maar ik had ook voor mijn informatie een soort van bouw-/verfverslag gezien, misschien dat je nog handig tips hebt/had die we gaande weg hadden kunnen zien

Een bouw/verfverslag komt zeker nog in een magazine. Kan je iets specifieker zijn welke handige tips je zou willen? Op zou een algemene vraag zou ik met een heel boek kunnen antwoorden, en dan staat er nog misschien niet in wat je wou weten.

Hoi Rob,
Wanneer ben jij voor het laatst in een herfst bos in deze regionen (Ardennen bijvoorbeeld) geweest? Wink
Modderpoelen, zeker waar voertuigen door bossen rijden, afgewisseld met drogere stukjes grond met blad en begroeiing.
Niets mis mee, met Gino's intrepretatie van een herfststukje Smile

Dat had ik dus in gedachte. Hartelijke dank voor de uitleg!!! 😉

Hallo J.,
aan de andere kant is het mijn mening dat ik de compositie minder vind.

Kan je misschien zeggen wat minder vindt aan de compositie? Dan kan ik het misschien meenemen voor een volgend figuur.
Alleen verwacht je dan niet alleen modder op de broekspijpen en onderkant van de jas.

Als je goed kijkt zal je zien dat er ook viezigheid op de ellebogen, de opening van de mouwen en aan de rechterkant van de borst. Verder zijn er over heel de jas nog heel kleine vlekjes geschilderd. Deze zijn echter niet zo prominent aanwezig, omdat ik dan ook een aardemanneke had kunnen schilderen.

Vele groetjes en alvast een zeer goed weekend,

Gino[/code]

Trouwens, wanneer verschijnt het verslag in Tamiya Magazine en welke versie? Military of de gewone model magzine?

inder mijn vraag is alles omvattend, het gehele schilder proces van het figuur ben ik in geïnteresseerd.

Terug
Bovenaan