Freikorps figuur (primer..)

Hallo,

Ook voor dit figuuur maak ik even een nieuw topic aan.
Het figuur is gebaseerd op onderstaande illustratie, wederom uit de Man at Arms serie. De grootste reden waarom ik zo'n Freikorps man wil maken zijn de tekens op de helmen, er zijn er verscheidene dus misschien zal ik er nog wel eens een maken.
freikorps.jpg

Wederom een hoofdje van Hornet, de helm is een type M18
Het geweer is van ICM net als de puttees en de schoenen, handen zijn van Hornet en Dragon.
Het figuur is een mannequin van plastic en paperclip en in de juiste pose gebogen. Daarna heeft íe een body gekregen van Magic sculp. De kledij wordt deze keer van Duro (greenstuff) gemaakt. Dit vind ik hiervoor toch wat fijner werken dan Magicsculp

Hier de foto'uit het andere topic:

DSC03030.jpg
DSC03034.jpg
DSC03029.jpg

De pose verder uitgewerkt:
DSC03049.jpg
DSC03054.jpg

eerste deel van de broek:

DSC03065.jpg
DSC03062.jpg
DSC03063.jpg

Broek compleet:

DSC03066.jpg
DSC03068.jpg
DSC03067.jpg

bedankt voor het kijken.
Hints, tips en een kritisch oog zijn altijd welkom.

groet,
RJ

Ha Robert-Jan,

Prachtig om te zien dat je je even verlegd op het sculpten van een figuur(en)
Tip: Probeer de vouwsels in de broek niet te overdreven 🙄 te doen, laat ze wat meer uitgedeukt zeg maar, check de middelste foto van het begin van de broek.
Als de broek van boven vast zit en hij zit met die beenwindsels vast vaonderen, lijkt het me zeer sterk dat er van die enorme plooien inzitten.

Misschien wat ver gezocht, maar als ik zo die topics volg, wil je je figuren zo realistische mogelijk maken 😉

gr Johannis

Hoi Johannes

Bedankt!
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Ik heb nog even goed gekeken. Op de foto's komen de plooien en deuken wat harder over. In het echt wat subtieler. Ik ze toch nog wel een klein beetje "zachter" gemaakt.

Groet,
Robert Jan

hallo Robert-Jan,

je sculpt ziet er al goed uit en is een gaaf onderwerp.
ik hou deze sculpt in 't oog.
doe je deze topic ook op PlanetFigure ?
ik zag onlangs dat je je daar had aangemeld.
in ieder geval veel plezier met het prutsen en frunnikken.

m.v.g. Willem Plaisier

Dit is een origineel onderwerp zeg, en de sculpting ziet er ook goed uit. Wel vind ik het figuurtje nog wat kort in de beentjes. Bij een volgend project zou je moeten proberen of het niet beter lijkt als de benen een paar millimeter langer zijn.

Hoi Eelke en Willem,

Bedankt voor de complimenten en de comments!

Willem, inderdaad , ik heb hem ook op PlanetFigure gezet.

Eelke, ik denk dat de op de foto's wat vertekenen, mede door de puttees.

groet,
Robert Jan

Hoi,

Hier weer een kleine update.

Inmiddels is de onderkant van de jas toegevoegd.
De riem is gemaakt van de metalen verpakking van Revell putty
De uitrustingstukkingstukken zitten nog los en zijn even voor het overzicht.

DSC03072.jpg
DSC03157-1.jpg
DSC03159.jpg

groet,
Robert Jan

....en de bovenkant...nu alleen de mouwen, kraag, jaszakken en epauletten nog.
Het deukje op de rechterschouder is voor de plek waarop het geweer op zijn schouder rust.

DSC03164.jpg
DSC03161.jpg
DSC03163.jpg

Hints, tips en een kritisch oog zijn van harte welkom

groet,
RJ

Hoi,

Hier een kleine update.
De linkerarm is voor een groot gedeelte klaar. Op de onderarm moet nog een soort omslag gemaakt worden en 2 knopen aangebracht. ook moet er nog een embleempje op de bovenarm.
En nog een beetje greenstuff van de pols verwijderen.

DSC03177.jpg

Groet,
Robert Jan

Ha Robert-Jan,

Ziet er echt goed uit zeg.
Ik zit hier gewoon een beetje positief jaloers achter mijn beeldscherm 😱 😉
Het ziet er nu wel uit of je het even doet, maar ik heb het zelf ook weleens geprobeerd maar dan blijkt het toch opeens een vak apart.

gr Johannis

Hoi Robert-jan,

ziet er al een stuk voller uit, zie echter op de laatste foto dat of de kuiten slanker zouden moeten of bij de knie voller.
Met dit tempo op deze schaal werken en zo netjes, nou ik neem mijn petje af.(als ik er ooit één op zou hebben 😉 )

groet Willem.

Hoi,

Johannes en Willem, bedankt!

Hier nog een update van het werk van vanavond.
De mouw van de rechterarm is toegevoegd, embleem op linkerarm + mouwomslag. ook de kraag en de epauletten zitten er op.
Nu nog de koppel en zakken en dan ben ik er bijna....

de stand na vanavond..

DSC03185.jpg

Groet,
Robert Jan

Ziet er goed uit Robert!

Over het embleem van de helm, welke ga je maken?

Ik vond trouwens nog een foto van een arm-embleem van het Sauerland Freikorps http://militaria-net.co.uk/oscommerce/catalog/images/sauerland.jpg

Misschien heb je er iets aan 😉 Of misschien wel niet 🙂

Maarten.

hoi Robert-jan,

ziet er dus erg mooi uit, goed idee die zwart-wit foto, hierdoor zie je het totaalbeeld beter.
Ik hoop hem snel in kleurtjes te kunnen zien.
Is het de bedoeling dat hij allen komt te staan of combineer je hem met meerdere Freikorps figuren die je nog wil maken zoals je in je topic aangaf.

groet, Willem

Groot compliment Robert Jan :!: :!: Ik heb wel een paar verzoeknummertjes voor je:

aantal zittende W-SS Grenadiers voor achterin een 251 met de bekende Kharkov parka
zelfde maar dan marcherende
driver voor een 251 ook in parak
aantal staande soldaten/nco in parka

ach zo kan ik nog wel een poosje doorgaan!!! 😉 😉

Nogmaals complimenten en blijf hem natuurlijk volgen.

JW

Hoi,

Johannes, bedankt! Ik vindt het ontzettend leuk en ben tot nu toe best tevreden over mijn resultaten, maar meestersculpter lijkt me toch echt teveel eer .... 😳 😉

Robert, bedankt! Misschien is het figuur voor oktober af... 😉

Groet,
Robert Jan

Terug
Bovenaan