FORD TFC...AFGEWERKT

hoi

de RPM 1/35 Ford Tfc is afgewerkt

op een ondergrondje met een figuurtje (zwoeg)

hopelijk vinden jullie er iets aan 😉

cheers
Dominique

FORD2.JPG

FORD1.JPG

FORD3.JPG

FORD4.JPG

FORD5.JPG

FORD6.JPG

FORD7.JPG

FORD8.JPG

Petje af Dominique!!

Heel mooi, én het Fordje én het ondergrondje. Ook het figuurtje wat je d'rbij hebt gezet past er goed bij. Welk merk is dat?

De ingetogen weathering van het voertuig en de aankleding van het ondergrondje passen goed bij mekaar. Welk materiaal en kleuren heb je gebruikt voor het grondgedeelte, de weg zeg maar? Klimop in de boom ziet er ook realistisch uit.

Enne... zie ik deze achter 2 weken op Scaleworld in levende lijve?

Groeten,
Hugo

Hoi Dominique, leuk karretje en een mooi stukje grondwerk. Ik wil alleen nog ff zueren over die boer 😉 Het gezicht ziet er op foto 2 wel een beetje raar uit en ik snap zijn pose ook niet. Er komt net een gedrochtje ( 8) ) voorbij rijden en hij staart maar een beetje voor zich uit. Er is geen verband tussen het figuurtje en het voertuig en dat ziet er vreemd uit.

en verder. ja, wat verder? ziet er gewoon uitstekend uit.

Dominique,

Kijk dat noem ik nog eens een ondergrondje, dat is zeker iets waar ik nog een hoop te leren heb zo te zien.. knap gedaan. Net zoals d'n Hugo ben ik nieuwsgierig naar je gebruikte materialen en verfjes 😉

Erg mooi...

misschien nog een knapzak om de boer z'n riek ? geeft net iets neer gewicht. ik weet het het is het figuur maar hij heeft die steel ne een beetje losjes vast.

Groetjes Raymond

Hallo Dominigue,

Erg mooi geworden. Ik vindt alleen de lijst vrij rood. Is een zwarte omlijsting niet mooier? Dit kan natuurlijk ook door de foto's komen. Het figuurtje ziet er goed uit.

Groeten,

Bas

Mooi gemaakt Dominique. Klasse zoals altijd! Vindt vooral die cammo van de Ford indrukwekkend en voor WW1 heel herkenbaar.

Niels, en Raymond niet zeuren. 🙂 Een riek is om mee te werken en niet om mee te wandelen potjandorie. En wat is er mis om aan de kant van de weg relaxed naar een Ford te kijken?
Het enige wat mij opviel is dat de riek slechts 3 tanden heeft. Normaal zijn het er minstens 4 ... of 5 ...of toch 3?. 😱 Ach ik zwijg.

Zeg Dominique is dit je eerste figuur? Of heb ik iets gemist?

Groet,
Marcel

hoi dominique,

dit ziet er erg fascinerend uit! foto's waar ik lang naar kan blijven kijken zeg maar.....ondergrond heel mooi, de ford heel mooi, figuur idem! petje af dus!

kun je iets meer over deze ford vertellen? door wie wat hoe waar gebruikt?

gr,
frans.

Commentaar van de boer:

"O blinder! Wa's dat dan veur 'ne ding?
Gaot van mien laand af, stelletje namaoksoldat'n!
Ben'de helemaol van d'n pot gepleurd...
Kom d'r 's uut, en ik zal oe mien riek laot'n voel'n of ik laot de stiere op oe los!" 😈

Commentaar van mij: Mooi werk!

Hee Dom... zoals ik wel van je gewent ben vind ik dit weer fenomenaal mooi werk , mooi klein en tot in het kleinste detail aan gewerkt..
Chapeua echt heel mooi 🙂

Nog ff en ik hoop ook klaar te zijn 😉

Bedankt voor de comments jongens, ik heb een moeilijke tijd voor me wegens familiale gezondheidsproblemen dus deze woorden betekenen véél voor me !!!

even wat antwoordjes
-de figuur is van MK35, ik heb hem meer naar de Ford gericht en de hooivork meer op zijn schouders gelegd, eerlijk gezegd ben ik wel trots op m'n figuur, ik heb hem in een uurtje of 3 geschilderd nadat ik de basislaag de dag voordien heb gelegd !
-de Ford werd in Polen gebruikt 1930 dus is het géén WW1 😉
-de materialen gebruikt zijn voornamelijk natuurprodukten, het gras is Heki en de blaadjes zoals gewoonlijk Joefix en zijn echt wel de moeite om ze aan te kopen, de boom is spul dat ik in de Aveve koop, ik heb er net weer een zak van vol gekocht
-de baan zelf is niet geschilderd, het is franse aarde, een beetje roodbruin, gezeefd en gemengd met water en houtlijm, ik schilder m'n ondergronden bijna nooit, ik probeer zoveel mogelijk het natuurlijk effect te behouden, wat ik wel doe zijn washes geven, de dieper gelegen plaatsen zijn met Ruwe Umber gewashed samen met Dark Mud pigment, de rest is gewashed met een dunnere wash samen met Europe dust, het geeft kleur en een stoffig effect op het zelfde moment !! natuurlijk hebben de wielen en het onderstel hetzelfde kleureffect, normaal gezien doe ik nog een drybrush op het grondwerk maar ik was er zo al tevreden over
-de klimop heb ik een voor 1 aangebracht telkens met een puntje houtlijm
-het gras kreeg nog een lichte wash om de glans wat te verdoezelen
-het basiswerk onderaan is inderdaad wat rodig maar dat is kwestie van smaak, in het echt is het iets bruiner maar ik ben er wel tevreden over
-heb ik alles ??

oh ja volgend project : A7V TOTENKOPF, WW1, de eerste operatieve tank in de geschiedenis van de Duitse tanktroepen 🙂 🙂

groeten
Dominique

FORDFIG.JPG

Dominique,

mooi gemaakt, maar,
waarom heb je de duim niet om de steel van de riek zitten 😕:

En de punten van je riek, deze lijken stomp i.p.v. scherp 😕:

Je manneke zier verder redelijk goed uit,
alleen ben je iets te donker gegaan met het diepen net als b.v langs zijn galgen...
Ook bij de rand van de kraag, net iets te...
(kan ook aan de foto liggen natuurlijk...) 😱

Voor de rest, chapeau... 😉

Rico

punten van de riek stomp ?? man das wel héél vergaande kritiek 😕:

het derde blaadje klimop linksboven is ook te groot in tegenstelling tot het tweede, vreemd dat je dat niet gezien hebt 😕:

bedankt voor je comments, ik ga even m'n punten scherpen !

😕 🙂

cheers
Dominique

goed

Het voertuig en grondwerk zijn inderdaad heel goed. Het figuurtje daarentegen... 😳 Het lijkt alsof je op de basislaag gewoon een paar vegen lichtere kleur en donkerdere kleur hebt gezet zonder een poging tot inblenden? Ik ben zeker dat als je daar wat meer moeite (en tijd) insteekt je tot een goed resultaat kan komen. Misschien eens bij Wezz om advies gaan?

Vele groetjes en tot in Brugge,

Gino

Dominique,

Waar zijn die wortels (?) eigenlijk voor bedoeld die je bij de Aveve hebt gekocht? Dan kan ik hier eens in de lokale Boerenbond en Intratuin voor kijken. En welke planten heb je gebruikt voor die struik rechtsvoor op je ondergrondje? Dit ziet ook heel realistisch uit...

Groeten,
Hugo

Hugo, die takjes zijn bedoeld om droogstukken mee te maken ! wel erg grote droogstukken waarschijnlijk of als basis voor kransen

die 'dingen' rechtsvoor zijn 'dingen' die tussen tegels groeien, ze stonden op de oprit van m'n werk, ik kijk altijd naar zo'n dingen her en der, zo vind ik al m'n spul ERG goedkoop 😉

enneuh toch nog een persoonlijke noot (tja), sommigen van ons zijn niet zo'n getalenteerde figuurschilders als andere..., 90 procent positieve commentaren...daar kan ik mee leven 🙂

groeten
Dominique

Terug
Bovenaan