FOC 15 1 april poll

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Ondanks dat ik de afgelopen paar weken weinig tijd vor het forum heb gehad heb ik nog wel met een aantal forumleden van ideeën gewisseld voor een volgende FOC. De iedeeën in het topic gaan hem voor deze FOC even niet worden, maar worden wel meegenomen voor de volgende FOC. Het concept 1 type voertuig in verschillende varianten is goed bevallen en heeft ook leuke werkjes opgeleverd. Nu gaan we toch weer een keer proberen wat andere onderwerpen dan alleen 1 type voertuig in verschillende varianten. Er zit voor iedereen wat bij, van oud tot modern, van voertuig tot figuur.

Een kleine toelichting voor jeep deel 2: Voor diegene die hun model niet af hebben kunnen krijgen bij deze weer de mogelijkheid. De bouwers die hem wel af hadden kunnen uiteraard weer mee doen.

Plakkers, succes!

Groeten,

Richard
 
Re: FOC 15 poll

Ik moest effe denken maar uiteindelijk bleef er maar eentje over om te kiezen ....... :nouja:

Kalkemmers; niet echt iets voor mij
jeep; net gedaan
radar; is er nog een kit behalve die van Panzershop ?
wielrijders in 1:72; alleen al de gedachte aan spaken in die schaal ... :oei:
 
Re: FOC 15 poll

Ik laat deze aan mij voorbij gaan. Er zit niks tussen waar ik van denk: JA!
Als ik al een stem uitbreng zal dat meer zijn om te zien waar de mensen dan mee komen.

GJ
 
Re: FOC 15 poll

Iets met radar of militaire politie, kan ik wel wat mee. Zijn beiden als yp geweest.

Tja Peter, moet je misschien toch een keer iets in een andere schaal doen.
 
Re: FOC 15 poll

Militaire politie!
Drie vliegen in een klap:
1. Ik wil leren sculpten,
2. ik heb nog wat militaire politiefiguren liggen
3. en een fiets.
heb tevens al een leuke inspiratiefoto gevonden voor mijn eerste sculptprojectje:

Groet,
Willem
 
Re: FOC 15 poll

helaas Ik heb nog niet gestemd. Eerst wil ik iets weten voordat ik kies.
Dus mijn vraag is wat word er bedoeld met militaire wielrijders zijn fietser of is dat alles wat op twee of driewielen rijd?

@ Bruce ww1 eindigde met de onder tekening van het vredes verdrag op 28 juni 1919 dus volgens mij is dat de grens. Alles daarna is geen ww1 vind ik. :rofl:
 
Re: FOC 15 poll

door J.Prummel » 26 maart, 2012 13:06

Dan maak je de keuze wel heel beperkt en vraag ik me af of je veel bouwers krijgt, natuurlijk kan ik me vergissen .....

x2

Dacht dat het bij de foc ook zo was dat de modellen enigsinds ruim (lees meerdere fabrikanten en ook goedkoop) voorhanden moesten zijn. In vorig topic waren zeker een paar goede (andere) opties aangedragen...
 
Re: FOC 15 poll

Ik heb op wielrijders gestemd. Waarom? Eén van de redenen is dat het onderwerp in mijn voorraad moet zitten. Met ruim 200 AFV's en figurensets ga ik géén nieuwe kit aanschaffen voor de FOC.

Vallen radarvoertuigen en militaire politie dus af...

WO I interesseert mij niet, valt dus ook af...

Jeeps hebben we net gebouwd, je raad het al....

Blijft dus over de militaire wielrijders waar ik zowaar al een idee voor had :) ! Maar ja, dat idee zit al jaaaaaaren in mijn hoofd en is niet voor niets nog steeds niet uitgevoerd :nouja: ....

Conclusie: deze jongen doet hoogstwaarschijnlijk niet mee. Mocht het onverhoopt wielrijders worden dan ga ik eerst eens de lopende projecten afmaken. Blijft er dan nog tijd over om voor de deadline een fatsoenlijk dio neer te zetten, dan kan ik alsnog overwegen te beginnen.

Neemt niet weg dat ik zoals altijd Richard P. waardeer voor het op poten zetten van een nieuwe FOC.

groeten, Richard.
 
Re: FOC 15 poll

Als ex "foc-tator" sta ik wel van de onderwerpen te kijken.... :oei:
wat zijn er in godsnaam voor een kits verkrijgbaar voor dit lijstje, of is het de bedoeling dat er gescratched gaat worden?
Jan
 
Re: FOC 15 poll

Als bij wielrijders alleen fietsen en dus geen motorfietsen bedoeld worden val ik ook af...

Groet
Oscar (die toch ergens een belletje hoort rinkelen die de eerste van de volgende maand overgaat in zwaar klokgelui.... :rofl: )
 
Re: FOC 15 poll

Hoewel zelf geen deelnemer (teveel andere dingen) volg ik wel alle FOCs belangstellend.
Er zijn altijd heel veel technische hoogstandjes te zien, MET toelichting, das toch geweldig !

Deze onderwerpen begrijp ik ook wat minder.
Waarom niet gewoon de bijna winnaar van vorige FOC-poll ? (Pz IV toch ?), was toen heel populair.

En waarom Richard C. niet meedoet is begrijpelijk: hij wil niet alweer winnen, dat wordt onfatsoenlijk :rofl: :rofl:
 
Re: FOC 15 poll

Ben toch heel erg benieuwd wat komende zondag de uitslag van de poll gaat worden :nouja:

@Gert t.B.: dank voor de suggestie, ik dacht meteen aan een ombouw naar dames fiets en dan een WAAF dame er bij in die schaal. Ben al aan het googelen naar zo'n dame in die schaal 8)

EDIT: ook al een aanvulling gevonden, nu in 1:87 : http://www.hauler.cz/e-shop/1-87-%28h0%29-photoetched-parts-5/velociped-20#!prettyPhoto

@Jan P.: er is dus zelfs keuze in fietsen, zal het voor de andere onderwerpen ook wel meevallen. Een echte plakkert kijkt niet op een doos meer of minder :)
 
Re: FOC 15 poll

Militaire fietsers....Je zou natuurlijk ook een achterbak van een Opel Blitz vol kunnen gooien met in beslag genomen fietsen :rofl: :) Mooie combinatie haha!
 
Re: FOC 15 poll

Onder tussen heb ik toch maar even gestemd. Na lang nadenken ben ik gegaan naar nijn favoriete 20ste eeuw oorlog WW1. De andere onderwepen vond ik helaas niet leuk of te beperkt waardoor ze uiteindelijk voor mij afvielen.

John
 
Re: FOC 15 poll

Hallo heren,

Na het teruglezen van de reacties vindt ik het jammer dat mijn keuze "Militaire wielrijders" achteraf alleen fietsen te zijn. Ik was in de veronderstelling dat ze ook motorisch aangedreven mochten zijn, zijn tenslotte ook wielrijders...

Is voor mij ook de reden, als het die categorie wordt, om niet deel te nemen aan de FOC.
Motoren heb ik nog zat liggen, fietsers helaas niet...

Succes...

Arno Cornelissen
 
Re: FOC 15 poll

gezien het aanbod fietsen in de modelbouwwereld was ik ook in de veronderstelling dat motoren hierbij hoorden,zeker omdat het Nederlandse Regiment wielrijders in wo2 ook de beschikking had over motorfietesen,BSA's en BMW's,hieruit concludeer ik dat een motor alleen mag als de figuur die erop zit een Wielrijder is,

groeten,bert
 
Re: FOC 15 poll

geen motoren??? jammer eigenlijk, gelukkig heb ik het setje fietsers van tamiya nog liggen :p.

Groeten Erik
 
Terug
Bovenaan