Flakpanzer I - ondergrondje 14-1-12
Hallo beste mensen,
Afgelopen week onder andere bezig geweest met een eenvoudig ondergrondje.
Op een leuk plankje heb ik met wat muurvuller een zandweggetje met een berm gevormd. Terwijl ik bezig was bedacht ik me dat ik vergeten was om wat bruine of zwarte verf toe te voegen aan de muurvuller. Dit om bij eventuele 'schade' er geen wit te zien is.
Na ongeveer een kwartiertje wat sporen gemaakt met wielen en tracks. Ik ben alleen wat voetsporen vergeten
😳 . Er komen namelijk ook nog twee figuurtjes bij.
Toen dit droog was het geheel zwart gemaakt met Vallejo primer.
Daarna met Tamiya verfjes in diverse bruin kleuren het geheel een aarde look gegeven
De bermen voorzien van diverse kleuren en lengtes gras van GreenLine. Deze plukjes vastgezet met contactlijm.
Daarna het de bruine kleuren voorzien van glanslak. Achteraf had ik dit voor het plaatsen van het gras moeten doen.
Toen nog een wegwijzer richting Moskou. Maar dan zo dat de Duitse soldaat het lezen kan
🤣 . De wegwijzer komt uit een Tamiyasetje. Het paaltje heb ik een poosje geleden van een blokje hout gesneden waarbij ik ook een stuk van m'n duim te pakken had
😳 . Dit is redelijk mooi weer aangegroeid
🙄 .
Een kleine impressie:
Ik zie net dat een spijker in de wegwijzer mist. Die zal ik er nog even intikken. Jaja, ik denk aan m'n duim...
Ook ben ik nog bezig geweest met het aanbrengen van pigmentpoedertjes van MIG op de Flakpanzer. En dan alleen op het onderstel voor een modderig uiterlijk. Dit staat nu te drogen. Morgen met wat glanslak erover voor een natte modder'look'.
Dan ook wat plaatjes ervan.
Groet Herold.