Flakpanzer 38(t) KLAAR!

Wow, zeer knap werk Staf.
Ben benieuwd om deze op de club live te zien.
Ik heb echter 1 puntje van kritiek: persoonlijk zou ik de kopse kanten van de scharnierbare panelen nog wat chippen. Vooral op de onderste foto lijken ze op plaatsen nog maagdelijk wit.

Tot vrijdag.

Dirk

adembenemend Staf.
Door dit juweeltje, heb ik ook deze kit aangeschaft. Ik ben normaal gesproken van de geallieerde kits, maar door deze bouw zit ik te smachten om hiermee te beginnen. Nu maar hopen dat ik ook maar enigzins bij je in de buurt kan komen.

Ik kan alleen op het moment nergens de PE set van Voyager krijgen 😕
ik denk dat ik het maar zonder doe.

Groetjes Marc

wereldklasse !!!!

al vind ik dat die binnenkant van het deksel boven de motor toch nog wat viezer mag, en het doortrekken van de camo naar de binnenkant van de neergeklapte luiken had ook een leuke geweest maar das maar een detail

cheers !
Dom (die er ook es moet aan beginnen 🙂 )

leuk detail, die 8 op die gasmaskerbus, 't is net een reuze bierblik ('t blijft duits toch?)

het gaas van de hulzenopvang, heb je dat zelf gemaakt? ik heb de flak van dragon laatst in elkaar geplakt (met adlers nest loopje..), en dat ziet er toch anders uit.

de oh's en ah's laat ik mooi weg, dat gaat ook vervelen!

Timo

Prachtig werk weer, Staf. Ik hoop dat ik ooit nog eens zou kunnen bouwen en schilderen als jij!
Ik ben het wel met Dom eens dat het motorluik wat viezer mag. Doe eens gek en doe er gewoon eens een dikke olievlek of zo op. 🙂

Dank je wel heren voor alle leuke comments.
Weer even een update: de US trofeeën:
IMG_9024k.jpg

IMG_9004k.jpg

IMG_9007k.jpg

IMG_9000k.jpg

Tot devolgende,
Staf

Goede toevoeging Staf!
Dat breekt het geheel toch wel. De highlichts en shadows zijn erg overtuigend. Leuk detail ook dat er granaten in de helm zitten. Of ik dat zelf als crew member had gedaan is een tweede, maar een leuk detail is het wel. De plank waar alles achter gepakt zit is trouwens ook errug goed gedaan zeg! Mooi verweerd en een zeer geslaagd roest effect. Succes met de laatste lootjes!

Groeten

verliefd, maar niet op jou...

geen grappen, ik vindt dat ding serieus mooi, maar begin hoe langer hoe meer te twijfelen aan beide openstaande motorluiken, met 1 dicht had het er naar mijn idee wat actiever uit gezien.

ik zou toch willen dat ik zo kon schilderen!

Timo

hartsikke mooi staf.
ik wou zelf ook zoiets maken 😉 maar dat gaat nog jaren kosten 😉

1 vraagje hoe heb je die u s op die ruszakken gekregen, heb je dat gewoon iut de losse hand geschilderd?

gr devlin

Boris : dank je.'t ja die granaat... Gelukkig kan ze er nog uit. Ik zie nog wel. Ik vond het een leuk detail maar inderdaad misschien niet erg realistisch.
Wijnand : Bedankt. ik beloof dat ik nooit meer iets " een tussendoortje" zal noemen 😳
Petr : Thanks for the nice comment! To get as many contrast as possible without overdoing it was exactly the exercise. I’m glad that it turned out well. 😉
Jurjen, dank je voor de comment. Ken ik ze? 🙄
Timo : Bedankt, Ik heb zelf ook lang getwijfeld maar er zou erg veel uit het zicht wegvallen als één luik zou dichtgebouwd worden. 😕
Rinke, Leuke reactie! dan je wel!
Eelke, als JIJ het zegt...(ik ben een fan van je!)
Jan, Mercie maat! Gaat die KV2 op tijd klaar zijn?
Devlin, Bedankt, och met wat oefening kan het snel gaan en hoeft het geen jaren te duren. De US zijn inderdaad met Vallejo geschilderd. Fijne verf trouwens 8)

Voor mij is hij klaar. Het was een hele klus met zeer veel details maar ik heb er erg van genoten. 8)
Bedankt voor alle leuke reacties op dit draadje!
Hier zijn de eindfoto's:
IMG_9079k.jpg

IMG_9071k.jpg

IMG_9035k.jpg

IMG_9055k.jpg

IMG_9064k.jpg

IMG_9062k.jpg

IMG_9066k.jpg

IMG_9069k.jpg

IMG_9074k.jpg

Anybody there? Yes, there he is…

IMG_9058k.jpg

SHOOT!
Staf

Hoi Staf,

Wederom een geweldig model, zoals we van je gewend zijn! Super netjes gebouwd en nog mooier geschilderd. Dingen die eruit springen zijn het gevechtscompartiment in het algemeen en het net voor het opvangen van de lege hulzen. Ook goed om te zien dat een voertuig waarop de modulation techniek is toegepast heel realistisch kan worden. Dit in tegenstelling tot andere modellen die de afgelopen maanden langsgekomen zijn...

Ik hoop dat ik je model nog een keer in het echt kan bekijken!

Groet,

Erik

Ik zal wel lekker eentonig zijn maar oeehhhh en aaaaahhhhh, kan niks anders zeggen, mooi model. En dat noem je een "tussendoortje"...

Waar heb je de bedrading van gemaakt voor de radio? En de stickers op de trafo's/stroomverdelers? Ik neem aan dat dit een decal setje is?
Alvast bedankt

........

Hallo Staf,

Magnifique....Wil een Vlaming niet beledigen, maar kan geen ander woord bedenken. Zeer veel detail, mooie kleuren, bouwtechnisch in mijn ogen perfect. Bedankt voor de uitvoerige verhandeling.

Heb nog wel een vraagje (misschien heb je deze al behandeld in één van de 15 vorige pagina's, maar ik heb ze niet kunnen vinden):

Wanneer jij de "hard edge" camo maakt, dan neem ik aan dat je dit met afplaktape doet. De vraag is: hoe zorg jij er voor dat je de fragiele PE-onderdeeltjes niet vern**kt, danwel van het model aftrekt wanneer je de tape verwijdert? Schilder je om de PE heen misschien? Dan heb je wel een hele vaste hand...

groeten, Richard.

Tja Staf wat kan men er nog van zeggen.
Van hier uit ziet hij er weer prima uit , helemaal niet slecht voor een tussendoorke. 8)

Klasse man !

Maareh nu ga je toch niet beginnen aan die Avenger zeker? 😈

Grtz

Kristof

Ik vindt er geen bal aan, saai model en slecht afgewerkt.
De verf lijkt er wel met een behangkwast opgesmeerd en alle onderdelen zitten scheef!
Ik denk dat u snel een andere hobby moet gaan zoeken, heeeel ver verwijderd van militaire modelbouw.
Sigarenbandjes sparen of locomotieven spotten lijkt me beter geschikt voor u.
Ze moesten modelbouwers als u de vingers breken. Enen aanfluiting voor de producten van Dragon en Tamiya is het!

(Pracht werk weer Staf! En een inspirerende serie foto's alhier. Bedankt voor het delen van de technieken)

Erg mooi werk Staf! Slechts een maar... waarom heb je het originele plan met naderende Amerikaan en ondergrondje laten varen? Ik denk dat dat de titel van het stuk alleen maar verduidelijkt.
Desalnietteplus een prachtig stukje modelbouwkunst!
Jan 🙂

Tja Staf,

Ik vindt het gewoon simpelweg walgelijk mooi.
Dit is een enorm bron van inspiratie voor de Flakpz 38 die ik heb liggen.
Subliem werk.

En ik ga met Jan mee, waarom geen simpel ondergrondje met die naderende Yank??

Greetz
Axel

Schitterend Staf!
Alleen wat Jan zegt is ook het eerste wat in mij opkwam. Al doe je het niet vind ik het nog wel goed overkomen zo. Erg mooi, inspirerend, vernieuwend en vooral knap!

Cheers

Prachtig. Echt heel mooi gedaan. Vooral de kleine details maken het voor mij interessant,....ontbrekend boutje, emmers in elkaar.
Ik ben echter wel met Jan eens dat een ondergrondje met enkele Amerikanen het verhaal iets duidelijker had gebracht.

Alex

Staf, fantastische uitvoering en strak gedaan. Laat ik dan de luis in de pels zijn om juist te zeggen dat je geen ondergrondje moet doen. Ik ben een groot liefhebber van je modellen en je afwerking gaat bijna in het angstige zo goed en is een genot om naar te kijken. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van je dioroma's maar dat ligt puur aan mijn smaak en niet aan jouw kwaliteiten.

JW

Hoi Staf,

Geweldig mooi model heb je neergezet, met een originele opzet ! Persoonlijk vind ik de subtiliteit in de titel/model geweldig gedaan.
Dit is toch geen autobiografisch model he Staf ? 😉

groet Frank

Helemaal geweldig 😀 😀 😱
M'n compliment, hopelijk heb ik je niet te veel verveeld met historische details 😉

Had nog wel graag het symbool van 17SS gezien... Als je nu de Amerikaanse (airborne) items weglaat is er niks meer wat hem identificeerd, zeker niet zonder ondergrondje.

En verder.... verder zit ik gewoon te genieten 8)

Terug
Bovenaan