Flakpanzer 38(t) KLAAR!

Knap en strak Staf.
Het is er aan te zien dat dit een tussendoortje is: geen pe schilden en ammo boxes, geen pe radio's gelijk in de Bergepanzer, een half interieur.
Valt me eigenlijk een beetje tegen 😈 😈 🙂 8)
Ik kan al niet wachten om je deze even 'tussendoor' te zien verven en weatheren.
Tot in Mol.

Dirk

Kanne : 300km..mmm..dat moet nog nét kunnen 8) .Met het spoor is dat toch geen probleem 🙂 Het wordt waarschijnlijk een 2-tone (geel-roodbruin) hard-edge modulation. Trouwens dat van het grondwerk is al gelogen 😳
Dirk : Géén schilden is een bewuste keuze. Soms is "less" toch "more" Ik heb een paar mooie foto's van flakpanzer 38(t)'s zonder schilden. Wat betreft de radio's: Aber heeft déze radio's niet in z'n assortiment 😈 😉 Hoe gaat het met je nieuwe project? Al begonnen?

Groetjes,
Staf

Staf Snyers zei:
Niels : Fantastische informatie! Hoe is het toch mogelijk dat je zo'n brok geschiedenis zomaar uit je mouw tovert! Chapeau en vooral heel erg bedankt! 17SS en 101AB dus! Dat wordt een leuke combinatie toch?

Graag gedaan, ik zou het zonde vinden als je wat historische slordigheidjes zou maken die makkelijk te voorkomen zijn. Dat doet afbreuk aan je geweldige werk en da's nergens voor nodig.

Dio ideeën roepen bij mij vaak vragen op over het realiteitgehalte. Als ik twijfel (zoals bij dit dio idee) is dat meteen een goede reden om het even te checken. Kan ik ook meteen mijn eigen kennis aanvullen of opfrissen.
Deze "kwestie" was trouwens wel wat lastiger, want de boeken die ik bij de hand heb bleken niets te zeggen over Flakpz38's bij 2SS en 17SS. Het is natuurlijk wel handig om te weten naar welke eenheden je moet zoeken, want anders blijf je bezig 😉 Samen met mijn bookmarks kwam ik gelukkig een heel eind 😀

Ben benieuwd naar je camo. Een 3-tone lijkt me een must voor Normandië. Als je persé 2-tone wil lijkt me in die omgeving (" the green hell") groen veel logischer dan alleen bruin. Als ik de foto's bekijk lijken de meeste voertuigen ook 3-tone te zijn. De rest lijkt alleen geel te zijn. De enige foto die er two-tone uitziet is een foto uit de winter en dat past niet zo goed bij Normandië.

Als je modulatie wil toepassen zou hardedge camo inderdaad wat handiger kunnen zijn, al hebben op foto's de meeste voertuigen wel softedge.
Er zijn twee foto's uit Normandië die er wel redelijk "hard" uitzien, maar ik weet het niet zeker. En handgeschilderd of gespoten???? Wel ben ik redelijk zeker dat ze allebei 3-tone hebben. De vlakken verschillen te veel van kleur voor een 2-tone. De vlakken lijken elkaar niet te overlappen wat bij soft-edge vaak wel zo is. Wat betreft de moeilijkheid zou een 3-tone dus ook niet echt lastiger zijn dan een 2-tone.

Dit is er een van de voorbeelden:
p002327.jpg

Bron: Archives Normandie. In de Britse sector, dus geen 17SS.

De andere is een still uit een Wochenschau. Ook ergens in Normandië, maar ik vermoed dat die ook uit de Britse sector komt. Zal eens kijken of ik daar meer info over kan vinden.

En om het af te leren nog een plaatje uit de Amerikaanse sector (zelfde bron als de andere foto). Eenheid onbekend, in de buurt van Argentan. PzLehr lijkt me (uit het hoofd) het meest logisch.
p011258.jpg

Het zou interessant kunnen zijn om je eens te verdiepen in de "kaartsymbolen" die de 101AB op hun helmen had staan. Die symbolen kan je dan op een paar van de "beutehelmen" zetten om de link met de para nog duidelijker te maken (zelfde symbooltje). Uit mijn hoofd was er in ieder geval contact tussen 17SS en de 502 en 506PIR.
Met een kogelgat zouden de helmen trouwens een nog wat "pikanter" souvenir worden.

Misschien kan je ook nog ergens op het voertuig een stukje parachute stof verwerken. Zou wat origineler zijn dan een standaard dekzeil (als je dat natuurlijk al zou overwegen) en heeft een leuke camo. Maar misschien is dat wat vergezocht zo'n tijd nadat de luchtlandingen plaatsvonden.... En een dekzeil zie je ook wel erg vaak op modellen. Andere optie zou zo'n stuk doek in het motorcompartiment zijn (vol met smeer).

Zomaar wat ideetjes. Succes!

PS: Misschien is de motor stuk, maar de andere Duitsers zijn 'm in ieder geval wel goed gesmeerd 😉

Waarschijnlijk heb je ze al, zijn ze niet allemaal in Normandie (of Frankrijk), en hebben ze eerder aanvaringen gehad met Engelsen dan Amerikanen (Niels... schiet maar los 😉 ), maar toch kon ik het niet laten een paar 38t camo flakpanzers te posten:

flak38t01.jpg

flak38t02.jpg

flak38t03.jpg

flak38t04.jpg

flak38t05.jpg

flak38t06.jpg

Ter inspiratie ende vermaak...

Enne... waanzinnig model maar weer! Hoe in een paar penseelstreken dat interieur tot leven komt.... aaaaaargh!

Eric

Volgens mij komen al Eric's foto's uit Normandië.
1: locatie en eenheid onbekend
2: 12SS
3,4,5: voor zover ik weer ook 12SS (al zie je ze ook wel eens als 2Pz gecaptioned, maar volgens mij klopt dat niet)
6: Wochenschau still waar ik het over had, maar eigenlijk hoort ie dus zo:
flak38t06.jpg

Let op de camo. Zou heel goed hardedge 3-tone kunnen zijn.

Ik ben op dit moment bezig met het een sd.kfz 250/1 kit van Dragon (Premium Edition), en ik vroeg me af of de kleuren die je hebt gebruikt voor de motor/-compartiment, ook zouden kunnen voor een 250? Dit omdat ik zelf geen (kleuren) foto's heb kunnen vinden waar je dat kunt zien.

Gr.

Wijnand

Niels en Eric, bedankt voor de foto's en toelichting!.
De handleiding van Dragon toont een twee-tone-hard-edge (geel, roodbruin) van het 21 Pz. Div. Normandy 1944. Zou dat echt kunnen of is dat een fantasietje van dragon? Geel groen is natuurlijk ook mooi 8) Een drie-tone zie ik niet zo zitten vanwege de modulatie 😕 Eerst maar eens stappen voor we gaan lopen. Het zal al spannend genoeg worden met twee kleurtjes 😉

Wijnand : Ik vrees van niet... De 38(t) is een Tchechische tank de 250 is op-en-top Duits. Waarschijnlijk zal het copartiment wel meniekleur aan de binnenkant zijn. De motor? kan ik zo niet zeggen...

Groeten,
Staf

Staf,

Als Stille Aanbidder komt er nu een tijd waarvan ik ook eens moet zeggen.. WOW!!

Wat een finesse en kundigheid verwerk jij in je modellen, en in dat tempo!!!
Ik heb pas geleden de Tristar versie gekocht. nu ga ik deze ooit eens OOTB bouwen maar mijn vraag is.

Zou ik misssssschien je kleuren mogen gebruiken wat jij in je model gebruikt hebt??

Ga zo verder, waar ik niet aan twijfel!

Hilbert

Staf Snyers zei:
De handleiding van Dragon toont een twee-tone-hard-edge (geel, roodbruin) van het 21 Pz. Div. Normandy 1944. Zou dat echt kunnen of is dat een fantasietje van dragon? Geel groen is natuurlijk ook mooi 8) Een drie-tone zie ik niet zo zitten vanwege de modulatie 😕 Eerst maar eens stappen voor we gaan lopen. Het zal al spannend genoeg worden met twee kleurtjes 😉

Tja, dat zijn goede vragen. Ik ken geen foto's die dit patroon laten zien, dus ik weet niet welke foto's Dragon heeft gebruikt voor deze interpretatie:
10066136t2.jpg

Ik heb echter wel een vermoeden 🙄 Als ik uit ga van de beschikbare foto's, denk ik dat Dragon de onderstaande foto heeft gebruikt. De Heimdal uitgave (500+ pagina's) spreekt het vermoeden uit dat onderstaand voertuig van 21Pz geweest zou kunnen zijn. Gezien de overige foto's uit dezelfde collectie is dat inderdaad een goede mogelijkheid. Andere foto's die duidelijker met 21Pz gelinked kunnen worden ken ik niet.
p002327.jpg

Verder vermoed ik dat Dragon voor hun schema zich ook nog door een ander voertuig heeft laten inspireren: deze still (mogelijk ook 21Pz)
flak38t06.jpg

Al met al blijft camo op zwartwit foto's lastig te interpreteren. Zonder verder bewijs voor Dragon's versie denk ik dat ze ernaast zitten.

1: Hardedge op 21Pz Flakpz38's is mogelijk, maar er is geen waterdicht bewijs dat foto's die dat suggeren (de twee hierboven) inderdaad ook bij 21Pz horen. Zou goed kunnen, maar het staat niet vast.
2: Die foto's suggereren naar mijn mening bovendien een 3-tone. Groene camo lijkt me sowiezo logischer dan bruin.
3: ik heb ook twijfels bij de vorm die Dragon bedacht heeft voor de vlekken. Als ik naar andere voertuigen van 21Pz met hardedge kijk zijn de vlekken anders gevormd. Sommige zijn vrij klein en ik zie geen doorlopende strepen over de hele lengte van het voertuig. Geen fraaie bliksem-patronen en ook veel minder hoekig:
21PzCamo.jpg

Ik ben bang dat Dragon vooral "gezocht" heeft naar een patroon dat afwijkt van de andere opties:
10066136t3.jpg

In goed Nederlands: I ain't buying it 😉

Ik ken geen foto's van Flakpz38's van 17SS. Dus wie weet hoe die geschilderd waren. Misschien hadden ze een nog onbekende experimentele paarse camo met gifgroene strepen 😈 De meest logische optie is in mijn ogen 3-tone. Als je 2-tone zou doen, is de meest geloofwaardige optie in mijn ogen donkergeel met groen.

Om af te sluiten nog een plaatje:
44335-hi.jpg

Afgaande op de Kübel (nummerplaat) is dit waarschijnlijk een SS voertuig, maar het logo op de kubel is niet echt duidelijk. Het loof onder het schild wijst op 12SS, 1SS of s.SS.Pz.Abt.101 (had geen Flakpz38). Gezien de vorm van het schild en de vorm daarbinnen zal dit ook wel weer een 12SS voertuig zijn. De twee in het nummerbord zou ook naar de eigenaar kunnen wijzen, maar de series met een twee kan ik niet direct aan een divisie vebinden.....

Tot zover wat hersenspinsels. Als iemand andere relevante info heeft zou ik dat graag horen. Ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb 😉

Succes!

Niels, Fantastisch!
Wel jammer van die twee-tone geel-bruin 😕 . Ik zal nog eens goed nadenken hoe het nu verder moet. Als ik ga voor een geel-groen hard-edge is dat zowieso ook al voor discussie vatbaar... Misschien maar de geel-met-groene-vlekken van de 12.Pz.Div "HJ" France 1944 dan (laatste afbeelding)? Of zijn die niet in contact geweest met para's?

Nog eens bedankt,
Staf Snyers

Hallo Staf,
12SS met Amerikaanse Para's is helaas geen optie. De HJ vocht in de Britse sector rond Caen, ver van de Amerikaanse Para's op het Cotentin Schiereiland. 21Pz zou je trouwens nog wel kunnen linken aan Britse para's, maar da's een ander verhaal 😉

En wat betreft de camo, als je geen foto kopieert, blijft die altijd voor discussie vatbaar. En zelfs vanaf foto's is het lastig werken. Als er geen foto's van Flakpz38's bij 17SS zijn, zal je het moeten doen met een "calculated guess". Geel-groen is dan in ieder geval een reële optie en daar zal denk ik niemand om zeuren. Geel-bruin is ongebruikelijk voor Normandië. Niet onmogelijk, maar wel onlogisch. Hoe meer je afwijkt van wat "standaard" is hoe groter de discussie, maar die blijft gebaseerd op aannames. Niemand kan bewijzen dat je verkeerd zit. In zo'n geval ga ik zelf voor de meest logische optie, maar daarmee kan je net zo goed fout zitten. Uiteindelijk beslis je zelf hoe je je model verft.

17 ss div.

Misschien helpt deze site met het bepalen van waar een eventuele ontmoeting plaats heeft kunnen vinden. http://www.foothill.net/~yergen/history.html of deze http://www.feldgrau.com/17ss.html
Wat betreft het aantal flakpz 38 volgens mij info zijn er 12 verstuurd op 19-06-44 maar zijn er maar 4 aangekomen de rest zou zijn verloren gegaan en de beurt van Le Mans begin augustus 44.
Groetjes remi.

Voila, de eerste verf zit erop! 't Is toch even wennen die CM techniek...De camouflage was nog geen succes tot dusver... ik blijf nog even proberen.. 😢
Eerst een laagje X-18 semigloss zwart. Kwestie van alles hetzelfde kleurtje te geven.
IMG_8465k.jpg

IMG_8469k.jpg

Dan de basiskleur: Niet schrikken!
IMG_8496k.jpg

IMG_8488k.jpg

IMG_8489k.jpg

Er is nog geen penseel gebruikt dus de scharnietjes en details moeten nog geschilderd worden.

NEXT: De camouflage 😕
Tot devolgende,
Staf Snyers

Nog niet echt om van te schrikken Staf 😉 Ik denk dat je nog meer contrast gaat geven door kleine delen (zoals de schanieren en luikjes) in een afwijkende kleur te spuiten/ kwasten? Ik ben erg benieuwd naar de camo, naar mijn bescheiden mening is de Ferdinand van Volker op het MIG forum tot nu toe de meest geslaagde modulatie met camo. Ik heb een vaag voorgevoel dat dit de tweede gaat worden....
Jan 🙂

Hij ziet er erg mooi uit, Staf. Is er een reden waarom je de buitenkant eerst hebt gedaan? Eerst het interieur en afplakken lijkt mij persoonlijk makkelijker. Enneh... wat voor luchtkwast gebruik je? (of had ik dat al eens gevraagd? 😳)

Martin : Dank je. de "niet schrikken" boodschap is bedoeld voor mensen die niet vertrouwd zijn met deze techniek... 😉
Rudi : Joh...Al goed dat je het zegt! Wat zou ik toch zonder jouw beginnen 🙂 Ik ben er direct aan begonnen.
Wim : Mercie! Wat ik met de binnenkant ga doen...euh...schilderen? 🙄 🙂
Kanne : Ik ben minstens even benieuwd als jij denk ik. De camouflage die ik zit te testen op een proefstukje wil nog niet goed lukken. Mijn AB is een H&B evolution met 0.15 naald.
jan: Bedoel je zoiets ongeveer?
IMG_8505fk.jpg

Tot devolgende, hopelijk met een gelukte camouflage
Staf Snyers

Hoi Staf,

Allez dat ziet er weeral proper uit !

Ik weet niet wat dat is met dat modulation gedoe.
Soms vind ik dat wel tof en knap gedaan ( zoals hier is je basiskleur mooi gedaan ) , maar weet niet goed wat ik daar moet van denken.
Zal het zelf eens moeten doen zeker?

Ben benieuwd naar je camo.
Haast je hé ! 🙂

Grtz

Kristof

Kristof : 't ja dat modulation gedoe... Ik dacht, laat ik het eens proberen. Vandaar dat ik dacht iets gauw "tussendoor" ( 😳 )te doen om het eens uit testen.
Julian : Thanks for the comment. it turned out to be a green one.
Jan : 🙂 Hoe gaat je KV2 al verf erop? Moet wel klaar zijn tegen december hé...
Rinus : De camo viel wat tegen om te moduleren. Ik ga het achteraf doen met behulp van drybrush techniek.
Jurjen : Dank je! Ik ben zelf lerende met deze techniek...

Update dan:

IMG_8542k.jpg

IMG_8545k.jpg

IMG_8548k.jpg

IMG_8551k.jpg

IMG_8554k.jpg

Tot de volgende,
Groeten,
Staf Snyers

Strak hoor! Ga je de strepen nog verder oplichten? Of laat je de weathering zijn werk doen?
De KV staat even stil op dit moment, ik ben ook met een E-25 bezig die ruim voor december (lees; eigenlijk allang) klaar moet zijn. De KV is zeker af voor Lier 😉
Jan 🙂

Ik vind hem erg goed gelukt hoor, Staf. Mooie basiskleur en prima camo. Geeft me goesting om aan de mijne door te werken (ik heb inmiddels ook maar de Dragon kit gekocht en de romp in elkaar gezet, die gaat een stuk beter in elkaar dan de Tristar kit...)

hallo staf
ik moet zeggen het is wel een gaaf voertuigje geworden. maar na mijn mening ben ik denk ik de enige die tegen deze camo is. Ik vind het te streepachtig ik hou meer van golvende camo 😉 het is maar een mening. de motor compartment vind ik heel goed gelukt. blijf hem wel volgen 😉

gr devlin

Mooi Werk, Staf!

Ik heb net de commotie om de Modulation techniek gelezen; ik vind het zoals jij hem tot nu toe hebt toegepast gewoon erg treffend.

Duits is niet helemaal mijn ding, maar ik heb dit toch altijd een erg leuk bouwwerk gevonden, net als de soortgelijke brouwsels op basis van de Lorraine Schlepper.

Jij moet wel een Bloedhekel aan vliegtuigen hebben, want dit is niet de eerste Flak uit jouw hand!

Alex

ok... hier gaat'ie dan...

Hoi Staf,
superstrak bouwwerk dat je hier weer laat zien!
Ik ben geen modulatiefan, dus daar zeg ik niks over.
Het enige commentaar dat ik wel heb is het camopatroon. Ik vind het er niet juist uitzien. Past op de een of andere manier niet bij het voertuig/tijdsbeeld. Oogt teveel na-oorlogs en Skandinavisch.

Hallo Staf,

Zeer gave camouflage, en erg treffend voor een Normandië voertuig. Ik heb gisteren rond zitte neuzen in een Concord boekje (naar info voor een Stuart V), en kwam daar ook een foto tegen van een 10.5cm Howitzer op een Lorraine chassis. Daar zat ook camo in deze stijl op. Ik dacht nog even, zal ik dat aan Staf doorgeven .... hmmm, telepathisch misschien??? 😉

Groeten, MartinD

Rimke : Dank je voor je motiverende comment.
Jan : Ja de strepen ga ik ook nog oplichten. Ik ga dit doen met men penseeltje i.p.v. met de AB. Enne die KV en E25 zullen toch te zien zijn op onze beurs hoop ik?
Eelke : Ahaa..Ook de Dragon dan toch maar aangeschaft ! Dragon rules!
Mike : ank je wel. De camo staat ook bij de mogelijkheden in de handleiding en die heb ik min of meer gevolgd.
Devlin : 'T ja die Duitsers hebben veel verschillende patroontjes op hun voertuigen gebruikt. Misschien zijn de Duitse onderwerpen daardoor wel zo leuk!
Alex : Hey, toffe comment ! Die Flaks..ja...Ik moet toegeven dat ik enkele jaren geleden toen ik met modelbouw ben begonnen een modelbouwzaak ben binnengestapt. Ik heb de man gevraagd waarmee ik het best zou beginnen. De man heeft gezegd om toch maar met tanks te beginnen omdat vliegtuigen veel moeilijker zijn. Misschien heeft mijn flakmanie hier wel mee te maken 😈 🙂 🙂 🙂
Nee ik heb absoluut niets tegen vliegtuigen. Ik wil er zeker nog wel eens eentje maken! ( misschien neergeschoten? 😈 🙂 )
John : Ik ben blij dat jij het er goed uitzien vind. Tot morgen!
Wim : Thanks.
Ron : 't ja...Die camo heb ik overgenomen uit de handleiding. De enige dichterlijke vrijheid die ik genomen heb is de kleut ( groen i.p.v. rood-bruin, zie eerder in deze draad). V.w.b. de modulatie... zie mijn comment in het draadje hierover in de nieuswgroep. Erg bedankt voor je eerlijke feedback! Ik ben benieuwd naar je dio met die 38(t). Ik heb hier ook al eens aan willen beginnen... Veel succes ermee!
Martin : Coool: telepathie! Kan je die foto a.u.b. toch even sturen/posten?

Nu ik toch in een experimentele-artistieke bui ben zit ik eraan te denken om de Flak geheel in rode primer uit te voeren. Wat zijn de gedachten hierover? Een brug te ver? Zou het kunnen?

Tot devolgende,
Staf

Staf Snyers zei:
Martin : Coool: telepathie! Kan je die foto a.u.b. toch even sturen/posten?
Nou, dat wilde ik eigenlijk niet. Maar ik kreeg een raar stemmetje in mijn hoofd dat maar bleef smeken om de foto te scannen. Nochtans probeerde ik weerstand aan deze drang, om echter rust te krijgen besloot ik toch toe te geven. Aanschouw het resultaat, in aanklikbaar thumbnail formaat ➡️

Hoi Staf,
Mooi geverfd. Erg strak. Vorm van de camo spreekt me niet zo aan. Het oppervlak van de Flakpz38 lijkt me wat klein om op zo'n extreme wijze te moeten breken. Geel-groene camo zou ik trouwens geen "dichterlijke vrijheid" noemen 😀 Wat mij betreft zit dragon fout met de kleuren 😉 Hier nog een plaatjes van 21Pz, duidelijk voorbeeld van zo'n camo lijkt me.
p004604.jpg

Archives Normandie (hoge resolutie)

Martin bedoelt denk ik deze foto (al heeft ie een sFH13 150mm kanon):
lorraine.jpg

gelinked van bron
Het oppervlak van de zijkant is erg groot, hoekig en recht. Dat maakt het belangrijker om het te "breken" dan de zijkant van een Flakpz38
Zelf twijfel ik ook nog of dit voertuig wel van 21Pz is. Sluit niet uit dat deze foto in Lorraine genomen is. Misschien 11Pz? Al weet ik niet uit mijn hoofd of die toen al deze voertuigen hadden... Anders is 21Pz het meest logisch.
Volgens de caption is dit voertuig buitgemaakt door Amerikanen en dat is niet de meest logische tegenstander van 21Pz, maar in de chaos van augustus, september was veel mogelijk 🙄
Concord (7055) maakt er trouwens het volgende kleurschema van:
7055-33.jpg

Verder ken ik nog twee foto's van een voertuig met een nummer dat sterk lijkt op dat van deze. Maar die foto's zijn in de winter van 44-45 genomen.... Ook weer 11Pz?

Een flak in rode primer lijkt me niet echt logisch en ik vraag me af in hoeverre rode primer werd toegepast op flaks. "Zachte" delen van tanks (panther stowage bins bijvoorbeeld) werden nog wel eens in het zwart geprimed.... hoe zat het dan met geschut?

Hoi Staf,

mooi werk laat je ons weer zien. Ik zit weer hooggespannen te wachten op de updates... Oogstrelend allemaal.
Staf Snyers zei:
Alex : Hey, toffe comment ! Die Flaks..ja...Ik moet toegeven dat ik enkele jaren geleden toen ik met modelbouw ben begonnen een modelbouwzaak ben binnengestapt. Ik heb de man gevraagd waarmee ik het best zou beginnen. De man heeft gezegd om toch maar met tanks te beginnen omdat vliegtuigen veel moeilijker zijn. Misschien heeft mijn flakmanie hier wel mee te maken 😈 🙂 🙂 🙂
Nee ik heb absoluut niets tegen vliegtuigen. Ik wil er zeker nog wel eens eentje maken! ( misschien neergeschoten? 😈 🙂 )

Dan heb ik mss wel een uitdaging voor jou... Wel niet WO2, maar desalnietemin een zeer leuke foto en mss wat inspiratie voor jou.

fa75-1.jpg

mvg
Wesley

Vette shit die M1A2 over die Mig 25 😱 .
Dat is toch de droom van iedere tanker 😈 .

Dat zou een errug leuk projectje zijn 8) .

Die foto doet me trouwens denken aan een dio in wording, iets met een KT ofzo 😕: 🙄 😳 .

Ennuh Staf, erg mooie 38T tot nu toe, erg inspirerend.
Zoals we van jou gewend zijn.

Greetz
Axel

Nu zondag zijn er 10 (!) Flakpanzers 38(t) te zien op de KMK clubstand in Mol.

Alle modellen zijn nog "in progress"met als doel om eind dit jaar klaar te zijn. iedere modelbouwer geeft zijn eigenheid mee met z'n model.

Aan de KMK groupsbuild 2008 nemen volgende modelbouwers deel:

- PASCAL TOGNON
- DANNY LAVRYS
- RUDI MEIR
- HUGO LUYTEN
- BART DESSEYN
- JAN GOOS
- FREDERIK DENIS
- STEVEN SCHEIRS
- DIRK LEHAEN
- IKKE

De keuze van de kit was vrij ( Tristar, Italeri, Alan, Dragon,...)

Aan de mijne zit nu zo'n 30-tal uurtjes detailschilderwerk. het Flakcompartiment is zo goed als klaar 8)
Ik ben alvast benieuwd naar de andere modellen. Ik heb al straffe staaltjes van modelbouwkunde gezien de laatste weken! 😉

Groeten en tot zondag dan,
Staf

Terug
Bovenaan