Firefly klaar.

Dit is werkelijk weer top Kristof!
Ben blij dat je de gele kleur hebt toegevoegd toen je niet geheel tevreden was met het resultaat. Welke heb je hiervoor gebruikt, toevallig yellow ocker? De transfers springen er ook goed uit, hij is mooi in balans! 😀

Groetjes, en succes!

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties !!!

Boudewijn : Kritiek geven is niet altijd makkelijk. Maar ik ben blij dat ik er geen krijg ! 🙂

Martin : Bedankt voor de link , de lichten zijn ondertussen geschilderd en zelfs water vlekken rond de radiator.

Simon : Mja kan als ik wil wat subtieler werken, maar de tijd ontbreekt. Kom je toevallig naar de beurs van KMK ?

Tristan : Bedankt voor je intresse maar ik ga je een PB sturen met de nodige antwoorden anders ben ik effe bezig.
Maar help me er aan denken !

Rob : saai , nee . Ik vind groen een gemakkelijke kleur om te weatheren.

Bas : Ik ook dan ben ik weer wat verder.

André: Voorzichtig met die loep he !

Boris : Ik heb een andere tint Napels geel gebruikt.

Chris : Inderdaad was de bedoeling, word tijd dat je je zwembroek ruilt tegen een penseel !

Maarten : thanks !

Eeke : Dat hoor ik je graag zeggen !

Grtz

Kristof

Hi allemaal,

Met kennis van Shermans is beperkt maar de tracks die ik gebruik, de typische Firefly tracks , waren die volledig van metaal of bestonden die ook uit rubber ?

Eelke heeft me er ook al iets van verteld , maar ben het vergeten ! 😳

Is altijd handig als je weet hoe je ze kan weatheren. Stel je voor roest op rubber ! 🙂

Alvast bedankt !

Grtz

Kristof

Hi Kristof,

Allereerst dit, geweldig model, maar vooral geweldig gebouwd, gezien waar je doorheen bent gegaan pistolport op/af, enz.
Als het goed is heb je T48 tracks? Die hadden rubber chevrons.

Groeten Rick

Inderdaad, zoals Eelke zegt zijn de tracks volledig metaal.
De enige stukken rubber in de wielophanging zijn de loopwielen. De terugloopwielen zijn van metaal, evenals de spanwielen.

Groet, MartinD

HI allemaal,

Bedankt voor de leuke commentaren. Fijn te lezen dat mensen het model goed vinden ondanks ik op top speed moet werken. Het geeft me voldoening om verder te doen.

Martin; bedankt , ik hoop het !

Tristan; PB'tje gehad? Bedankt , mm verschilt toch van een echte hoor.

Bas ; Thanks you very much !

Jan ; bedankt , en ik streef ernaar.

John ; Bedankt , het kanon.... ? Damn ik wist dat ik iets vergeten was.

Grtz

Kristof

Nog eens een kleine update.

Heb de plank geschilderd , in het rood en verweerd. Maar zou graag jullie mening ervan weten. Was de eerste keer voor me dat ik zoiets schilderde.
Was wel plezant en gaan we meer doen dus.

Grtz

Kristof

Hoi Kristof,

De eerste keer 😱 ik wou dat bij mijn alles zo goed ging van de eerste keer 😉

Ik persoonlijk vind dat het er goed uit ziet en zeker dat kleur is goed gekozen ze zal mooi afsteken tegen het groen :!:

Cheers,
André

Erg mooi gedaan allemaal. De rode planken zijn leuk. Misschien nog een tekst erop? (Ondersteboven met zoiets als "Sikkens" of een merk van veevoer. )

groeten Maarten

He Kristof,

Ziet er erg mooi uit zo. Goede eye catcher.
Ik vind wel de lenzen erg afbreuk doen aan je model. Misschien doe je er goed aan om er een Tron of MV lens in te monteren.

Groet, Martin

Dat zijn mooie tracks en een mooie plank, Kritsof. De kleur van de plank past er erg goed bij. Maar net als Martin kijk ik een beetje op van de koplamplenzen. Er zitten doorzichtige lenzen bij de kit dacht ik?

Hi allemaal,

Eddy : Bedankt ! Handige link , maar zover ga ik mijn plankje niet pushen ik heb vandaag wat extra stof aangebracht en ga het voor de rest zo laten.

André : Merci maat. Uwe eerste keer viel dat dan tegen ? 🙂

Jacco : Bedankt !

Boris : Bedankt , er kruipt wel meer tijd in dan gedacht.

Marten : Bedankt !

Maarten : Bedankt , goed idee . Maar het idee achter mijn plank is dat die genomen is van een omheining of deur ofzo.

Martin & Eelke : Bedankt , inderdaad er zitten doorzichtige lezen bij en heb ze gewisseld . Had dat nog niet opgemerkt dat die erbij zaten.
Zal proberen morgen een foto te posten als bewijs.

Grtz

Kristof

Hoi Christophe, wederom erg goed geslaagd!
Zeker die rode plank in combinatie met alle ander eye-catchers op de neus werkt enorm goed!
Ook ik ben r#te benieuwd naar de koepel.

Heb je nog ideeen over een ventje(s)?

Massel,
Marcel.

Erg mooi gemaakt. Vele male hoger dan mijn nivo. 🙁
Maar ben je het T nummer en het teken van de eenheid niet vergeten?
Vooral de eerste moet erg goed zichtbaar zijn. Staat nl links en rechts aan de zijkant van de romp, vaak ten hoogte van het motorcompartiment.

groeten Maarten

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Jurjen : Merci , nu de koepel nog en dan eens kijken of je hem nog subliem vind. 😕

Boudewijn: Bedankt.

Bas : Bedankt.

Marcel : Euhm het is Kristof op zijn vlaams ! 😈 De crew zit er in , de chauffeur heeft zijn luik dicht gedaan tegen de zon. De rest van de crew heeft een sanitaire stop genomen . Dus neen geen figuurtjes deze keer.

Eelke : Thanks maat.

Maarten : Bedankt, Nee hoor mijn model heeft geen T nummer ( meer ? ).
Stond toch niet op de plannen.

John : Gracias.

Rene : Danke.

Boris : Wel ik vind hem vele malen beter dan mijn Is-2 maar nog niet bevredigend. Bedankt.

Grtz

Kristof

Hi Allemaal,

Zoals ik eerder al zei , de Firefly is klaar. Zelfs een dagje sneller als dat ik dacht en gepland had.

Ben blij dat hij af is want ik heb er de laatste weken veel slaap voor gelaten.

Ben er redelijk tevreden van , maar zoals steeds zijn er dingen die ik de volgende keer anders of beter wil doen.

Feel free to comment !

Grtz

Kristof

Mooi Kristof.

Ik heb er weing gezien die zo mooi zijn als deze.
Klopt allemaal, perfecte afwerking, niks op aan te merken hoor.
Zoveel mooie details, zo mooi.
Hoe krijg je het voor elkaar....

Heel fraai, Peter

Terug
Bovenaan