Finse Stug III G

Mooi groen voertuig, leuk figuurtje (feest hij alleen?) en inderdaad, fraaie mand!

Die uitsparing voor de nahverteidigungswaffe, is dat dichtgemaakt met een plaatje aan de onderzijde of moet die er nog in?

Eric

Mooi werk, Jan. Als ik even brutaal mag zijn, een aantal van je modellen van de afgelopen tijd vond ik mooi, maar ze waren het steeds net niet helemaal, ze misten iets. Maar hier zet je weer een heel erg geslaagd tankje weer. Als ik het model bekijk zie ik ook echt dat je er veel lol aan hebt gehad, het model straalt het uit. Ik drink er eentje op 🙂

Heren bedankt 😀

Boris, bij het echte voertuig zijn de stammen nog donkerder van kleur:
53103311.jpg

De kernen zijn hier bijna zwart-grijs.
Bij het figuur zijn alleen het gezicht en petje af, er wordt nog aan gewerkt 😉

Eric, Ja hij blijft alleen, op het ondergrondje is niet meer plek...
De nahverteidigungswaffe is van onderaf geplugd inderdaad.

Eelke, bedankt, scherp gezien! Ik zat inderdaad niet lekker in mijn modelbouwvel bij de laatste modelletjes, iets te veel 'in opdracht' gebouwd zal ik maar zeggen. Bij deze heb ik veel nieuwe dingen uitgeprobeerd en er echt van genoten 😀 Ik drink er eentje mee!
Jan 😀

Het figuur is zover klaar 😀
Misschien hier en daar nog wat bijwerken, maar dat komt als de ondergrond klaar is 😉
stug146.jpg

stug149.jpg

stug150.jpg

stug152.jpg

stug154.jpg

Jan 🙂

Die pet

Hoi Jan,
mooi geschilderd, ziet er goed uit, maar als ik naar die pet kijk is er toch iets vreemds aan de hand. Op de eerste twee foto's valt het niet zo op, maar op de derde lijkt de pet wel erg hoog op zijn hoofd te staan of de pet is een heeeel erg hoog model.
Dat schuim ziet er erg overtuigend uit!
Groet,
Willem

Dank u heren 🙂

Willem, zoals al eerder gemeld heb ik de pet van een foto naagemaakt. De finnen hadden een ander, hoger, type pet:
Kentt36_9.jpg

Jan 🙂

De stug is klaar voor plaatsing op het ondergrondje:
stug156-1.jpg

stug157-1.jpg

stug158-1.jpg

stug159-1.jpg

stug160.jpg

stug168-1.jpg

stug167.jpg

stug161.jpg

stug162.jpg

Nu nog even wachten tot het naamplaatje binnen is, en dan kan ik het ondergrondje afmaken 😀
Mooi op tijd klaar voor België en Engeland!
Jan 😀

Ik vind het een geslaagd model Jan! Naar mijn idee onbetwist je beste (tegenstreidige zin?? 😉 )!
Je model is een mooi kloppend geheel geworden wat goed in balans is.

Groetjes

Dit is een absolute topper Jan! Voor mij valt deze ook in één van de beteren die ik van jou heb mogen zien. Uniek project met een idem unieke historische periode veel te weinig belicht in de hobby. Hoop dat ie niet alleen klaar is voor België en Engeland maar dat we hem ook in Nederland mogen aanschouwen 😉

Succes met je ondergrondje want dat past wel bij dit toppertje.

JW

Danke 😀
Ja hij gaat mee naar de KMK en naar Euro het weekend erna.
Ik heb vandaag het naamplaatje binnen gekregen, dus vanavond ga ik verder met het ondergrondje!
Jan 🙂

Draadschaar

He Jan,

He is ..... moooooiiii 🙂 8) (ook Luc vind hem leuk)
Klein detail de draadschaar nog even verven...
Misschien toch nog iets doen met de jaar ringen...

Herman

hee Jan,
ik heb deze al die tijd in stilte gevolgd ,en moet bekennen dat ik in het begin van het spuiten er wat twijfels had over de kleuren. 😳
maar deze waren al gauw onterecht
het is een schitterd model geworden en ik hoop hem op KMK zeker te zien.
het ondergrondje is ook zeer mooi gespoten en het gras ziet er levendig uit.
groeten Arjen

Hallo Jan,

Ook ik heb deze een tijd in stilte gevolgd, en ik vind hem echt prachtig. Nu ik deze zie , zit ik te twijfelen om ook ooit een keer een finse stug te maken.

Ik vind een finse versie, eerlijk gezegd bruter dan een duitse.

Veel succes verder met het grondwerk en wat word je volgende project?

Groeten,

Maarten

Dank u heren 🙂

Arjan, komt goed, hij is af voor de KMK 😉

Maarten, er zijn ook veel mooie duitse stugs, het is gewoon even zoeken naar een bruikbare foto.
Het volgende model wordt 'de panther van Overloon' Ik ben stiekum al een beetje begonnen 😉

Jan 🙂

Ben weer wat verder... sterker nog, ik ben bijna klaar 😀
Ik heb een klim-op toegevoegd aan de boomstam:
stug182.jpg

stug183.jpg

Stof met Migpenten en Humbrol:
stug185.jpg

Blaadjes van Plus model (prachtig spul!)
stug186.jpg

stug187.jpg

Test met de Stug en het figuur erop:
stug189.jpg

stug190.jpg

Markku en ik nemen er een biertje op!
stug193.jpg

Jan 😀

mooi mooi mooi Jan en dat Mininatur spul maakt het helemaal top. Kende die blaadjes van Plus Model helemaal niet maar het brengt me wel op een idee 😉

Misschien nog een wapenriempje plaatsen??

JW

Dank u heren! 😀

Bas, toch wel, hij zit nog niet vast 😉

Jacco en Niels, De graspollen zijn van mini-natur, net als de klimop. Ze zitten op een plastic vel geplakt, maar blijven erg goed plakken als je meteen op de ondergrond drukt. De pigmenten zijn droog aangebracht en daarna met water verdeeld. Na drogen is het geheel geblend met een wash van humbrol dark earth en geur arme terpentine.

JW, ik moet het nog eens goed nakijken, maar ik heb nog geen wapenriemen bij tank/ sturmi bemanning op foto's gezien... wellicht bleven die in de tank haken aan de uitrusting?

Richard, je weet het, ik ben een geboren fotograaf 🙄 Als je het maar genoeg uitlegt 😳
Hij gaat zeker mee naar Euro.

Jan 🙂

Hij is echt heel mooi geworden Jan.
Meenemen dus voor de bouwavond.

Maar dat ondergrondje,.....

Is echt heel mooi geworden
Zo maar op het plankje, waar ken ik dat van? 😀 😀

Groet Theo.

Hij is erg mooi geworden Jan, zoals ik al zei ademt het model het plezier uit waarmee je het gemaakt hebt. Klein nitpickje: ik zou de boomstammen van een laagje mat voorzien. Dat is wat realistischer, en ze contrasteren dan mooi met de eiglans van de Stug.

Dank je Theo. Ik zal 'm meenemen donderdag. Het ondergrondje wilde ik zo simpel mogelijk houden, die van jou was toch iets meer werk 😉

Eelke, ik zag het op de foto inderdaad. Ik ga er zeker nog mee aan de slag!

Jan 🙂

Jan Peters zei:
Jacco en Niels, De graspollen zijn van mini-natur, net als de klimop. Ze zitten op een plastic vel geplakt, maar blijven erg goed plakken als je meteen op de ondergrond drukt. De pigmenten zijn droog aangebracht en daarna met water verdeeld. Na drogen is het geheel geblend met een wash van humbrol dark earth en geur arme terpentine.

Hallo Jan,

Waar kan je die mini-natur spullen krijgen in Nederland?
Ik heb gezocht op google, maar weinig kunnen vinden...

Alvast bedankt!

Geen idee, ik heb het op een beurs gekocht bij green funnelline geloof ik.
Dit is de website van de producent: http://www.mininatur.de/silhouette_home.php?lang=en

Jan 🙂

End of project... proost 🙂

Mooi werk jan, die blaadjes van plusmodel moet ik ook maar eens aanschaffen... is toch een aanvulling bij zo`n grondplaatje. Ben erg gecharmeerd van de semi-glans van het voertuig. Mooi gedaan man.

Groet,
Bouke

Dank u heren!
Ik had wat tegenslag.... zaterdag is het figuurtje van de zoldertrap gevallen (je wilt het niet weten 🙄 ) toen ik het model en de grondplaat uit mijn vitrinekast pakte... resultaat: linkerhand en bierpul afgebroken 😈 Ik heb me zeker een uur rot gezocht naar de bierpul (niet erg op zaterdagavond, maar dan moet het wel een echte zijn! 😈 )
e014.jpg

Het figuur is al weer gerepareerd, dus alles komt goed...
Jan 🙂

Terug
Bovenaan