Ronald Schoenmakers
Lid van de TWENOT
Heren
NA een TE LANGE modelbouw dip ben ik weer voorzichtig begonnen.
DIt keer wordt het een Duitse Reichswehr oefenpanzer van omstreeks 1926.
Bij gebrek aan een kit van dit Vehicle ben ik weer aangewezen op m'n eigen "kunde" 🙄 .......dus scratchen maar weer
De background die ik heb kunnen vinden was jammer genoeg bedroevend weinig (zie post op het nieuwsgroepforum)en bestaat uit "maar liefst " 7 afbeeldingen
Maar ik vind het een dusdanig leuk ding om te maken, dus met het betere gokwerk wat betreft de afmetingen en wat Evergreen en messing staafjes kwam ik tot het volgende:
dit bouwsel had echter de sterkte van een natte krant (dankzij de dunne evergreen staafjes) waardoor alles schots en scheef zat.
Alles gesloopt en opnieuw begonnen nu uitsluitend met messing staafjes en Soldeertin....
Na een hoop gepruts en een stuk of honderd brandblaartjes later kwam er dit tevoorschijn:
't is in ieder geval een stuk steviger
daarna ,om een beetje beeld te krijgen hoe het er uiteindelijk uit komt te zien ,alvast een soort van bekleding gemaakt van brede Schilderstape
Voordat ik verder ga ,gaat dit er weer af en als het frame helemaal af is
komt er een nieuwe "huif"(tissue met houtlijm) op.
over het koepeltje ben ik niet tevrede, dus daar komt wat nieuws voor.
commentaar (liefst positief 😉 )zeer welkom
greetz
Ronald
NA een TE LANGE modelbouw dip ben ik weer voorzichtig begonnen.
DIt keer wordt het een Duitse Reichswehr oefenpanzer van omstreeks 1926.
Bij gebrek aan een kit van dit Vehicle ben ik weer aangewezen op m'n eigen "kunde" 🙄 .......dus scratchen maar weer
De background die ik heb kunnen vinden was jammer genoeg bedroevend weinig (zie post op het nieuwsgroepforum)en bestaat uit "maar liefst " 7 afbeeldingen
Maar ik vind het een dusdanig leuk ding om te maken, dus met het betere gokwerk wat betreft de afmetingen en wat Evergreen en messing staafjes kwam ik tot het volgende:
dit bouwsel had echter de sterkte van een natte krant (dankzij de dunne evergreen staafjes) waardoor alles schots en scheef zat.
Alles gesloopt en opnieuw begonnen nu uitsluitend met messing staafjes en Soldeertin....
Na een hoop gepruts en een stuk of honderd brandblaartjes later kwam er dit tevoorschijn:
't is in ieder geval een stuk steviger
daarna ,om een beetje beeld te krijgen hoe het er uiteindelijk uit komt te zien ,alvast een soort van bekleding gemaakt van brede Schilderstape
Voordat ik verder ga ,gaat dit er weer af en als het frame helemaal af is
komt er een nieuwe "huif"(tissue met houtlijm) op.
over het koepeltje ben ik niet tevrede, dus daar komt wat nieuws voor.
commentaar (liefst positief 😉 )zeer welkom
greetz
Ronald