[Erich] Kfz15 -update: afgerond (?) 7 maart

Eric,

Ik gebruik de lichtgrijze primer van Vallejo, naald 0,2 mm. Deze lukt behoorlijk. Een dikkere naald is naar mijn idee beter, maar ik heb maar een setje.
Het is al weer even geleden, maar ik zal bij de White aangeven, hoe ik het doe. Voor mij is het ook altijd weer wennen, ik heb ook niet maandelijks een model klaar.

Dit wordt uiteindelijk mooi, met zo'n laagje erop zie je meteen, dat je netjes hebt gewerkt.

Groeten, Jan
 
De FOC tafel in Overloon gaat deze niet halen helaas... maar de chips zitten er op, met een Vallejo dark sand als eerste chips en daarbinnen Vallejo dark brown aangestipt. En wat verweerde witte strepen op de spatborden voor en achter. Nu de details schilderen met acryl inclusief de stoelen etc, en dan een laagje Purity Seal om de vervolgstappen met olie (filters, washes etc) mogelijk te maken.
horch6e.jpg

horch6d.jpg

horch6c.jpg

horch6b.jpg


horch6a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar weinig tijd dus slechts wat acryl stappen gedaan: de wielen donker en de opgevouwen huif en hoed om het raam een basiskleur geel gegeven. Vraag is hoe dat wat diverser/dieper/gevarieerder kan: verdunde donkere en lichtere versies van dezelfde acryl, of olieverf en blenden, of pigmenten...?

modhorch07a.jpg

modhorch07b.jpg

modhorch07d.jpg

Erich
 
Nee joh eerst eens highlighten met acryl, dan wat schaduwen, en daarna nog wat mee verweren, niet al te gek doen natuurlijk
 
Allereerst vind ik de chips mooi gedaan op logische plekken en niet te groot.
wat betreft de huif ik zou geen pigmenten gebruiken lastig te controleren. Je kan voor acryl gaan de basiskleur donkerder mengen en de diepe gedeelten doen en dan de basiskleur lichter maken en de oppervlakkige gedeelten doen. En dan met een zeer verdunde laag er nogmaals overheen om alles te blenden.
groet stijn
 
Beste Eric,

Ik vind het zo een mooi geheel.
Een lichtere kleur stof op de wielen geeft meer contrast. Ik probeer me als eerste door de historie, inzet te laten leiden. Voor dit voertuig heb je dan nog voldoende keus.

Groeten, Jan
 
Terug
Bovenaan