Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (7 november)

Hoi Eric,
weer bedankt!
Kunnen die tonnetjes luidsprekers zijn.......?

En jij ook een goede jaarwisseling!
Groet,
Willem

Bedankt Eric! Die Pz.III is inderdaad een enigmatisch voertuig, ik zit zelf meer te denken aan microfoons i.p.v. luidsprekers. Bij artillerie-eenheden zat ook vaak een Schallmess Batterie die middels microfoons vijandelijke batterijen lokaliseerde (nadat deze gevuurd hadden). Gek genoeg heb ik weinig plaatjes van deze dingen kunnen vinden. Wel zijn er plaatjes van "Richtungshörer" om vliegtuigen te lokaliseren. Ook de andere foto's van Panzer Artillerie Regiment 88 zijn interessant, dit regiment maakte deel uit van de 18.PD vandaar ook een foto van Pz.III's van Panzer Regiment 18.
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gliederungen/PanzerArtReg/PAR88-R.htm
Aardig ook die foto's van Pz.Jg. Abt. 616, de Ritterkreuzträger van deze eenheid heette trouwens Walter Rappholz en niet Rappolz :
http://www.ritterkreuztraeger-1939-45.de/Infanterie/R/Ra/Rappholz-Walter.htm

Beste wensen voor 2012 (ik hoop ook vurig dat de Euro weer een beetje bijtrekt want de kits zijn de laatste tijd wel erg duur aan het worden 🤣 ).

Groet,

Arjan

weer wat leuke foto's deze week, allen gepost te
http://www.network54.com/Forum/47207/message/1325884499/Ebay-+various+items...

waaronder

show-image_org-12010111485294.jpg

show-image_org-12010111927870.jpg

show-image_org-12010317686892.jpg

een sdkfz 251/9 ausf C
image104mfbwturqo.jpg

een wel hele witte vroege SdKfz 251 (zie ook de witte MG etc)
image131zotpjf3kb.jpg

en een gepantserde SdKfz 10/4?
$(KGrHqVHJCEE7zFccW5+BPBJiS3+3!~~60_12.JPG

en wat is dit?
a22.jpg

Eric

Merci Eric, de laatste foto is van een Laffly:
http://www.kfzderwehrmacht.de/Hauptseite_deutsch/Kraftfahrzeuge/Frankreich/Laffly/Laffly_W_15_T/laffly_w_15_t.html
Deze dingen werden onder meer gebruikt door de 21.PD, ze hadden ook een gepantserde versie en een vierwieler (de kleine wieltjes niet meegerekend) zoals hier te zien is:
http://www.ebay.nl/itm/Laffly-V-15-Beute-Panz-Art-Regiment-155-21-Panz-Div-Normandie-1944-/260863745833?pt=Militaria&hash=item3cbcb0df29
Er is trouwens ook weer een foto opgedoken van de Pz.IV roepnummer 301 met het embleem van de ridder op het steigerende paard:
http://www.ebay.de/itm/108-Orig-Foto-Deutscher-Panzer-IV-Langrohr-Wappen-/110803104035?pt=Militaria&hash=item19cc613123

Groet,

Arjan

Thanks !!!!!!

Bedankt er zaten weer een paar hele mooie tussen van de Sd Ah 115 en 116.

Bert

Naais Eric,
Een optie voor mij na m'n huidige project is de sdkfz 251/ 10C (zoals in de 2 na laatste foto).
Maar... zie ik het nou goed dat hij uit 2 delen bestaat met ieder zijn eigen kleur? Technisch is dat mogelijk daar ik foto's ken waarbij ze op dit punt in tweeën liggen voor onderhoud (aan de versnellingsbak?)
Als dat zo is wordt dit mijn inspiratie en betreffende sceme!

Groeten

BAM!!
Geweldige timing Eric, dit gaat 'm worden... 😀
Heb alles ervoor al in huis (Dragon voertuig, Voyager PE, Friul's, Blackdog accesoire set, geschikte figuren)
Nu idd de ski's nog 😀
Thanks Eric, you made my day!

Groetjes

PS: Ik denk dat het winter '42-'43 is maar heb je enig idee waar dit is? Wellicht Kharkov?

Bedankt maar weer voor de moeite Eric. Die ski's zijn niet zo vreemd want ik weet haast zeker dat de Sdkfz.251's en de StugIII's van de 6.SS-Gebirgsdivision Nord waren. Het embleem is op het spatbord van de vrachtwagen te zien.
KkZ7HAaWtW.jpg

myAjqT6sGu.jpg

Enige info over de eenheid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/6._SS-Gebirgs-Division_Nord

edit:Nog twee foto's van dezelfde eenheid die Eric niet gepost heeft:
wEVaYv46Y5.jpg

TU7kl3oXHV.jpg

Groet,

Arjan

Dat denk ik ook. Soms werd er bij gebrek aan verf en/of tijd alleen werk van de voorste helft gemaakt, die in principe het meest richting de vijand gekeerd staat.

Precies!
De lijn is zo strak en precies op dat punt waar ze kunnen splitsen;
sdkfz251repairs.jpg

Ik interpreteer de foto dusdanig dat dit zeerzeker mogelijk is en ga hem ook zodanig bouwen 😀

Groetjes!

EDIT: zelfs op de fenders lijkt dit zodanig gescheiden te zijn.

Hallo fans(van duitsche voertuigen),

Ik heb nog enkele aanvullingen, snapshots gemaakt door GI's.
Just for fun or debate!

Genomen in Frankrijk 1944: T26 en T34/76, what the f*****ck!?
KGrHqZHJCgE7zCOsU7BPFP4Lp2Dw60_3.jpg

KGrHqJHJBgE79Nc5hlBPFP4QRFD60_3.jpg

KGrHqNHJDcE7y0njWBPFP4Yyeg60_3.jpg

KGrHqRo8E63YcEHMTBPFPZfum60_3.jpg

Char D
KGrHqFHJCME7yo4B8GqBPFQQJdp660_3.jpg

KGrHqVHJCcE7zBGZHqBPFQQFjIg60_3.jpg

KGrHqVHJsE7yElVvYoBPFP4dU1mQ60_3.jpg

Semovente
KGrHqViEE8IY-DERBPFPZcBDB60_3.jpg

M13/40
KGrHqRnUE63Tf6mueBPFPZkouw60_3.jpg

Last but not least:
KGrHqZkwE8N2jqE4BPFPZYCkeg60_3.jpg

400565353.jpg

Met een whitewash from the battle of the Bulge?
f4_1_b.jpg

en ook nog greetings from Italy:
GISONCAPTUREDGERMANELEFANTTANKITALY.jpg

GISONCAPTUREDGERMANELEFANTTANKITALYa.jpg

en dan de laatste twee:
13270624955889-1.jpg

voor iemand met belangstelling voor de zillings MG op trucks etc.
edsayawu4bae.jpg

Veel plezier ermee,
Melchior

Bedankt maar weer Eric! Een aantal van de Sdkfz.251 foto's had ik nog niet gezien (waaronder die van 2.PD). Ook weer een tank met een 4.PD beertje of hoe zat het ook al weer 😉 . Er was op ebay ook nog een foto van een uitgeschakelde Pz.II in Maastricht (4.PD):
2hqcksh-1.jpg

Arjan

Weer bedankt zat weer het nodige voor me tussen.

Bert

Merci Eric, ik had de foto van de 4.7cm Pak(t) auf 35R nog niet gezien. Meestal zijn deze voertuigen niet te identificeren maar in dit geval ben ik er zeker van dat het voertuigen betreft van Pz.Jg.Abt.561. Het driehoekige teken op de gereedschapskist van het rechter spatbord is hetzelfde als van de bekende MarderII "Kohlenklau". De "1A" in deze driehoek verwijst naar Berlijn waar deze eenheid werd opgericht.

Groet,

Arjan

Erik,

Bedankt voor de bootjes

bert

Bedankt Eric! Ik vind foto's van tanks in en bij het water altijd leuk, ook een mooie foto van die TigerII. Ik heb zelf nog een aantal aardige foto's van Utrecht op ebay gevonden. De foto's van het Wilhelminapark vind ik persoonlijk leuk omdat ik daar zelf vlak in de buurt gewoond heb. Ook nog foto's van Maliebaan 108 waar, zo heb ik net ontdekt, de Luftwaffe Nachrichtenabteilung gehuisvest was. Ebaylink:
http://www.ebay.de/sch/Fotos-/15504/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A6100&rt=nc&_nkw=Holland&_trksid=p3286.c0.m14.l1513&_pgn=2

http://www.pararesearchteam.com/Nederland/Maliebaan-004-N.html

Vastleggeninvolledigscherm18-2-2012152755.jpg

Vastleggeninvolledigscherm18-2-2012153225.jpg

Vastleggeninvolledigscherm18-2-2012153306.jpg

Kennelijk heeft ook nog iemand de moeite genomen om de Dom te beklimmen:
Vastleggeninvolledigscherm18-2-2012153820.jpg

Groet,

Arjan

Hoi Frank,
ja, dat is een bijzondere:
aan het teken op het spatbord te zien behoort het voertuig toe aan de staf van een "motorized engineer company" (hoe zeg je dat in het Nederlands?).
Ze spuiten op het moment van de foto de zijdeur, maar zie ik daar nu nog een "anker" op die deur doorschijnen, waar ze zo driftig overheen spuiten?
Ben benieuwd, de banden zien er "on-duits" uit en de opbouw is bijzonder.
Groet,
Willem

Het is inderdaad een bijzondere !

Bij het verloop van de fenders over de achterwielen in combinatie met die achterwielen, denk ik eigenlijk meteen aan een Dodge 6x6. (1,5t? )
Dit zou wel eens een beute-chassis kunnen zijn met een Ford V3000 cabine ervoor geplaatst ?
Wat je zegt over de FenderAbteilungsZeichen en de vorm van achteropbouw; misschien gaat het om een generatorwagen ?

Frank Haspels zei:
...Liggen daar geallieerde wielen op de achterassen ? ...

Het raadsel heb ik doorgesluisd naar iemand met een mogelijk betere kijk op de zaak en die kwam met het volgende :

Ford-Sussex.jpg

bron : Wheels and Tracks, Bart Vanderveen

Frank Haspels zei:

Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een 1939 Ford Sussex. Ik heb er verder nog niet naar gezocht, maar mijn eigen genoemde tonnage van 1,5 lijkt me wat weinig...liet me leiden door globaal gelezen Dodge-info...Ik denk nu eerder aan 3 of 4,5.

Iemand een aanvulling of correctie ?

groet Frank

Hoi Frank,

Het is op zeker een Britse Ford Sussex 6X4.
Ook te herkennen aan de spijl in het voorraam.
De duitse Ford's hadden een raam uit een stuk.
Het is inderdaad een drie ton chassis.

Deze is ook door het Britse leger gebruikt als zoeklicht drager.
gl3.jpg

Groeten
Leon

Prachtige plaatjes weer Eric 😛 Bedankt voor de wekelijkse fix 😉

Vrolijke groet 😀
Peter

bedankt Eric 🙂 🙂 🙂

bert

EricReist zei:

Een vraag over de uitschuifbare antenne die op de zijkant is bevestigd;
Was dit een officiele opbergmethode en -plek voor op de 251 ? Of eender wat voor manier het uitkwam ?
De bevestigingspunten tussen de gereedschappen geeft het idee van een officiele fixatiemethode...
weet iemand meer ?

Dan, wat draagt de goede man -die met z'n rug naar de camera staat- op z'n rug ?

groet Frank

Frank Haspels zei:
Dan, wat draagt de goede man -die met z'n rug naar de camera staat- op z'n rug ?

Op zijn rug zit het afdek-dopje van de oculairs van zijn verrekijker (die net als zijn buurman op zijn buik hangt)

En wat die ophanging van de antenne betreft, ik heb een andere foto gevonden, weet niet hoe officieel dit is? Bij de Dragon kit zit de ingeschoven antenne gewoon achterop gemonteerd, maar dit lijkt mij handiger?

251fr.jpg

versus

251fr2.jpg

Eric

@ Ron,

Zou dat niet een overblijfsel kunnen zijn van het ophangpunt voor aan de achter-zijkant ?
Het zou ook een wat verbogen nummerplaatbevestigingsdingus kunnen zijn...

Terug
Bovenaan