Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (3 oktober)

Wat een rotschrift hadden die Duitsers toch … Strasse nach en wat dan? Reaǔlleǔl — het lijkt me heel erg sterk, maar beter dan dat kom ik er niet uit 🙁

Mooie stapel plaatjes Erich, vielen dank 🤓👍

Wat is er met die M7 HMC aan de hand dat er zo’n mooi recht stuk minder wit is, met vier vlekken erin totaal zonder wit?

Ah, ja, natuurlijk … daarom is daarboven de witte verf weg en krijg je vier onregelmatige vlekken, en ook een dunnere laag witkalk op de rest van de zijkant daar. Maar waarom ik die grepen vergeten was …? 😕

Hier en daar eens klikken op een aanbieder van de door Eric geselecteerde foto's levert vaak nog veel meer interessants op.

Zo heeft aanbieder "fotosammler-1940" bijv. 32 'mapjes' met elk 24 foto's (zonder watermerk) van de tochten en/of verblijf in Polen en Rusland
van een duitse artillerie eenheid. Niet veel frontactie, maar wel een uitgebreide en gevarieerde foto reportage van het leven in die omstreken
door soldaten en burgers, binnen en buiten de bebouwde kom, zegmaar 'achter de schermen' van de oorlog.

Er zijn wat foto's dubbel gepost maar dan blijven er toch ruim 700 over... en alles zonder watermerk.... KLIK HIER

Dat is voor het eerst dat ik die rij tracks zo aan de achterzijde van een PzKfW III zie! Daar kan ik wel iets mee voor mijn 1/16 III van Das Werk die ik in DAK versie wil gaan bouwen.

En dat gewoon tussen de sleepogen Rob, fraai, netjes en supereenvoudig (mits je de schakels hebt), de naafloze reservewielen staan ook goed, lijken zelfs los op een paar hoekijzers te staan!

Omdat ik mijn 1/16 Stug heb voorzien van aftermarket tracks heb ik een redelijke hoeveelheid spares overgehouden, dus dit is zeker mogelijk.

mooie plaatjes maar voorheen kreeg ik steeds een grote afbeelding te zien wanneer ik erop klik.
Nu blijven verreweg de meesten klein ?

Dit is interessant, met schurtzen kennelijk te breed voor het spoor, dus gedemonteerd

c01h.jpg

Mooie set plaatjes ! Vielen Dank 👍

Ai alweer een maandje verder...

check vrijdag de 28e
en ook de 22e
en de 14e...

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg

L01o.jpgL01e.jpgL03o.jpgL05e.jpgL09d.jpg

Wie is de eerste die een vrachtauto zo volgeladen met krukjes nabouwt? 😉

Idee voor een FOC met als thema niet alledaagse vracht : Wie is de eerste die een ******* volgeladen met ****** bouwt?

….vermoedelijk iemand met een 3D printer…
Ben wel benieuwd naar het verhaal van die foto trouwens.

Ben wel benieuwd naar het verhaal van die foto trouwens.
Dat was Her Drüw Pritzgarten, die reisde veel rond met een vrachtauto om in bezet gebied antiek in te kopen voor zijn handeltje.
Na de oorlog is hij naar Wales verhuisd, heeft zijn naam wat verengelst en is daar ook weer de antiekhandel in gegaan.

stel je voor : het is oorlog, Europa is bezet, vanaf pakweg eind 1941 wordt de druk van de Deutsche bezettingsmacht in de bezette gebieden steeds hoger, en plots komt daar Herr Pritzgarten mit seinen LKW om " antiek in te kopen " ....... ik vindt het zelf nogal best raar klinken. Iemand nog meer informatie over deze foto ?

Laatst bewerkt:
Mooie en interessante plaatjes Erich, vielen Dank 🙂 👍

Terug
Bovenaan