Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (24 april)

weer war foto's te ML
waaronderrrrrrrrrrrrrrrrr

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

$_57.JPG

FOC idee?
$_57.JPG

Schönes Wochenende,

Erich

Weet iemand waar de ster goed voor is, die de man middenop op deze foto aan z’n PSU heeft hangen?

$_57.JPG

pascal bastiaens zei:
Ik vind de bevetiging van de veldfles links van de man met de ster ook leuk...improvisatie...
Dat is op zich nog wel logisch, want die veldfles bevestigt met een haak zoals op de foto te zien is, en dan heb je een ring nodig om hem aan vast te haken. Ik vraag me meer af of het wel zo lekker loopt met een kilo bungelend tegen je schouderblad 🙂

Het hele systeem met broodzak, veldfles etc is een erg oncomfortabel geheel op zich.
Reden waarom ik al dat spul weg gedaan heb.

Same here ... as Ronald ! ...
Wat is dat voor ding ?
EricReist zei:

Mijn idee :
met zo'n stevige constructie aan de hull, zal 't niet "zomaar" een handige visuele ondersteuning zijn ...(zoals bij een Nashorn of Hummel ...)

Wie weet wat het is ?

Alvast dank
Ausgerechnet Der Johann

[EDIT]
Ik ben op Facebook lid van de (helaas besloten) StuG-groep, en heb de vraag daar gesteld. Voorlopige antwoorden :
Eerste verklaring : het zou een manier zijn om de tracks te oliën ... (beetje raar, vind ik zelf ...)
Tweede verklaring : een of ander pomp-ding dat wellicht niet vatzit aan de StuG, maar wel wordt meegenomen.

Het ding is een ...
ja, een apparaat om de tracks te olieën vind ik niet eens zo vreemd. Ik had hem wel eens eerder gezien in een andere setting, naast een voertuig (in repairing the Panzers deel 2)
Hier de foto's:

en de details:

Dus ik gok op een drukvaatje waarmee je olie kan spuiten voor de wielen/tracks.

hartelijke groet,
Willem

Bedankt weer mooie plaatjes.

Weet iemand waar die Flak 88 in hinderlaag staat is dit Nederland of bij onze zuider buren.
Deze foto is trouwens wel Diorama waardig vind ik.

Groet en een prettig weekend

Bert

Bert Koopman zei:
Weet iemand waar die Flak 88 in hinderlaag staat is dit Nederland of bij onze zuider buren.
Onder „HOTEL RESTAURANT” staat iets van „COTE” en nog iets van zo te zien drie letters, en de straatnaambordjes aan weerszijden van de brug beginnen met een kort woord op de eerste regel en langere tekst op de tweede, wat mij allemaal doet vermoeden dat het in het Frans is, en dat de foto dus genomen is in België, Frankrijk of wellicht Luxemburg.
Ron van Wiggen zei:
Ongelukkige lokatie lijkt me. Zeer korte afstand, geen overzicht.
Als hij daar puur staat om tanks van de brug af te schieten, zoals het toch behoorlijk de indruk geeft, is het niet zo’n slechte positie: verder naar rechts en je hebt minder of geen zicht op de weg naar de brug toe. Over verder naar links valt weinig te zeggen, maar ik vermoed dat er daar andere bezwaren zijn, zoals dat het kanon er misschien niet verborgen kon worden of zo.

Er staat ook nog eens 3,7 cm Pak 35/36 naast, maar als die door dat hek moet richten komt hij volgens mij nooit bij de brug …

Bert Koopman zei:
Bedankt weer mooie plaatjes.

Deze foto is trouwens wel Diorama waardig vind ik.

Groet en een prettig weekend

Bert

Volgens mij staat er Restaurant-hotel Côte d'0r op de gevel, en verderop iets van Mobil... Het lijkt me eerder Frankrijk, of anders franstalig België?

Gevoelsmatig vind ik dit ook geen plaatje uit NL of het moet wel erg zuid Limburg zijn.

Groet Bert

he een indiër, die gaat in de verzameling, zou zomaar in nederland gemaakt kunnen zijn tenslotte!

Dank voor de uitleg Jan. 🙂

Hoe is het trouwens, nog met de hobby bezig?

Groet Theo

hoi jan,

kans is inderdaad dat t op texel is, maar ook de kust rond ijmuiden, en bordeaux zou zomaar kunnen, en vandaar zijn ze lopen naar oostenrijkse richting gegaan

Panisch voor hakenkruizen, die Duitse fotoverkopers, zelfs als het én historisch verantwoord én er geen van de nazi’s is … Maar weet iemand of die Panzer IV Ausf. J ook echt in Finse dienst is, of dat het een Duitser is in het opene luik?

Het uniform ziet er niet Duits uit, de tekst op het verkeersbord achter de tank lijkt op Fins, maar last but not least de aanduiding op de tank (Ps. 221-1) is typisch voor Finse tanks.

Het uniform was me niet duidelijk (ik weet niet goed hoe Finse uniformen uit die tijd eruit zagen), de rest wel — maar aangezien er gevechten tussen Duitse en Finse troepen geweest zijn, leek het me best mogelijk dat dit bijvoorbeeld een buitgemaakte tank zou zijn.

Ach so, ja dat zou natuurlijk kunnen; wel ironisch als dat zo zou zijn.

Zelf ben ik ook geen uniform -expert, ik zeg ook maar wat. De snit van de jas en de epauletten kwamen mij niet echt Duits voor. Vandaar dat ik er van uit ging dat het wel geen Duitser zou zijn...

Bedankt Eric,

Weer veel mooie plaatjes gezien.

Groet

Bert

EricReist zei:
Klopt, is dezelfde...
Ik vraag me dan altijd gelijk af: is het ook écht dezelfde, of heeft iemand hem naar die/zo’n foto nagemaakt?

Bedankt Piet,

het is weer een mooi schoentje vol verassingen.

Groet
Bert

Dankjewel Pieterbaas !

Veel mooie plaatjes weer gezien,
velen ook opgeslagen, da's niet misschien..

pepergroet 😉
peter

Terug
Bovenaan