E-10 vervolg.... figuren!

.

Hoi Jan,
Is het niet een idee om het deurtje van dat elektriciteits kastje op die paal een klein stukje open te zetten.Erin kan je wat losse draden maken die er bijvoorbeeld wat uithangen...net alsof er kortsluiting is geweest.. 🙂
Grtz
Eric

Vind hem mooi Jan,
ontaarde plekken als spooremplacementen hebben altijd al een aantrekkingskracht op me gehad.
Leuk lijnenspel, doe je nog iets met organische elementen, beetje randbegroeing naast het spoor?

René

Jan,

Hoe vaker ik naar deze nieuwe setting kijk, met de tweede mast erop, hoe meer ik denk dat het misschien mooier is om de gebroken mast weg te laten. Je zou dan de hele mast op de plek kunnen zetten waar nu de gebroken mast staat. Daar staat ie volgens mij beter, wat meer op de achtergrond. Je kan dan nog steeds de draden af laten hangen. Het idee van Eric vind ik ook wel goed!

Groet,

Erik

Bedankt voor jullie reacties 😀

Eric, bedankt voor de foto, hier kan ik wat mee! De draden komen zo laag mogenlijk te hangen 😉

Dom, bedankt, enne, zand erover 😉

Eric, het kastdeurtje staat al een heeeel klein beetje open.... Bedankt voor je pb-tje, ik zal het even uitzoeken 😉

René, uiteraard komt er wat begroeiïng hier en daar.

Erik, ik vind het juist wel wat spanning opbouwen op deze manier.... 'normaal' zou je het hoge element achterin een dio plaatsen, maar op deze manier vind ik het lijnenspel mooier 8)

Jan 🙂

Eindelijk verf op het ondergrondje:
E1018001.jpg

E1018003.jpg

E1018004.jpg

E1018006.jpg

E1018007.jpg

E1018009.jpg

E1018013.jpg

E1018015.jpg

Now the fun begins 😀
Jan 🙂

Mooie basis Jan.
Mocht je nog wat spaarzame begroeing aan willen brengen, zou ik het in dit stadium doen. Heeft het kruid al een basiskleur en spray je later alleen de topjes.
Maar goed, je hebt iig geen plankenkoorts 🙂
netjes.
René

Een kleine update.... ik ben druk bezig met het schilderen van de ondergrond, en de losse componenten daarvoor. De masten zijn klaar voor het plaatsen. Er moet nog veel meer modder en plassen bij, maar daar wordt nog aan gewerkt 😉
e1018014.jpg

e1018016.jpg

e1018017.jpg

e1018025.jpg

e1018031.jpg

e1018034.jpg

e1018036.jpg

e1018040.jpg

Commentaar is altijd welkom, Jan 😀

mooie vordering Jan

enkel het gras vind ik er net opgesmeten , het lijkt ook los te liggen ipv geplant ...

ook zou je de tracks nog iets roestiger kunnen maken en de bovenkant blinkend maken

verder niks dan lof

cheers
Dom

Er wordt nog aan gewerkt hè jongens 😉
Ik heb de eerste plassen (met opgerulde modder erin)gemaakt als 'test', er volgen er nog meer, de rest van de grond staat nog in de basiskleur. Het gras wordt nog gefatsoeneerd, op de foto's staat de mast er nog niet op waar het gras omheen moet komen. De rails zijn met grafiet van een metaalglans voorzien... ik wil ze niet te glanzend maken omdat er vast geen treinen meer reden tegen september 1946. Ik ga wel wat meer roest toevoegen aan de zijkanten 😉
Het komt allemaal wel een keer goed 🙂
Jan 😀

Jan, gaat er leuk uitzien! Denk je ook aan wat olie/vuilsporen vanuit de onderaardse put en olievat die met het water meelopen naar buiten.

JW

Er loopt een oliespoor vanuit het vat naast de rails door het water, ik krijg het alleen niet op de foto 😕
Jan 🙂

Ik ben weer iets verder 😀
De masten zitten erop, en zijn voorzien van bedrading (Eric bedankt! 😉)
Ik heb wat gras en andere vegetatie geplant, en een begin gemaakt van de grote plas die in het midden komt met de E-10 erin.
E1020001.jpg

E1020002.jpg

E1020004.jpg

E1020006.jpg

E1020007.jpg

E1020008.jpg

E1020009.jpg

E1020010.jpg

E1020011.jpg

Commentaar is welkom, maar hou er rekening mee dat er nog aan gewerkt wordt 😉
Jan 😀

Je dio heeft ook last gehad van de storm. 🙂

Ziet er al heel strak uit Jan. Misschien volgende keer iets wat lichtere foto's want nu is niet alles zo duidelijk te zien. Zo te zien heb je je goed uitgeleefd met vegetatie, maar nog iets te geclusterd naar mijn mening. Dus hier en daar wat plukjes onkruid tussen het spoor, kleine plantjes hier en daar maakt het helemaal af. Als laatste wat pigment kleuren om wat aarde kleuren te blenden en je hebt een winnaars ondergrondje!

Zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Jurjen 😀

Wow, met die draden ziet ie er opeens veel anders uit, het diorama krijgt een soort gelaagdheid zeg maar.. (René Duret zou zich waarschijnlijk poëtischer kunnen uitdrukken, maar ik weet er geen beter woord voor. 😀). En inderdaad, meer plukjes gras, blaadjes, enz. Maar het krijgt al een behoorlijk herfstig/winters sfeertje.

Dit gaat helemaal de goede kant op Jan! Die draden maken inderdaad een wereld van verschil. De vegetatie ziet er ook mooi uit. Misschien is het wat om voor het herfst-effect die blaadjes te gebruiken van PlusModel. Verder zou ik de spoorballast nog wat variatie geven. Net als wat je met bakstenen vaak ziet individuele steentjes een ander kleur geven... Een tijdrovende klus maar ik denk dat het het waard is!

Enne..... morgen wel weer je nest in he! 😉

Groet,

Erik

Dank voor uw reacties 😀
Blaadjes en plukjes gras volgen nog 😉
Ik heb wat 'final tweaks' toegevoegd aan de E-10 (oa een antenne van armorscale) en hij is nu klaar voor op het dio. De volgende stap is het invoegen in het grondwerk, zodat hij niet meer zweeft zoals op de onderste foto's!

E1020014.jpg

E1020015.jpg

E1020026.jpg

E1020028.jpg

E1020035.jpg

E1020037.jpg

E1020048.jpg

E1020050.jpg

E1020051.jpg

E1020052.jpg

E1020055.jpg

Jan 🙂

Dag Jan,

ik ben deze E-10 nu al een tijdje aan het volgen.
Het is één van je beste modellen tot nu toe zou ik zeggen 🙂

Zelf ben ik er ook aan bezig,
maar ik heb geen bouwplan bij de doos.
Dus even een vraagje:
om de suspensie naar omhoog te roteren,
dan moet je zeker gewoon de gaatjes in de romp uitboren en de armen naar omhoog draaiën,
of zit er iets meer achter?

Ook,
waarom staan die twee horizontale zwarte bandjes vanvoor op de glacis?
Ze intrigeren me...
Mag ik het afkijken? 🙂

C ya
Pascal

Eelco en Dom, bedankt voor jullie lovende woorden 😳 😀

Pascal, ik hoorde al allerlei wilde verhalen over jouw E-10 😈 😉
Als je de bouwplannen nodig hebt, laat het me even weten dan neem ik ze de 29ste mee, of ik stuur ze naar je toe!
Ik heb inderdaad de gaten uitgeboord, en de draagarmen gericht met behulp van een mal onder de romp, eigenlijk vrij simpel 😉

De zwarte lijnen zijn ter afleiding op de romp geschilderd, als valse 'visionports' Ik heb dat idee van late Hetzers afgekeken, daarop werd het ook gedaan.

Jan 🙂

Hey dag Jan,
ook online?

valse visionports?
Daar had ik nog niet van gehoord...
Leuk idee wel.

Vant weekend als het mooi weer is zal ik een deel foto's van de E-10 nemen. Wel bijlange na nog niet af 🙂

Het plan opsturen of zo hoeft niet,
het was eigenlijk alleen maar om de armen te doen.
Ik had ze ook al uitgeboord en aangepast aan een grondwerkje.
Voor de rest staat de E-10 in elkaar.
Wel lang onderen een groot gat moeten maken,
toen ik er achter kwam dat de vision port en de episciopen er langs binnen ingekleeft moesten worden 😳

C ya

Het veranderen van de draagarmen staat ook niet in het bouwplan, dat mag je zelf verzinnen van dhr Trumpeter.... vreemd eigenlijk, want hij staat wel met verlaagde suspentie afgebeeld op de zijkant van de doos... 🙄
Jan 🙂

Ga mooi worden Jan!!! Zag zojuist in de nieuwe AFV figuren van Blast german soldiers 1946 🙂 voor de E.10. Was nog wel wat voor jouw E.10 geweest.

JW

Wel wel, dat komt hier weer dik in orde! Knappe setting Jan, uitdagend ook zo in het nat 8)
Zoals Hugo al zei, graag meenemen naar de demodag op 29 maart. We zullen er een plaatsje voor reserveren 😉

Groeten,
Staf

Ontzettend mooi wordt ie Jan! Die blaadjes zijn een leuke toevoeging. Kijk nog even of je de 'plas' onder het spanwiel (op de eerste foto) wat natuurlijker kan maken. Nu trekt het water nog wat teveel tegen de track op.

Groet,

Erik

Hugo, jij mag helemaal geen modellen meer aanraken van Adam 😈

André, als het goed is hebben jullie de inschrijving voor modelforce binnen 😉

JW, Ik ken ze, en ik vind ze spuuglelijk 😕 😉 Geen figuurtjes deze keer, het was al moeilijk genoeg 🙂

Staf, toch wel een donker hoekje dan hè 😉

Erik, op de foto was alles nog nat, na droging slinkt alles nog, en ziet het er beter uit 😉

Jan----> nu naar bed! 😉

Ik denk dat ik klaar ben...
Mocht je op of aanmerkingen hebben, of dingen die beter kunnen, dan hoor ik dat graag! 😉
E1021007.jpg

E1021006.jpg

E1021001.jpg

E1021010.jpg

E1021012.jpg

E1021014.jpg

E1021016.jpg

E1021022.jpg

E1021025.jpg

E1021029.jpg

E1021033.jpg

E1021036.jpg

E1021035.jpg

E1021040.jpg

E1021043.jpg

E1021044.jpg

Jan 🙂

nou dat gras ziet er wel erg fris uit 🙂

buiten dat en het ontbreken van een figuur vind ik dit meer dan geslaagd

(persoonlijk had ik de tank natter gemaakt en toch iets meer 3D gewerkt)

nu blijf ik wat op m'n honger zitten (persoonlijk !!!)

maar de medailles zullen wel volgen ...(als ik er niet ben 😈 😈 🙄 😉 🙂 😀 😀 😀 😀 grapje natuurlijk)

cheers
Dom

Jeez' Jan, deze is echt ontzettend mooi geworden. Leerzame details en origineel geval. En als aanmerkingen zou ik zeggen: wat smoke/roet op de uitlaten zou nog kunnen en, tja... de base.... die vind ik persoonlijk eigenlijk te hoog en vraagt veels te veel aandacht van dit gevaarte.

Verder is het er eentje voor in de boeken!

mzzl
Ptr

Zeer mooi Jan.
Een prachtig gebruik van kleuren 😀

Wat je nog zou kunnen doen:
De betonnen voeten van de hoogspanningsmasten,
daar een beetje mos of groene aanslag op aanbrengen.
Ziet er een beetje 'clean' uit tegenover de rest.

PS:
De trekwielen voor de andere rupsbanden die bij de E-10 zaten,
doe je daar iets mee?
Anders zou ik ze graag van je afkopen.
Ben er ééntje van de mijn kwijtgespeeld 🙄

C ya
Pascal

ehhhh meester Jan....

Wat een vette "doomsday"- bak is dit geworden!! 😱
Vindt het geheel er lekker apocalyptisch uitzien.
Heel erg geslaagd!!

Dank voor uw reacties 😀

Jacco en RJ, geen figuurtje deze keer, de volgende keer misschien 😉

Dom, ik heb het gras gedrybrushed met donkere / aardkleuren, maar het blijft een vrij groot contrast geven met de donkere ondergrond.... wat is jouw tip? :idea: De nattigheid vind ik goed zo 😉

Kristof, dat gaat goed komen, ik neem 'm mee naar de KMK demodag, en hij is reeds ingeschreven voor Modelforce '08 😉

Peter, smoke zit aan de binnenkant van de uitlaat, verder heb ik 'm vrij clean gelaten. De ondergrond zorgt mi juist ervoor dat de aandacht naar de E-10 toe getrokken wordt, door de verticaal-diagonale lijn van de hoogspanningsdraden.

Pascal, ik zal eens kijken hoe ik wat mos kan maken.... heb je een tip?
De trekwielen zal ik voor je opzoeken, help me even herinneren tegen de 29e 😉

Ron, bedankt, dan is de opzet geslaagd 😀

Jan 😀

Hoi Jan,

Een zeer geslaagd model. Volgens mij zijn de technieken en producten die je wilde proberen goed uit de verf gekomen, en zeer zeker niet in het water gevallen 😉 Als je weer een diorama maakt, zou je wat kunnen spelen met een helling o.i.d. ... Hier hoef je niks meer aan te doen 8)
Een tip voor t mos: misschien verdunde Tamiya putty stippelen en dit vervolgens drybrushen met groen en grijs?

Groeten, MartinD

Mooi geheel Jan, de kleuren liggen mooi in balans, evenals de setting.
Maar.... ook ik vind het jammer dat je geen figuur gebruikt, juist nu je zo'n uitgebreid grondwerk hebt.
😉
mzzls 😀

😱 heel mooi geworden Jan.

Beetje op de zaken vooruit lopen: Gaat deze mee naar Euro '08?
Ik gok nl dat deze in de cat. goud terug gaat komen.

Ik vind het er geweldig uit zien.

Grtz
Patrick

Wederom bedankt voor jullie reacties 😀

Martin, bedankt. Ik zal eens wat experimenteren voor het mos.

Boris en Wim, Aaargh, ik begin nu echt te twijfelen over een figuur. Ik heb een hele mooie set van Alpinegezien maar denk daar nog even over na 🙄

Dom, gaan we proberen 😉

Patrick, ben je wel eens op Euro geweest? Het niveau ligt daar 'iets' hoger.... Ik mag blij zijn als ze er niet op spugen 😈 🙂

Jan 🙂

Terug
Bovenaan