E-10 vervolg.... figuren!

De meningen zijn verdeeld 🙂
Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd op het testmodel (waaronder groene en gele lijnen, octopuscamo, div hard- en softedge en meerdere verschillende bolletjes, en geen van allen vond ik mooi.... vandaar dat ik aan mijn eerste idee na het spuiten (rood laten) toe heb gegeven. Nu maar eens zien of ik er wat van kan gaan maken 🙄
Jan 🙂

Zoals ik al eerder zei vind ik dit dus wèl mooi. Beter dan die carnavalsoptochtwagencamouflage 😀
Zou misschien alleen de kist onder het konvooi-licht ook nog een contrasterende kleur geven.

Dit kan een hele mooie worden Jan, met wat geduld in de afwerking. Kan je ondertussen nog 1-2 "tussendoortjes" bouwen. Schijnt een populair gebruik te zijn 😉

Robert

Ik vind het zeer geslaagd Jan en lekker zo laten.

Alleen zal ik het steuntje waar het Notek licht opstaat wel rood maken want (althans dat neem ik aan) zaten die steunen vast gelast aan de body.

Ronald

Komt goed Jan 8)
toen ik die camo zag dacht dat je aan de gluhwein gezeten had, maar hier zit wat in 😉
ik denk dat je hier de Waffenträger van Adam Wilder in gedachte hebt en die was ook de moeite.

Rudi

Dank voor uw reacties 😀

Hendrik, (beetje late reactie, sorry daarvoor) ik heb de schürtzen expres niet helemaal dekkend gespoten 8)

Jochem, de ventilator is nu meegenomen 😉

Robert, dat dacht ik dus ook 🙂 (en ik heb een oud kevertje weer opgepakt als tussendoortje 8) )

Ron, de steun gaat weer rood worden!

Mhr. Hermsen, ik zal hier eens kritisch naar kijken 😳 😳
😉

Rudi, ik heb het artikel over Adams waffenträger hier naast me liggen 8)

Hugo, ik heb Adam's demo niet gezien, was te druk met OH-en 😳
Ik krijg een herkansing in maart, in Eindhoven.

Even wat nieuwe foto's:

E107001.jpg

E107002.jpg

E107003.jpg

E107006.jpg

E107004.jpg

Tot volgend jaar, Jan 😀

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ook in het nieuwe jaar gaan we vrolijk verder 😀
Ik ben begonnen met verweren en details schilderen...

E-108001.jpg

E-108006.jpg

E-108002.jpg

E-108003.jpg

E-108004.jpg

E-108005.jpg

E-108007.jpg

Jan 😀

Jeroen, de lens van de grote lamp is eerst blauw gemaakt, en daarna met smoke overgeschilderd. I kben er niet tevreden over, en ga eens kijken of ik het eraf kan krijgen en opnieuw kan doen 😕

Bas, ik doe mijn best... primerrood is niet de gemakkelijkste kleur om te verweren, maar het komt wel goed 😉
Jan 🙂

Nice, nice, Jan,

begint er goed uit te zien zo 8) .
Mooi ook die gewoon grijze loop, neemt het geheel van het rood lekker weg.
Krijtstrepen ook netjes gedaan zeg 8) , nu rst nog de vraag; hoe heb je ze gedaan?

Idd wat rood op het gereedschap, even weghalen, dan wel retoucheren.

Keep it up.

Greetz
Axel

Dank voor jullie reacties 😀

Jeroen, er komen nog wat meer strepen op, maar niet aan de voorkant denk ik. Ik heb een 'natte' plek aan de bovenkant gemaakt, en de uitlopers over de voorkant. De rode verf op de tools moet je me donderdag even aanwijzen.... ik zie het niet (kleurenblind? 😕 )

Axel, de krijtstrepen zijn heeeel veel werk, je zet steeds witte olieverf stipjes met een 0000 penseel, en bouwt dat effect in 4 dagen op tot het op streepjes begint te lijken..... òf je jat een wit kleurpotlood van je kinderen, maakt er een scherpe punt aan, en krijten maar 😛 🙂 😉

Dom, deze krijgt een (simpel) grondwerkje... da's bij deze beloofd 😉

Jan 🙂

Na iedere update ziet hij er beter en beter uit, gewoon doorgaan dus! Je kan sommige hoeken nog onzegelmatig drybrushen met zwart of heel donkerbruin en dan met een grafietpotloodje er overheen. Die krijtstrepen zien er erg strak uit.

Ik hoop dat je de 10e er bij bent, deze dan zeker meenemen.

Hoewel ik niet houd van paper panzers vind ik dit project toch wel interessant.

Ik zit me alleen iets af te vragen... Waar zijn de lasnaden van de "brackets" waar je nu zo mooi krijstreepjes omheen hebt gezet? Als je gaat lassen lijkt het me niet dat de primer zo mooi blijft zitten.

Nog een puntje. Ik vind de kabels van het IR-aparaat niet zo mooi in het dak verdwijnen. Nu is het een nogal simpel gat en niet mooi "Duits" over-engineerd. Een opstand randje om de regen buiten te houden is al genoeg.

En verder? Ga zo door. Lekker aan het weatheren.

Succes

Goed bezig Jan, en goed bezig!
Zo zie je maar dat je met de enkele basiskleuren de meest uiteenlopende effcten kunt krijgen,. en daar is jou model een voorbeeld van!

Prachtig!

groetjes

Dank u heren 😀

Bas, ik neem 'm de 10e mee 😉

Niels, goede punten 8) Ik zal eens wat 'welding flash' aan de 'brackets' toevoegen. Het is nog maar de vraag hoeveel je er straks nog van ziet, als de Schürzen erop zitten 😉 Aan de draadjes van de IR kom ik niet meer, die zijn me al te vaak losgekomen 😈

Jan 🙂

Nieuwe update.... nattigheid!
Ik heb het onderstel nat gemaakt dmv vernis en 'still water' gemengt met migpenten (dark mud) Het effect is wat moeilijk op de foto te krijgen, en ik ben er nog mee bezig 8)
Het voertuig komt in ieder geval op een nat ondergrondje te staan...

E1010002.jpg

E1010005.jpg

E1010007.jpg

E1010008.jpg

E1010009.jpg

E1010010.jpg

E1010013.jpg

Jan 🙂

Hoi Jan,

Origineel idee, die nattigheid! Op de zijkanten van de romp vind ik het er mooi opzitten maar op het voorpantser tussen de bestuurders peri en de Notek vind ik het er een beetje uitgeveegd uitzien. Misschien kan je hier nog wat aan veranderen.

Groet,

Erik

Er is ondertussen al wat veranderd 8)
Ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over, maar het komt goed 😉
Zo staat hij er nu bij:
E1011001.jpg

E1011002.jpg

E1011004.jpg

E1011007.jpg

E1011008.jpg

E1011009.jpg

E1011011.jpg

Commentaar is welkom, tips nog meer 😀
Jan 🙂

Hoi Jan,

Het ziet er tot nu toe al heel goed uit 😉
Alleen het nattigheid vindt ik persoonlijk niet zo maar het kan ook aan de foto's liggen daarom hoop ik hem hier of daar echt eens van dicht bij te kunnen zien 😉

Idd het water komt bij mij over als vernis, mss dat je er meer kan op doen , iets meer gekleurd zodat het op natte modder lijkt...

Ik heb het gevoel alsof je je iets teveel in wil houden met je weathering, ik zie er namelijk te weinig van terug op de wielen…

More please
Cheers
Dom

Mmmm....mwwwah... De Weathering tot nu toe ziet er heel goed uit, maar de nattigheid kan ook mij niet helemaal bekoren. Het ziet er te dik en opgeschilderd uit als je het mij vraagt. 🙁

Ik heb op de Hetzer die ik een tijdje geleden afgerond hebt ook 'nattigheid' toegevoegd. Dit is een geinige feature die je nog niet vaak ziet in de modelbouw.

Ook is dit zeer lastig te fotograferen. Dit betekent niet dat het 'niet echt lijkt'. Dit is echt iets wat je eigenlijk 'in real life' moet bekijken.

Tziet er cool uit tot nu toe Jan, mooie variatie van de kleuren die je gebruikt overal!

Greetz,

Jurrie

Hey Jan,

Het is slechts een idee, maar zou het niet werken om het voorzichtig met de airbrush te doen? En dan te corrigeren met een penseel? Dan laat je hem vrij grof spuiten, en kun je met een vochtig penseel de te dikke "kloddertjes" naar beneden laten lopen.

mzzls

Dank voor jullie reacties heren 😀
Het klinkt misschien wat afgezaagd, maar in het echt ziet het er iets beter uit.... MAAR ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden over. Ik ga er eens rustig over na denken hoe deze verder moet gaan worden, en eens kijken of we donderdag (bouwavond Zutphen) wat wijzer worden 😉
Jan 🙂

Mmmmh,

klinkt nog niet eens zo slecht Boris.
Dat ga ik denk ik eens een keertje proberen.
Tenzij iemand (Jan 😉 ), me voor is, en dat hier verteld en laat zien hoe dat er uit komt te zien.

Greetz
Axel

Boris, ik denk niet dat dat gaat werken, met de airbrush gespoten (acryl)verf is al droog als het op het model komt, en laat zich niet meer manipuleren... met Humbrol zou het misschien kunnen, maar dat is hier in huis geen optie 😉
Jan 🙂

.

Wordt een mooie bak Jan,wat voor idee had je in gedachten als ondergrond?...blijft wel lastig om die "nattigheid" in te schatten op de foto's....
Ben erg benieuwd naar vervolg
Eric

Mooi ding Jan.

Het rood past perfect bij de tank. Vooral met die tracks zo is het net een slecht onderhoude ferrari 🙂

Hoi, ik heb na een lange pauze (zie bouwavond Zutphen topic) weer wat aan de E gedaan. De Schürtzen zitten er net op, en die worden nog verder behandeld 😉
E1012001.jpg

E1012004.jpg

E1012005.jpg

E1012008.jpg

Eric: het wordt in ieder geval een nat ondergrondje, ik ben er nog steeds niet helemaal uit 😕

Jan 🙂

He Jan

dit is zo'n geval van love it or hate it

ik weet dat dit een "fantasie" voertuig is maar waarom zouden ze de schurzen in 2 kleuren hebben gespoten

als kleurcontrast lijkt het me mooi maar als camo nutteloos

ik snap niet waar je heen wilt

ook het water is mij nog niet helemaal bevredigend

PERSOONLIJK zou ik gele camolijnen op het model gespoten hebben maar dan in strak afgeplakte lijnen, zodat de vorm van het voertuig veranderd wordt, dat is nu eenmaal de functie van camouflage...

kortom ik ben geen voorstander van je model, en nogmaals das een persoonlijke mening, je uitgangspunt met het rood is leuk maar het hapert ergens...

cheers
Dom

jan, hoe heb je die rode "streep"gemaakt op de schurtzen linksachter? ziet er namelijk erg mooi uit!

Timo

Ik vind het er zeer goed uit zien. echter een kleine opmerking of idee: misschien zou het leuk zijn de schurtzen onbewerkt te laten oftewel roestig zoals in het draadje van Adam wilder van de panther F op PA (wat je denk ik wel kent gezien je post op PA) dit omdat de E-10 in red primer staat en dus de schurtzen er nog als laatse zonder behandelen op zijn gezet. Begrijp me niet verkeerd ik vind het er echt goed uitzien het was alleen een idee dat in mij op kwam toen ik je E-10 zag. En als je het niet doet steel ik gewoon je rode primer idee en doe ik de onbehandelde platen op mijn E-25 🙂. Nogmaals een mooi en leuk bewerkt model heb je gemaakt.
groetjes stijn

Dominique Vanderschaeghe zei:
ik weet dat dit een "fantasie" voertuig is maar waarom zouden ze de schurzen in 2 kleuren hebben gespoten
Dat zijn gewoon platen die uit de voorraad Schurzen kwamen 😉

Ik vind deze discussie ook een beetje vreemd eerlijk gezegd. Het is een fantasievoertuig, dus camouflage is niet nodig. Ik vind dat Jan alle lof toekomt voor het uitproberen van technieken. En dan gaat het misschien niet helemaal zoals gehoopt/verwacht/volgens plan. Maar dat mag de pret niet drukken.

Jan, gewoon lekker zo doorgaan. Ik kom nog wel een keertje bij je aan tafel zitten in Zutphen. Want ik vind dit erg veelbelovend!

Kallum, MartinD

Hoi Jan,

Toch maar geen thoma schürtzen?! Is ook niet erg want ik vind deze er helemaal nog niet zo gek uit zien. Mooi dat het geel niet helemaal dekkend over het rood gespoten is. Geeft een mooi effect. Wel zou ik de achterste plaat aan de rechter kant nog wat bijwerken. Hier zit iets teveel overspray lijkt het wel (dit kan natuurlijk ook de bedoeling zijn! 😳 )

De 'nattigheid' vind ik, hoe meer ik er naar kijk, wat minder geslaagd. Het komt wat dik en stroperig over. Ik heb het idee dat dit eerder wat minder het geval was. Misschien kan je dit effect wat verminderen door wat lagen glanslak over de 'natte' plekken heen te spuiten. Dan kan je de nattigheid meteen wat uitnevelen. Misschien is het wat.....

Erik

Terug
Bovenaan