Martin Visser
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Shermans, Bustes
- Schalen
- 1:9
- 1:35
- 120 mm
Hoi allemaal.
Hier het bewijs dat ik niet heb stil gezeten de laatste tijd.
Weer iets duits van mijn kant 😉
De Dragon SdKfz 164 "Hornisse"
Dit is de oude hornisse in een nieuw jasje. Een mooie kit wat hier en daar wel wat werk kan gebruiken. Zo zit het binnen werk vol met sinkmarks en zijn de rekken van de hulzen standaard dicht.
Gelukkig heb ik open rekken kunnen bemachtige, bedankt john. Deze komen uit de nieuwere dragon Nashorn.
Het loopje is van RB model
Enfin hier de fotos
En na 2 avondjes spuiten is hij naar wens:
Wederom spuit werk met Tamiya acryls
Als basis Dark Yellow, voor de eerste highlights is er Buff toegevoegd. Voor de felle highlights is er Deck Tan gebruikt.
De schaduw is Dark Yellow met een paar druppels German Grey
Voor het groen is Olive green gebruikt met een beetje Buff.
Verder met het verweerden van de "koepel
Dit is gedaan met de volgende stappen:
Donkere wash van zwart + bruin (burn umber) met terpetine
Vervolgens sommige onderdelen een ander kleurtje gegeven.
daar ook weer een wash over en dat stukje gedrybrushed met een zacht, licht groene kleur.
Vervolgens chipping met humbroll/revell
Voor de lichte chips heb ik wit met dessert yellow gemengd tot een zacht gele kleur. Voor de donkere heb ik humbroll 159 + 90 gemengd
op het schild heb ik burn umber olie verf punts aan de bovenkant gezet en met terpentine naar beneden uitgetrokken
Groet Martin
Hier het bewijs dat ik niet heb stil gezeten de laatste tijd.
Weer iets duits van mijn kant 😉
De Dragon SdKfz 164 "Hornisse"
Dit is de oude hornisse in een nieuw jasje. Een mooie kit wat hier en daar wel wat werk kan gebruiken. Zo zit het binnen werk vol met sinkmarks en zijn de rekken van de hulzen standaard dicht.
Gelukkig heb ik open rekken kunnen bemachtige, bedankt john. Deze komen uit de nieuwere dragon Nashorn.
Het loopje is van RB model
Enfin hier de fotos
En na 2 avondjes spuiten is hij naar wens:
Wederom spuit werk met Tamiya acryls
Als basis Dark Yellow, voor de eerste highlights is er Buff toegevoegd. Voor de felle highlights is er Deck Tan gebruikt.
De schaduw is Dark Yellow met een paar druppels German Grey
Voor het groen is Olive green gebruikt met een beetje Buff.
Verder met het verweerden van de "koepel
Dit is gedaan met de volgende stappen:
Donkere wash van zwart + bruin (burn umber) met terpetine
Vervolgens sommige onderdelen een ander kleurtje gegeven.
daar ook weer een wash over en dat stukje gedrybrushed met een zacht, licht groene kleur.
Vervolgens chipping met humbroll/revell
Voor de lichte chips heb ik wit met dessert yellow gemengd tot een zacht gele kleur. Voor de donkere heb ik humbroll 159 + 90 gemengd
op het schild heb ik burn umber olie verf punts aan de bovenkant gezet en met terpentine naar beneden uitgetrokken
Groet Martin