Een kort nabrandertje over dit model:
Dit is al een verouderd model van Dragon, je zult hem bijna niet meer vinden in reguliere shops, desalniettemin een heel mooie kit en de buitenkant goed afgewerkt, pasvorm is ook goed.
Wel zaak de tekening eerst goed doorlezen en kijken. Binnenzijde is zo kaal als een lege fles, of de luiken dicht of figuren erin lost dit op.
Voor ik besloot geen figuren te plaatsen hen ik de binnenzijde volledig gescratched van een samengesteld rommeltje, maar gaf gelijk een ander beeld binnenin, maar door toch figuren te plaatsen overbodig. Wel een leuk leerproces!
🤣
Wat wel een punt van aandacht vereist is de bevestiging van de loop; wanneer deze zo als op tekening gelijmd wordt zakt deze gelijk naar beneden en wiebelt alle kanten op in plaats van de richting die jij wilt. Ik heb dit opgelost door piepkleine stukjes postebuddy's tussen de draaipunten (A27 en de nokjes van de loop) te vouwen. Blijft kleverig en de loop steekt nu steviger op z'n plaats.
De tracks zitten in sprues gegoten en ga je deze gebruiken vereist vrij veel schoonmaakwerk.
Deze heb ik dan ook vervangen door metalen tracks van het merk Spade ace model. In 1 woord; geweldig, het doorhangen gebeurd als echt. Wil niet meer anders! 8)
Ook de buitenzijde werd ook opgeleukt met een PE set van Voyager model, wel wat dun en zwak, je kunt niet eindeloos buigen.
Hier heb ik nog niet echt de slag van te pakken, dat moet ik echt nog leren. Maar er zitten zeker zaken en deeltjes bij die het accuraat maken van het echte JagdPanzer IV model.
Het spuiten en camoufleren is een verhaal op zich; Ik heb de "moeilijke" weg gekozen, zie mijn verslag, maar er zijn ook maskers van diverse merken te koop, geen ervaring mee.
De figuren was voor mij ook nieuw, kan daar nog niet veel over zeggen, maar het hoort erbij en geeft het model wel een andere dimensie en diorama's komen langzamerhand ook in de hersens opborrelen.
Al met al was het zeer leuk project en geeft mij de stimulans om dieper in deze materie te duiken en beter te bouwen.
😀
Iedereen die dit model op de kop weet te tikken koopt geen kat in de zak en geeft veel bouwplezier en laat je fantasie er op los.
😉 Gr, Martin