Re: "Defeat of the dutch" stug III ausf G 27/11
Wederom weer bedankt voor jullie reacties.
Ruud: we spreken elkaar snel 😉
JW.Ik heb nu de Archer transfers gebruikt .Op de Abt 54 stugcrew kan ik trouwens geen vlaggetje vinden!
Jeroen: Ik probeer elke dag een uurtje te schilderen.Met jou vraag hoe lang ik gemiddeld over een figuur doe werk ik alsvolgt bijvoorbeeld:
maandag : grondlaag aanbrengen met enamel (moet ongeveer een dag drogen) mag ook acryl dat is veel sneller droog
dinsdag: handen en gezicht schilderen.Dit laat ik ook weer een dag drogen.
woensdag: aanbrengen van olieverf bestemd voor jasje en eventueel broek als het dezelfde kleur is
Donderdag: grondlaag van details aanbrengen als knopen,riem patches etc Dit moet ook weer een dag drogen
Vrijdag: details verder afwerken zoals gesp in zilvertint,lederdelen met gebr.sienna schilderen
zaterdag: transfers aanbrengen op kraag,helm.mouw (als dit nodig is) met micro-sol
zondag(een week later) matte acryl vernis aanbrengen.en met pigment helm en schoendelen behandelen (mix van pigment en water)
Je Kunt dus zeggen dat ik ongeveer 7 uur over een figuur doe.Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid details.
Ik had Van Eric Reits nog een pb ontvangen met de vraag welke kleuren ik gebruik maar mischien is er nog iemand meer die dit wil weten daarom hier een overzicht:
Duits uniform: basis humbrol 31 olieverf: mix van rembrand coldgrey/rawumber/green umber/cinnabar green en wit
schaduw: van dijck bruin Highlights: met wit
Witte kleding: basis humbrol wit 5 olieverf: Titanium wit
schaduw: van dijck bruin . Highlights wit
Leder delen: basis humbrol zwart olieverf: gebrandesienna met een beetje raw umber. highlights zefde mix met okergeel
Knopen/gespen: basis zwart of van dijckbruin daarna schilderen met mix van zilver en raw umber .High lights met alleen zilver
Patches: Meestal zwart33 basis ,drybruschen met mix zwart en flesh,zijstrepen wit 5 met een beetje rawumber
Oak camo(zoals hierboven) basis Humbrol 98 daarna stippels met mix 62 en 63 dan stippels 72 met beetje 33 zwart en als laatste enkele stippels98 in de kleur 62/63
helm: basis hubrol 66 .drybrushen met 179 .transfer aanbrengen, pigment aanbrengen(Mig rubbeldust/europe dust) beschadegingen zwart en als laatste zilver/rawumber op rand en nagels aanbrengen
Dit is in grote lijnen zoals ik het doe maar lang niet de enige manier want door de jaren heen verander ik ook nog wel eens 😉
Groeten/Roger