DDG3D M5 Halftrack met Crocodile trailer

Wat een verschil zeg! Die hebben toch vaker soep in de ogen gehad met opmeten 🫣🤓

Misschien iets met opmeten en modlleren in andere eenheden in combinatie met de schaal? Wij kennen nu alleen het resultaat. Mwer aan se moeite waard om hem zelf te bouwen, vooral omdat dit een volume is: 10% groter is ruim 30% meer.

Je maakt er in meerdere opzichten een unieke combinatie van.

Bijzonder om te zien dat de trailer inderdaad zo groot is, het lijkt wel alsof de tamiya ook nog eens een andere vorm heeft. Nu maar hopen dat afv club de handschoen oppakt en met een modernere crocodile uitkomt zodat mensen met minder scratch talent em ook eens redelijk correct kunnen plakken. Ik kan gerust wat dingetjes in elkaar plakken van styreen, en soms tot mijn verassing verdraaid netjes, maar dit is wat stappen te ver!

Ja ik vindt em echt super hoor, stukje scratch met hulp zoals ik t graag zou kunnen maar eigenlijk nooit hoef...

Zeker een mooie combinatie 👍🏻
Het verschil in grootte is bizar, erg goed dat je de trailer zelf gemaakt hebt.
Archer maakt overigens ook wet transfers van lasnaden, die zijn een stuk mooier en makkelijker om mee te werken.

Die aanhanger is nog groter dan ik dacht … Zo’n halftrack is al geen kleintje, de aanhanger is bijna nog groter.

Ik ben erg benieuwd hoe dit er straks uit faat zien met een laag Olive Drab.

Als je van deze trailer en de Tamiya een zoek de verschillen plaatje maakt, krijg je volgens mij een hele lange lijst.
Ik vind hem erg mooi geworden en indrukwekkend als je hem achter de halftrack hangt.

Waar heb je het canvas van gemaakt? De omgeslagen flappen van folie(?) ogen goed.

Ha Jan,

Inderdaad de Tamiya trailer is een heel ander beestje.
Qua vorm en lay-out wel grotendeels hetzelfde maar door de omvang van de nieuwe trailer oogt het heel anders.

De canvas flappen zijn gemaakt van aluminiumtape.
Dat spul wat ook gebruikt word om ventilatie buizen af te dichten.
Ik plak het eerst op een stukje keuken papier om van de plakkant af te komen.
Daarna op maat snijden/knippen en erop plakken.

Groeten
Leon

Alu tape lijm laat zich goed verwijderen met thinner en aceton achtige middelen, ik heb dat spul zo veek gebruikt in mn werk, het is echt ideaal spul! Alleen niet verwacht dat het ook zou werken voor dekzeilen!

Man wat zou ik dit graag willen kunnen, fantastisch hoe strak het is!

Mijn idee is vooral dat die Sten daar vermoedelijk niet zou liggen, behalve als er een soldaat binnen handbereik ervan zit.

Mijn idee is vooral dat die Sten daar vermoedelijk niet zou liggen, behalve als er een soldaat binnen handbereik ervan zit.
Dat hoeft echt niet. Ik ben nu met de YP408 bezig (een soort overdekte variant van halftrack maar dan met wielen) en ik heb foto tijdens oefeningen waarbij geen soldaat is te zien maar overal op de banken FAL’s en UZI’s slingeren (die ga ik er dus ook inleggen).

De Engelsen zijn (en waren) best wat strenger in het laten slingeren van wapens, als ik het goed heb.

En ik denk dat het wel uitmaakt of je in oorlogstijd militair bent in het Britse leger of een dienstplichtige langharige "ik doe zo nonchalant mogelijk" Nederlandse soldaat in vredestijd.
😉

M4 antitankmijnen passen er perfect in 😉 Wat je nogal eens ziet is een beetje pioniersgereedschap, of te grote kisten e.d. die bovenop de „reling” gezet zijn en vastgebonden aan de zijkant van het voertuig.

Heren dank weer voor de reacties.

@Jakko Westerbeke
Ik heb inderdaad drie scheppen, een pikhouweel en een moker klaar liggen, maar daarmee vul je maar een klein stukje.
Ik wilde ook vier reserve loop wieltjes van het achter loop stel erin doen maar die zijn te dik.
Misschien dat ik ze wat dunnen schuur om ze toch erin te kunnen doen.

@Bert Lindeboom
Mooie foto's Bert dank daarvoor.
Vooral die eerste is erg leuk.
Mooie aparte opbouw en draad haspel en generator voor op de bumper 😍

@Maarten Weers
een landkaart op de opgeklapte midden stoel en misschien een verrekijker... Goed idee👍

Bedankt allemaal
Groeten
Leon

Terug
Bovenaan