- Interesses
- Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- Medium Tank T6, A34 Comet, M4A3 „Champagne”
En daarom heb ik een hekel aan airbrushes … Vanmiddag ging het spuiten keurig, vanavond wilde ik verder met de 0,3 mm naald en AMMO/Mig airbrushverf erin. Na even een beetje proefspuiten op een stuk keukenrol kwam al er bijna gelijk niks meer uit. Nog een beetje pielen en hij blies al snel bellen in het verfbakje. Wat volgde was bijna een kwartier prutsen (proberen te spuiten, verf eruit, water erin, kop demonteren, blazen, poetsen, terug monteren, verf erin, ga terug naar begin van dit stuk tussen haakjes) en dan deed hij het weer. Mooi! Model erbij gepakt en proefstukjes spuiten op de onderkant om te zien of de kleur goed is … Behalve dan dat er alweer geen verf meer uitkwam …
Kloteding! Tien minuten in de ultrasoonreiniger ermee. Jawel, daarna spoot hij water er weer perfect doorheen. Verf erin, en wat denk je? Juist: gelijk weer verstopt. Geen verf willen spuiten, bellen blazen in het bakje, enz. Weer tien minuten in de ultrasoonreiniger, en dan terug in de doos — voor vandaag ben ik het beu.
Dit met twee verschillende potjes airbrushverf van twee verschillende fabrikanten, trouwens. Ik denk dat ik die verf eendaags eens in m’n Iwata moet gooien om te zien of het daarin wel wil (dat deed het tot nu toe altijd), en ook de goedkope airbrush proberen met volledig andere verf. Maar niet nu.
Kloteding! Tien minuten in de ultrasoonreiniger ermee. Jawel, daarna spoot hij water er weer perfect doorheen. Verf erin, en wat denk je? Juist: gelijk weer verstopt. Geen verf willen spuiten, bellen blazen in het bakje, enz. Weer tien minuten in de ultrasoonreiniger, en dan terug in de doos — voor vandaag ben ik het beu.
Dit met twee verschillende potjes airbrushverf van twee verschillende fabrikanten, trouwens. Ik denk dat ik die verf eendaags eens in m’n Iwata moet gooien om te zien of het daarin wel wil (dat deed het tot nu toe altijd), en ook de goedkope airbrush proberen met volledig andere verf. Maar niet nu.