Dakluik cabine Bedford QL

Ik ben begonnen aan de Bedford QLR kit na eerder de QLD versie te hebben gebouwd. Bij laatstgenoemde heb ik voor het cabine dak zonder luik gekozen omdat dat nu eenmaal de simpelste oplossing is.

ZtbENUL.jpg

De kit optie met het luik zal namelijk veel extra werk vergen omdat het wel een erg versimpeld luik betreft. Ik begrijp dat deze dakluiken rond 1943 standaard werden dus waarschijnlijk zijn veruit de meeste QL trucks met dit cabine luik gebouwd. Het luik van de IBG kit lijkt helaas nergens op en dit is wat mij betreft ook meteen het grootste minpunt van deze Bedford QL kits :

YuwHDmq.jpg

rY4XN4y.jpg

aKH8jbw.jpg

Voor mijn QLR model wil ik toch maar gaan voor het cabine dak met luik en dan lijkt het mij het handigst om er een afdekking op te maken om het gebrek aan detail te verdoezelen. Mij is overigens niet duidelijk hoe die canvas afdekking in het echt gefixeerd werd, zou er iets van elastiek in gezeten hebben ? Ook vraag ik me af of die drie? handgrepen op alle dak ringen zaten :

LslVpHj.jpg

bKIlFBy.jpg

aKOOwtQ.jpg

Qon7U80.jpg

Arjan

Zit er geen ring in de canvas afdekking die in de strips (volgens mij geen handgrepen, want ze zijn niet diep genoeg om een vinger achter te krijgen) valt? Eventueel in combinatie met het door Leon genoemde touwtje, wat dan weer in de sleuf van de ring zou vallen?
Ik heb er geen informatie over, maar dit lijkt me logisch als ik de ring zo op de foto bekijk.

Zit er geen ring in de canvas afdekking die in de strips (volgens mij geen handgrepen, want ze zijn niet diep genoeg om een vinger achter te krijgen) valt? Eventueel in combinatie met het door Leon genoemde touwtje, wat dan weer in de sleuf van de ring zou vallen?
Ik heb er geen informatie over, maar dit lijkt me logisch als ik de ring zo op de foto bekijk.

Het zullen inderdaad geen handgrepen zijn en zo'n metalen hoepel (draad) lijkt me ook plausibel. Alleen zal je dan toch wel iets van een riempje moeten hebben om het ding te fixeren want drie van die beugels alleen is niet voldoende, dan zou er toch ook een vierde beugel moeten zijn.

Groet,

Arjan

Ik denk dat je gelijk hebt Jan. Ik maakte een denkfout door te menen dat die riempjes aan de onderzijde van de cover bevestigd moesten zijn. Dit kan niet en het is aannemelijk dat die riempjes een paar centimeter boven de onderzijde van de cover bevestigd zijn. Je moet dan eerst die riempjes door de beugels steken en pas dan kun je de cover helemaal naar onder trekken.

Groet,

Arjan

Dit is het luik van een Chevy CWT15, volgens mij een gelijksoortig luik.
Er zit een bandje om de hoes.
IMG_7512.thumb.jpeg.8631d129fd20f5373462af2b8339bd17.webpIMG_7513.thumb.jpeg.bff9db58493f0d6c6d4bb1924d5dfa93.webpIMG_7514.thumb.jpeg.251e5b267c1f894f3eaa313039a259ce.webp

Het lijkt mij toch een iets andere constructie Rob, die drie beugels ontbreken sowieso. Dit is wat de Eduard mensen er van gemaakt hebben (echte handgrepen hier die totaal niet lijken op de echte veel minder diepe beugels) :

IS7yZRz.png

TbMGJM8.png

Het Eduard Bedford QL pe setje dat ik niet ga aanschaffen overigens :

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan