DAF M-39 Geert-Jan

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT
Ik ga het ook weer eens proberen, met een DAF M-39 maar dan voordat het een beutefahrzeug werd.

311_0.jpg

Foto, net zoals het model, van MR modellbau.

Maar dan dus met oranje-zwarte driehoeken.

GJ

Hallo Geert-Jan,

Ik heb ook eens een NL versie gebouwd, en heb begrepen dat er op de M39 nooit oranje driehoeken hebben gezeten.. mijn topic staat hier vast nog wel ergens.

Succes en groeten Eric

Even op zoek geweest... mijn oude topic vind je hier en het stukje oranje driehoeken is als volgt.

Een gedeelte uit het boek van J.Bom:
"sinds medio november 1939 moest op instructie van de Commandant van het Veldleger en na voorafgaande instemming van de Opperbevelhebber van Land- en Zeemacht op alle Nederlandse pantserwagens een herkenningsteken worden aangebracht. Dit teken bestond uit een oranjekleurige gelijkzijdige driehoek met zijden van 30cm, die ieder waren omgeven door een zwarte rand met een breedte van 10cm. Het Nederlandse herkenningsteken moest met verf op de voorzijde, achterzijde, zijkanten en motorkap van een pantserwagen worden aangebracht. Deze instructie gold echter niet voor de bij het Depot Cavalerie aanwezige pantserwagens M39, omdat deze pas na hun overdracht aan de oorlogsregimenten huzaren onder de bevelen van de Commandant van het Veldleger zouden komen."

Maar nogmaals succes ermee.

Groeten Eric

Terug
Bovenaan