Richard Polderman
Lid van de TWENOT
Gisteren op de KMK de CV-90 van academy gekocht.
Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van academy en was ik niet van plan deze kit te kopen. Maar dan zie je hem staan en kriebelt het toch, en voor je het weet ben je weer 30 euro lichter 😳 Op de beurs gelijk de doos open en de inhoud bekijken. Twee sets tracks! Een rubberen set, en losse track links. De losse links zien er niet onaardig uit, net als de rest van de onderdelen. Detail ziet er goed uit, en de antislip surface op de koepel en upper hull ziet er mijn inziens geslaagd uit. de upper en de lower hull passen netjes in elkaar.
Maar dan.....hier ga je natuurlijk geen zweedse versie van maken, het moet een nederlandse worden. Vorig jaar heb ik op de landmachtdagen een walk around gemaakt van de CV 90. En als je dan gaat vergelijken zie je dat er veel moet gebeuren.....heel veel. Het onderstel ben ik al aan begonnen, dit kun je gewoon in elkaar zetten zonder dat er iets aan veranderd moet worden.
Maar als ik hier dan even een foto neer zet van de nederlandse versie...
......en je zet daar de kitversie onder....
.....dan zie je al dat er aan de zijkant veel moet gebeuren.
Om even op te noemen wat ik tot nu toe heb ontdekt(er moet volgens mij een draadje staan op het forum, maar die kan ik niet vinden):
-Zijkant moet veranderd worden, vooral de achterkant.
-De gehele bovenkant moet worden voorzien van extra panserplaten
-Tevens moet van de bovenkant de achterkant verhoogd worden
-aan de voorkant tussen de sprockets moeten pantserplaten komen
-De achterklep is kompleet anders
-De koepel verschild op veel plakken van detail.
-En dan de rest wat ik nog niet heb ontdekt.
waar is mijn bak met evergreen 🤣
Wordt vervolgd.
Groeten,
Richard
Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van academy en was ik niet van plan deze kit te kopen. Maar dan zie je hem staan en kriebelt het toch, en voor je het weet ben je weer 30 euro lichter 😳 Op de beurs gelijk de doos open en de inhoud bekijken. Twee sets tracks! Een rubberen set, en losse track links. De losse links zien er niet onaardig uit, net als de rest van de onderdelen. Detail ziet er goed uit, en de antislip surface op de koepel en upper hull ziet er mijn inziens geslaagd uit. de upper en de lower hull passen netjes in elkaar.
Maar dan.....hier ga je natuurlijk geen zweedse versie van maken, het moet een nederlandse worden. Vorig jaar heb ik op de landmachtdagen een walk around gemaakt van de CV 90. En als je dan gaat vergelijken zie je dat er veel moet gebeuren.....heel veel. Het onderstel ben ik al aan begonnen, dit kun je gewoon in elkaar zetten zonder dat er iets aan veranderd moet worden.
Maar als ik hier dan even een foto neer zet van de nederlandse versie...
......en je zet daar de kitversie onder....
.....dan zie je al dat er aan de zijkant veel moet gebeuren.
Om even op te noemen wat ik tot nu toe heb ontdekt(er moet volgens mij een draadje staan op het forum, maar die kan ik niet vinden):
-Zijkant moet veranderd worden, vooral de achterkant.
-De gehele bovenkant moet worden voorzien van extra panserplaten
-Tevens moet van de bovenkant de achterkant verhoogd worden
-aan de voorkant tussen de sprockets moeten pantserplaten komen
-De achterklep is kompleet anders
-De koepel verschild op veel plakken van detail.
-En dan de rest wat ik nog niet heb ontdekt.
waar is mijn bak met evergreen 🤣
Wordt vervolgd.
Groeten,
Richard